Hvem skal være der???

Linka

Gift med forumet
Ved min første fødsel valgte jeg og ha med samboer ( selfølgelig ) og mamma. Min mor var til stor hjelp for meg. Hun masserte ryggen min og det var en trygghet å ha med noen som hadde vært der før meg.
Denne gangen skal jeg gjøre akkurat det samme.

Så... lurer derfor på hvem som skal være med dere på fødselen???

Klem

Da jeg fødte ønsket jeg bare å ha samboeren min med. Venninna mi som fødte 13 dager før hadde samboer, bestemor og søster med, nesten hele slekta haha!

Jeg skal bare ha med mannen min. Orker ikke tanken på at andre skal være til stede jeg. Føler liksom at det er litt privat. Noe vi to på en måte skal ha sammen.... Men det er jo smak og behag det....

Jeg skal kun ha med samboer.. Føler det er noe vi må takle alene sammen på en måte.. Men det er jo smak å behag...

Jeg hadde med samboer sist, men den gangen var det bare bortkasta!! [:@]
Uten å gå inn på for mye (jeg blir fortsatt sint når jeg tenker på det!!)
så dro han hjem for å sove, så jeg ble igjen alene der.. [>:]
Jeg sa at jeg kunne tenkt meg å ringe mamma istedet, men jordmor synes jeg heller skulle få tilbake samboer... Så da gjorde jeg det, men han kom bare tidsnok til å se at jeg ble rulla inn på operasjonsbordet..

Denne gangen kunne jeg vel tenkt meg å ha med noen andre, for vet jo at jeg ikke kan stole på samboer i en slik situasjon..
Men mamma har ny jobb hun ikke kan ta fri fra, storesøster har to små unger selv, og veslesøster er i Spania til 9 des, og etter det jobber hun og...
Så da må jeg vel enten være alene eller prøve å få samboer til å stille opp da..

Nå får dere sikkert kjempedårlig inntrykk av samboeren min.. Men selv om han kan være en idiot til tider, hender det han er snill og omtenksom og... [&:]

Kun pappa'n! [&:] dette er en privat sak mellom oss 2, akkurat som å lage bebisen! Har jo ingen andre med på det heller..... [:D]

Jeg er førstegangsfødene og skal ha med samboer. Føler at det er det som er riktig og det beste. Vet ikke helt hvordan det hadde vert å ta med noen andre. Har to ivrige søstre som sier de gjerne vil være med.[:)]

skal ha med samboeren[:)]

håper pappaen blir med, er 1 utrolig opplevelse for fedre å være med. samboen min skulle bare være med på fødsel nr1, men har vært med på alle, han synes det er det største han har vært med på. så lykke til med å overtale pappaen[;)]

Jeg har bare hatt samboeren min med begge gangene. Føler at de er noe vi skal gjør sammen, og det er jo en opplevelse du aldri kommer til å glemme

Uff...jeg hadde blitt utrolig skuffet dersom ikke samboeren min ville vært med! [:-]

Det hadde jeg også...Synes det skulle være en selvfølge for de å bli med jeg da...Men enkelte mannfolk er utrolig pinglete også da...

Skal ha med søsteren min på fødselen oxo skal kjæresten være i bakgrunnen liksom[:)]

Samboeren min som skal være med også! Han var med på første fødsel, og tror ikke noe hadde fått han fra å være med nå, for jeg tror han også følte at det var en spesiell opplevelse! Kjempestolt var han! (enda han har kjørt ambulanse, og har tatt imot to barn i bilen, så var det noe heeelt annet når det er hans eget barn som skulle komme til verden!)

Hvis han ikke skulle være med, tror jeg sannelig at jeg skulle klart det her alene jeg! Tror ikke det er noen andre jeg ville hatt rundt meg i en slik situasjon!

jeg skal ikke ha med noen på fødselen... venninna mi skal kanskje være i ganger. men skal inn og føde alene...

her skal barnefaren være med, men mamma kommer nok til og være i nærheten hvist jeg plutselig skulle trenge henne også.
syns det er greit og ha en i bakhånd, for man vet jo aldrig hva som skjer underveis, eller hvor lang tid det skulle ta[:)]

jeg hadde med kjæresten min og mamma jeg, syns det var ganske greit [:)]

Her er det bare samboeren som får være med. Vil ikke ha innblandinger fra andre, dette er vår opplevelse..

Her skal mannen min være med...har han vært med på å få babyen inn så skal han sannelig være med på å få han ut også. Han var med sist og synes det var en ganske tøff opplevelse av den enkle grunn at han følte seg så hjelpesløs når han ikke kunne hjelpe meg med ikke å ha vondt, men tror han hadde angret om han ikke hadde vært der. Dessuten vet han at jeg i grunnen ikke ønsker å dele denne opplevelsen med noen andre. Det eneste vi nok skal gjøre annerledes denne gangen er at jeg skal klippe navlestrengen, det synes han var litt ubehagelig og det er greit, jeg gjør det gjerne selv.

Jeg også skal ha med samboeren min.
Men mamma SKAL sitte på venterom på sykehuset i tilfelle henne MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ komme inn til meg

Back
Topp