Jeg har hatt med min bedre halvdel på fødselen.
Ser at noen av dere skriver at dere har hatt med mammaen deres, eller ønsker å ha henne med...
Tror nok at man da må ha et meget nært forhold til mammaen sin da. Og det er jo flott at dere har det.
Selv har jeg ikke villet ha med mamma, fordi jeg tror det ville vært mere styr enn en støtte...
Hvem man har med deg er egentlig opp til den fødende.
Noen har med partneren sin, andre har med mødre, eller en meget god venninnne.
Det viktigste er nok at man føler seg trygg om konfortabel med vedkommede!
Har forresten en litt spesiell historie ang. hvem som er tilstede ved fødselen...
Min siste fødsel (har 2 barn), var rene "sirkus-nummeret" der jeg var hovedattraksjonen.
Bor for tiden i utlandet, og fødte et privatsykehus der.
Hadde med min bedre halvdel, som var der hele tiden. I tillegg hadde vi en tolk som kom og gikk,
sammen med jordmor og gynekologen min. Men da selve press-riene tok til... strømmet det
inn med skue-lystne. (selv var jeg så fokusert, at jeg ikke hadde tid til å bry meg så alt for mye om
tilskuerne). Tilstede var min mann, jordmoren som tok imot jenta vår, gynekologen min, en barnepleier,
en hjelpepleier, en professor i gynekologi, en barnelege, og en anestesilege. Men til slutt ble jeg litt brydd,
og sa til mannen min at jeg nok måtte lukke øynene mens jeg holdt på med "arbeidet", for jeg fikk litt
prestasjonsangst!! Ja alt går tydelig ann... :o)
Men det gikk da bra til slutt, og alle var fornøyde!
Noen som har vært borti noe lignende?