Hvem skal dere ha med på fødselen?

Hvor mange kan man ha med seg?
 
For meg blir det nok storesøster eller ei veninne. Samboer har gitt klar beskjed om at han ikke vil være med inn (Var noe av det første han sa når tema om barn kom opp), og jeg aksepterer det :)
 
Kun samboer som er aktuell.♡ Som fotballspiller er den en sjanse der for at han spiller bortekamp på en annem kant av landet da, men da vil jeg være alene fremfor å ha noen andre der
 
Samboeren å kanskje min beste venninne. Så har jeg ei som eventuelt kan være til hjelp eller så får hun jobben om å ta bilder :p hehe
Vil ha bilder fra fødselen når h*n kommer ut å at både meg og faren er med på bildene :)
 
Jeg skal kun ha mannen min (og jordmor da så klart) i rommet under selve fødselen. Men bestevenninna mi blir med oss innover til sykehuset og skal være på der slik at hun er tilgjengelig hvis vi trenger støtte eller små tjenester/ærend osv. Hun ville gjøre det for oss, så det takket vi så klart ja til! Ser for meg det er kjekt hvis det blir for mye for mannen også, da dette er noe vi ikke har prøvd før! Hehe.. :D
Flere som har gjort det slik? Altså hatt med seg flere til sykehuset, men bare EN under selve fødselen? :happy:
 
Skal ha med mannen og mamma. Vil ha mamma der for mannen, sist fødsel hadde han ikke klart seg uten en støttespiller på sidelinjen. Vil også bruke henne til bilder og skrive ned ting som skjer under fødselen :)
 
Skal ha med mannen og mamma. Vil ha mamma der for mannen, sist fødsel hadde han ikke klart seg uten en støttespiller på sidelinjen. Vil også bruke henne til bilder og skrive ned ting som skjer under fødselen :)

Begge to skal være der under selve fødselen?Er det noen andre som skal/vil være på sykehuset? :) Jeg tenker også slik i forhold til venninna mi, at hun er til stede i tilfelle mannen min trenger avlastning eller litt støtte selv, men håper at når selve fødselen er i gang så kan hun være "på gangen" :smiley-ashamed008:p
 
Begge to skal være der under selve fødselen?Er det noen andre som skal/vil være på sykehuset? :) Jeg tenker også slik i forhold til venninna mi, at hun er til stede i tilfelle mannen min trenger avlastning eller litt støtte selv, men håper at når selve fødselen er i gang så kan hun være "på gangen" :smiley-ashamed008:p
Ja begge to var med helt til slutt. Det var på slutten mannen trengte min mamma, for det ble ganske voldsomt og kritisk på slutten. Så de to satt på sidelinjen og holdt rundt hverandre og gråt i kor :p. Jeg for min del hadde ikke hatt behov for noen, jeg hadde nok med meg selv :p. Men noen andre en mamma og mannen vil jeg ikke ha. Orker ikke mas fra alle kanter.
 
Mannen må være med, og mamma om hun er hjemme :)
 
Hadde med gubben og mamma sist, håper det blir sånn denne gangen også, hvis det ikke oppstår noen komplikasjoner så det blir spesielt opplegg. Var fint at de kunne bytte på å hjelpe til, selv om jeg gikk veldig innover i meg selv under riene slik at de ikke merket når jeg hadde vondt. Så ble en del til at de satt og småpratet med hverandre.

Tror ikke det er vanlig i Norge at noen sitter "på venterommet " gjennom hele fødselen, og ikke spesielt tilrettelagt for det heller. Men hvis den som er med ikke vil se selve utdrivningsfasen kan de evt gå på gangen en stund da.
 
Jeg skal ha med mamma og samboeren min. Hans første, så mamma må guide han litt. Haha. Hadde ikke klart meg uten mamma sist. Så hun MÅ være med denne gangen også.
 
Back
Topp