Hvem skal ha....

ozon

Gift med forumet
Hvem av dere skal ha permisjon når babyen kommer? Hos oss skal jeg ha de 6 ukene etter som jeg må ha, ellers sal pappaen ta ut resten.. Jeg går på skole, så dette blir beste løsningen for oss.. Praktisk og økonomisk.. Dette er veldig utradisjonelt.. Her litt følelsesmessige problemer med det, ville vært hjemme med jenta mi... Så det hjelper jo ikke når alle sier til meg at dette kommer jeg aldri til å klare.. Det er bare fantastisk å være hjemme med den lille, og det kommer aldri til å gå... Noen oppmuntringer?

Hva skal dere gjør? Hvordan deler dere permisjonen?[:)]

Vi deler vi. Før jeg ble gravid første gang, sa mannen min at han ønsket halvparten! Men da det ble en realitet, endret han til 4 måneder, da dette ble mest praktisk i forhold til ammingen. Så slik ble det både første og andre gang, og slik blir det denne gangen. Vi har vært fornøyd med det. Må jo si han har den beste tiden da!

hei[:)]

jeg har ingen erfaringer med akkurat dette , men når min tid kommer skal jeg være hjemme et år tror jeg.

og pappan skal vertfall være hjemme første halve året, siden han er sykmeldt og skal på omskolering..

så sånn sett er vi vel heldig da[:)]

men det går nok bra med deg, ønsker deg lykke til, det er jo ikke så lenge til for deg da[:)][:)]

[:D]Jeg skal ha hele permisjonen..
den dagen det gjelder meg[:D]
Kan jo hende at situasjonen er helt annerledes når den tid kommer...
men håper å kunne være hjemme med barnet[;)]

jeg skal ha 1 år hjemme og skal kose meg driver firma sammen med sambo så han skal ha hjemmekomtor neste år... eller uthuset blir kontor tenker jeg,, han skal være med på alt som er morro men jeg har litt ekstra frynsehoder siden jeg har gått 9 mnd med barnet!! hadde aldri gått med på og dele permisjonen min med han dette er min tid og min belønning.... ettter 9 mnd strev.. men han får ta de 5 ukene pluss det han har tid til ellers...

Jeg blir hjemme selv, men det er mest praktisk for oss pga det økonomiske..

Men jeg har ei venninne som gikk på skolen, og der var faren hjemme hos dattera si..
Nå har hun to stk fra før, men det så ikke ut som hun synes det var så fælt..
Hun bare brukte tiden hun hadde med dattera til skikkelig kos!!

Er nok litt tøft, men ingen umulighet! [:D]

Jeg skal ha hele permisjonen, 1 år med 80% lønn. Samboer driver eget firma hjemmefra, så han har jo mulighet til å ta mye del i det som skjer han også.

Hos oss skal jeg ta ut 9mnd med full lønn :)
Men de 9mnd skal nok pappa`n ta 3mnd. Han vil ta litt annsvar og være hjemme meg baby`n han også (og han har mulighet til det) så den løsningen passer oss kjempe godt!

Jeg skal ha 10 mnd. perm med full lønn (+ 5 uker ferie), mannen min skal kun ta ut det han har plikt til og krav på. Men vi er så heldige at mannen min jobber turnus og har mange hverdager fri. Så han kommer til å være mye hjemme med barnet både det første året og videre i oppveksten.

jeg er en livmors-feminist på det området. Jeg vil ha mine 12 måneder. Han kan ta de ukene han har krav på, er det 6 uker nå? Jeg er uansett ikke gravid ennå... Får man ferie i tillegg til permisjon forresten?

Ja, jeg tror man har krav på ferien sin også. Men skal ikke si det 100% sikkert, har tenkt å sjekke det ut med arbeidsgiver.

Jeg går også på skolen og jeg har ornet med klassen og lærerne at jeg skal kunne ta med meg knøttet på skolen[:)]
Så du kan jo høre med dem hva de sier til det[:)]

Jeg er hjemme med Frida og skal være det til permisjonen min går ut i februar. Da tar pappaen sine 4 uker, etter det tar jeg ferien fra i år. Frida kommer til å være litt over året når begge går i full jobb. Pappaen er lærer, så han har litt mer fri enn meg.

Tammis: Er det meg du sier Huff da til?!??!?!?! Hmmm.... det så sånn ut som den var til meg. Skjønner ikke det.

Jeg skal ha 10 mnd og mannen 2, tror jeg... Evnt 9/3.
Han vil i grunn ha mer, men jeg vet nå ikke helt. Vi får se.

Jeg har ikke noe jobb å ta permisjon fra, men mannen min kommer nok til å ta litt permisjon.
(sett at han har fått den jobben han går og håper på i tide før det blir aktuellt,da.., han er foreløbi bare vikar et sted, men har et tilbud om en jobb i et firma som er på vei til å starte orntli opp[;)])

Eg skal ha all den permisjonen som eg kan få. Eg skal ha 80% lønn, og skal ta ut den lille ferien eg har rukket å jobbe opp. Og så skal faren ta ut det som han må ha. Eg skal nemlig offshore og jobbe på plattform når permisjonen er over, og trenger all den tid eg kan få sammen med den lille før eg starter igjen i jobb. Er veldig spent på korleis det skal gå..., men tar det problemet når det kjem!

Jeg skal ha 10mnd hjemme og så tar jeg ut ferien den siste mnd...Man får ferie selv om man er i permisjon(i følge arbeidsgiveren min) Det er det mest lønnsomme her i huset[;)]

Hos oss går begge på høyskole, og jeg har ikke tatt permisjon i det hele tatt etter fødselen, men dette fordi jeg ikke har noen forelesninger som er obligatoriske, og har bare to eksamener til jul.Samboern og jeg bytter litt på det hvis jeg er på skolen or å lese litt,men seff hvis jeg hadde kunnet hadde jeg vært hjemme med lillejenta,ser absolutt fordelen med det,men så er det igjen bedre å gjøre seg ferdig med skolen.Dette er seff min mening,men jeg klarer dette kjempefint, så tror nok det vil gå bra for din del også, siden pappan blir hjemme.[:)]

jeg går på skole, men jeg skal ha hele permisjonen, siden pappaen ikke har rett på det. ( har ikke fast jobb) men tror du kommer til å takle babyen å gå på skole samtidig utrolig bra. ikke hør på dem som sier at det aldri kommer til å gå. for jeg har troen på deg [;)] lykketil [:D]

Back
Topp