Hvem skal få vite dere er i fødsel ?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Så juni hadde en sånn tråd, og ble nysgjerrig :p hvem har dere tenkt si det til, når dere går i fødsel?

Hmm...den første som skal få beskjed er mamma :)
For hun skal få være med på fødselen om hun vil :)
Utenom det blir det vel svigermor.. Resten ser vi an.. :)
Kommer litt an på hvor raskt ting går tror jeg :)

Kusinen min som skal være barnevakt, så foreldrene våre. Sender nok en melding til søskene våre også, når vi har komt på sykehuset og vet litt mer :)

Blir nok hvertfall mamma og pappa da de skal ha storebror imens :-) så blir det nok svigerforeldrene og ikke flere :-)
Ingen flere som viste når storebror heller kom :-) de fikk vite det etter han var kommet til verden :-)

Aller helst ingen :) men kommer ikke til å lyve om f.eks mamma spør direkte.

Blir bare våre foreldre til lille er født ;) kanskje eventuelt gode, nysgjerrige venner :P men prøver å holde det skjult!

Spørs litt... Er jente hos mamma f.eks når der starter, kommer jeg ikke til å si det til noen. Ikke de første timene i hvertfall! For hunden må luftes etter hvert også :p kommer heller ikke til å informere med en gang den lille er født! Lærte mye fra sist gang :p

Det kommer ann på hvor jeg er og om frøkna er hjemme. Trenger jeg barnevakt må jeg jo ringe noen men får se litt ann på når det skjer. Så skal man ikke se bort ifra at jeg kan finne på å sende meldinger med noen om det drøyer en del når jeg ligger på føden :P jeg slår bare av lyden på telefonen og gidder ikke å svare folk om jeg ikke føler for det så er ikke redd for mas.

Det blir vell mamma, som også skal være med på fødsel :P mor til samboer, søstrene hans, søsteren min, tanten min og bestevennina mi :)

Kusinen min, bare fordi, og pappa, siden han skal komme opp (bor 3 timer unna) og bo her litt når babyen er ute. så sier sikker samboer ifra til moren sin og etterhvert og. Hans familie bor på andre siden av landet, så de kan jo ikke "plage eller forstyrre" uansett.. Sier nok ikke fra før en god stund etter babyen er ute til noen andre :)

Blir mine foreldre da de må være barnevakt for storebror. Mulig svigermor får vite noe,og da med streng beskjed om å ikke si det til noen!!! Hvor lenge etter lillesøster er kommet før vi forteller det til andre får jeg se, men kjenner jeg med rett så blir det bildemld ganske tidlig etter fødsel til de vi har mest med å gjøre, så når vi har vært hjemme noen dager blir det nok fortalt på face :)

Jeg ringer mamma med en gang så hun forhåpentligvis kan rekke et fly fra Bergen for å bli med på fødsel! Og da får besteforeldrene mine også vite det fordi de skal være barnevakt! Har også lovet å fortelle den ene svigerinnen min som bor 5 meter fra oss :p

Her blir det svigerforeldre - de bor i 2.etg og må passe barna.. broren min og dama og kanskje et par av mine beste venninner :) skulle gjerne fortalt det til mine foreldre,men de lever ikke lenger :( Forteller det kun til mine beste venninner som vet at de ikke skal legge ut noe på facebook,instagram e.l

Tror nok at jeg har lyst å vente lengst mulig, med å fortelle noen om det, iogemed at de to forrige fødselene var på 41 og 21 timer... Blir lang ventetid for de som venter på beskjed og;-) og så det å slippe at de uroer seg, når det tar lang tid.

Her vurderer jeg og samboer og legge foreldrene våre til en felles meldingssamtale på Facebook nemlig, og oppdatere jevnlig der ved mulighet :p for alle har sagt de så gjerne vil få beskjed, og skjønner godt de ikke kan mase .. Vi må be noen komme ta bikkja også, og føler det blir feil hvis feks hans sine foreldre får vite det pga bikkja,
Men ikke mine :p så ja, ser faktisk for meg en fellesmelding på face til de der vi kan si ifra, så slipper vi sende ut så mange mel hele tiden(hans er skilt og har nye så er 6 foreldre på oss) men vi får se :p

Blir foreldrene mine, søstern min og moren hans:) de må lufte hunden:) også mine beste venninner og hans bestevenn tenker jeg:)

Kun søsteren min og mannen hennes, siden de skal være barnevakt :)

Mamma, svigermor, svigerinna og 2 venninner

Back
Topp