Hvem skal med på føden?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Evt dere som har født.. Hvem var med? Annet enn jordmor og leger, altså.

Kun pappaen til baby? Mammaen din..? Ei god venninne? Eller ha med egen doula?

Vil ikke ha med noen andre en Gubben!

Hva i all verden er doula? Jeg hadde med mamma og barnefar sist og sånn blir det denne gang også.
Doula er en støtteperson/fødselshjelper for mor.

Wikipedia forklarer det greit egentlig

"En doula er en fødselspartner som gir emosjonell, fysisk, informativ og praktisk støtte til en kvinne og hennes partner under hele fødselsprosessen, og også i tiden før og etter fødselen."

Doula er en støtteperson/fødselshjelper for mor.

Wikipedia forklarer det greit egentlig

"En doula er en fødselspartner som gir emosjonell, fysisk, informativ og praktisk støtte til en kvinne og hennes partner under hele fødselsprosessen, og også i tiden før og etter fødselen."

Wow[emoji15]

Blir nok bare mannen, siden min mor er vekkreist uken jeg har termin, ellers skulle hun vært med.

Hart 2 langvarige fødsler før, så vært veldig greit å ha med mamma og mannen da, så kunne hun avlaste han litt så han fikk spist og slappet av :)

Det blir kun meg og samboer på fødestua[emoji4] For min del hadde det føltes rart å ha med noen andre, både av venner og familie

Her blir det barnefar bare,så lenge han er hjemme ellers blir det nok mamm som blir å kjøre meg inn og håpe på at barnefar rekker sykehuset [emoji6][emoji23]

Ingen andre enn gubben får sette sine bein inne på fødestua..annet enn de som jobber der da hehe

Bare mannen :)

Hadde med mamma første gang da jeg var litt usikker på hvor godt mannen kom til å takle det å være med på fødsel. Han var enestående, mens mamma bare var i veien! Tydeligvis verre for en mamma å se datteren sin i smerter enn mannen :P Andre gangen var det bare mannen og det ble en bedre opplevelse! Kjører på med samme oppskrift denne gangen :)

Kun mannen min blir med under fødselen.

Back
Topp