Hvem skal rydde opp??

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Naboen har hekk inn mot oss. Det er naboen som vedlikeholder den siden det er dems hekk.
Nå har naboen kuttet toppen av hekken, og greinene ligger strødd oppå hekken og inn i hagen min.

Skal jeg rydde?? Eller bør jeg forvente at naboen rydder??
Vi har ikke et kjempe godt forhold pga en tidligere konflikt:p (naboen som var vrang).

Kast det over hekken:p

hvis han ikke jobber der mere og det ikke er ryddet så kan det vel se ut til at naboen ikke tar ansvar for det :( har lyst til å signerer om at du skal kaste det over til naboen men blir sikkert ikke bedre forhold av det :p

Vil du ha ett bedre forhold med naboen, så er det jo en hyggelig ting å rydde opp, men bryr du deg ikke noe om hvordan forholdet er så si ifra at han må rydde etter seg.
Dette er hans jobb, hans hekk :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil du ha ett bedre forhold med naboen, så er det jo en hyggelig ting å rydde opp, men bryr du deg ikke noe om hvordan forholdet er så si ifra at han må rydde etter seg.
Dette er hans jobb, hans hekk :)

Eller bare kast det over på hans side som de andre foreslår, da blir han nok blid. :p

Så hvis løv fra et tre som naboen har plantet faller over i deres hage så ber dere de rake opp eller kaster det over hekken?
Er ikke rart det er krig i verden med noen av de svarene her:/

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå kan vel neppe løv fra ett tre sammenlignes med en hekk som er klipt med overlegg....

Så hvis løv fra et tre som naboen har plantet faller over i deres hage så ber dere de rake opp eller kaster det over hekken?

Forskjell på løv å beskjæring av hekk altså!
Men man har klare regler for dette!
Jeg hadde ryddet etter meg, både løv og det jeg har beskjært!

Hadde bare ryddet det opp å latt det være med det :)

Jeg hadde nok ryddet opp.
Også hadde jeg kanskje på en hyggelig måte sagt at det ble veldig mye greiner i hagen vår og at vi setter stor pris på om de hadde ryddet opp i dette neste gang.

Vi har en nabo som har sinnsykt mye planter/busker, hun elsker blomster og bruker masse tid på sommeren i Hagen sin. Hun har ikke stor hage, så ser nesten ut som en jungel...hehe:)
I sommer så hadde en av buskene hennes begynt å henge veldig over vår veranda og det drysset veldig mye blader ned på utemøblene våre.
Da ringte jeg på og spurte om hvordan vi kunne ordne dette og tilbød meg å gjøre jobben selv om det var hennes plante. Hun var bare glad for at vi sa ifra og ville ordne opp i dette selv.

Ikke så spennende historie dette, men ville bare forklare hvordan man bør ta opp sånn med naboen. Er man hyggelig mot dem så er de som regel hyggelige tilbake. Og hvis de ikke er så hyggelige tilbake så er det uansett greit å være snill mot dem, for da beholder man et greit naboforhold.

Jeg hadde nok ryddet opp.
Også hadde jeg kanskje på en hyggelig måte sagt at det ble veldig mye greiner i hagen vår og at vi setter stor pris på om de hadde ryddet opp i dette neste gang.

Vi har en nabo som har sinnsykt mye planter/busker, hun elsker blomster og bruker masse tid på sommeren i Hagen sin. Hun har ikke stor hage, så ser nesten ut som en jungel...hehe:)
I sommer så hadde en av buskene hennes begynt å henge veldig over vår veranda og det drysset veldig mye blader ned på utemøblene våre.
Da ringte jeg på og spurte om hvordan vi kunne ordne dette og tilbød meg å gjøre jobben selv om det var hennes plante. Hun var bare glad for at vi sa ifra og ville ordne opp i dette selv.

Ikke så spennende historie dette, men ville bare forklare hvordan man bør ta opp sånn med naboen. Er man hyggelig mot dem så er de som regel hyggelige tilbake. Og hvis de ikke er så hyggelige tilbake så er det uansett greit å være snill mot dem, for da beholder man et greit naboforhold.

Jeg har prøvd å gå i dialog med denne naboen tidligere pga noe annet. Men når man er gammel og sur og ønsker å klage på alle andre og ikke tenke over hvordan en selv ter seg, så kan man ha det så godt :P

Jeg trodde vi hadde et greit naboforhold, men dengang ei.

Jeg kommer nok til å fjerne greinene uten noe mere greier, men jeg synes man kan rydde opp etter seg når man skjærer hekken sin.
Bladene som drysser ned skal jeg selvfølgelig fjerne selv. Jeg ber ikke naboen om å fjerne de :P

Løvet som faller ned er jo en naturlig ting!
Men når naboen er ute og beskjærer hekken SIN, så synes jeg vedkommende kan rydde opp "søpla" etter seg.
Bladene skal jeg rake opp selv;)

Hmmm det er jo naturlig at han rydder etter seg når han klipper sin hekk. Men ville gitt han en dag eller to.

Hmmm det er jo naturlig at han rydder etter seg når han klipper sin hekk. Men ville gitt han en dag eller to.

Det er en uke siden :P

Jeg skal rydde det opp uten noe mere om og men. Men ville bare høre hva andre tenkte om det :)

Løvet som faller ned er jo en naturlig ting!
Men når naboen er ute og beskjærer hekken SIN, så synes jeg vedkommende kan rydde opp "søpla" etter seg.
Bladene skal jeg rake opp selv;)

Sånn tenker jeg også. Man rydder da etter seg selv uansett om det er over i hagen til noen andre? Han som klipte han som skal rydde mener jeg.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp