Hvem skal ikke til jm?

Det anbefalte min og, men de har jo knapt tid til noe lenger så.. Da bare bestiller jeg oul og venter :/

Mistenker at det er nettopp tid som gjør at min lege anbefaler kontroll hos jordmor. Han er sååå treg med hver pasient. Som på en måte er bra, at han er nøye og tar pasienten serriøst, men alle de andre pasientene må jo vente i både 1 og 2 timer for å komme inn til han.

I en sånn "håndbok for svangerskapspasienter" han hadde stod det at neste kontroll er ul i uke 18 og så svangerskapskontroll i uke 24. Skeptisk! Men men, jeg tenker å ringe helsestasjonen snart og bestille time, så får jeg se når jeg får time.

Mistenker at det er nettopp tid som gjør at min lege anbefaler kontroll hos jordmor. Han er sååå treg med hver pasient. Som på en måte er bra, at han er nøye og tar pasienten serriøst, men alle de andre pasientene må jo vente i både 1 og 2 timer for å komme inn til han.

I en sånn "håndbok for svangerskapspasienter" han hadde stod det at neste kontroll er ul i uke 18 og så svangerskapskontroll i uke 24. Skeptisk! Men men, jeg tenker å ringe helsestasjonen snart og bestille time, så får jeg se når jeg får time.
Supert at han tar seg tid da. Legen min venter jeg 2 timer på, og når jeg kommer inn er det som en tornado fyker over hodet på meg og på 5min er timen over.

Supert at han tar seg tid da. Legen min venter jeg 2 timer på, og når jeg kommer inn er det som en tornado fyker over hodet på meg og på 5min er timen over.

hihi-- ser det for meg! Han tar seg litt for god tid, og er gjerrig på henvisningene...han vil gjerne finne ut av alt selv!

Har ikke bestemt meg ennå om de blir bare lege eller om det blir begge dele.. Jordmoren her er ikke noe serli så..

Har bestilt første time til jm om 5 uker. Vært hos legen en gang og skal på andre visitten neste uke. Skal se Ann jordmor situasjonen. Veldig skeptisk på om jeg drar ditt fremfor min fantastiske lege. Men vil gi det en test.
Jeg har ikke tatt noen prøver eller noe enda. 12 uke i dag. Ble prioritert ul i uke 9 pgr av en antibiotika kur jeg fikk i starten av svangersskapet pgr av bronkitt som utviklet seg mens jeg hadde rs-virus. Fikk ikke fullført kuren eller noe.
Så de første prøvene blir vel tatt i uke 13.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg følges av gynekolog pga risikosvangerskap. Han tar også OUL. Har bestilt en time hos JM også, de kan jo litt andre ting og kan være greie å prate med. Har også bedre tid. Ny JM for meg pga flytting siden forrige svangerskap. Må se an hvordan hun er om jeg går der videre.
Hadde en en nyyydelig JM på Rikshospitalet som jeg gikk fast til forrige runde :)

Æsj, måtte ombestille legetimen, og nå får jeg ikke time før etter påske, da er jeg 18 uker!.. Helt sykt hvor tettpakka det er der inne.. Men går det an å bestille OUL selv eller??

Derfor man har fastlege også:) Svangerskapskontroller er uansett gratis der:)
joda men en fastlege kan virkelig ikke gi info på samme måte som hos en Jordmor.

joda men en fastlege kan virkelig ikke gi info på samme måte som hos en Jordmor.

Hvordan info trenger du så tidlig i svangerskapet som ikke fastlege kan gi? Fastleger kan nok mer enn folk tror.
Fastlege skal undersøke akkurat det samme som jordmor på kontroller. Jordmor har mye info om amming og den slags som ikke lege har, men det er kanskje ikke så relevant akkurat nå vil jeg tro:)

Jeg skal på ABC og er derfor hos jordmor der en gang i måneden. I tillegg vil fastlegen se meg mellom der hver gang, så det blir annenhver gang lege og jordmor, og oftere kontroll enn de fleste tror jeg. Har i tillegg hatt to timer til gynekolog, henvist av fastlegen.

Back
Topp