Hvem sitt etternavn har barnet?

Mannen mente helt klart at det bare skulle være hannes etternavn. Men der sa eg klart i fra det er ikke mange igjen som har vårt etternavn.så jeg sa at slekten skulke gå videre. Er nå enige med to etternavn :)
 
Samboeren min har et kort og veldig vanlig navn, mens jeg har mine foreldres etternavn som henholdsvis mellom- og etternavn, begge deler er forholdsvis sjeldne etternavn.

Da jeg har vokst opp hos min mor (skilte foreldre) var det naturlig for meg å føre hennes navn videre, dvs mitt mellomnavn. Samtidig ville sambo ha med sitt, så da endte vi opp med hans etternavn etterfulgt av mitt mellomnavn (med bindestrek imellom) som etternavn til datteren vår.

Selv hvis vi skulle gifte oss ville jeg beholde navnene mine siden de er såpass sjeldne, men er forberedt på at de kanskje vil se rart på oss i passkontrollen med så mange ulike etternavnskombinasjoner i én og samme familie!
 
Samboeren min har utenlandsk etternavn, og jeg har et sjeldent norsk ett. Derfor blir det hans etternavn som mellomnavn (for å slippe unna litt stigma, rett og slett) og mitt til slutt. Og hans kommer garantert til å bli kortet ned til O. så ofte som mulig :p
 
Begge, uten bindestrek. Men vi har bestemt oss for å skifte navnet vårt når vi gifter oss, slik at det blir bindestrek. Han har utenlandsk navn, og barna har ikke typiske norske navn heller, så det er jo greit at de har et halvnorskt etternavn da :) Pappaen er fransk :)
 
Her heter lillegutt og mannen mitt etternavn :D

Når vi giftet oss sa jeg " jeg vil ikke hete Olsen men jeg skal hete det samme som deg" :) og vips så tok han mitt etternavn :) 40 000 som heter Olsen og rundt 4000 med mitt etternavn :p
 
Bare mannens. Fordi det er enklest (jeg må stave mine, irriterende), han har ett og jeg har to, og fordi det passet best sammen med fornavnene hennes (hun har dobbeltnavn)
 
Vi er gift og jeg tok han sitt etternavn da vi giftet oss, og dette blir første barn så vi alle har bare et etternavn :)
 
våre barn vill få 3 etternavn. 1 fra oss vær som en utdøende sleksnavn og fars hoved etternavn jeg tok når jeg giftet meg :) litt tungvint men viktig for oss at de etternvanene føres videre :happy:
 
Jeg har ett sjeldent etternavn og han ett veldig vanlig -sen navn så da blei vi enige om å lage ett nytt:) Altså mitt etternavn bindestrek hans navn Så får vi se hva det blir til når vi en dag gifter oss om vi da tar det samme som barna
 
Når vi får barn får barnet mitt etternavn som sitt navn, og samboers blir mellomnavn. :)
 
Jeg tok mannens etternavn når vi gifta oss, og beholdt mitt eget som mellomnavn. Han tok det samme som mellomnavn. Så lille baby skal få mitt som mellomnavn og mannens som etternavn. Da heter vi det samme alle tre. Men er jo mest etternavnet vi bruker :)
 
Her blit det mitt mellomnavn og hans etternavn, slik som jeg har det etter vi giftet oss :)
Jeg har et samisk mellomnavn, og syns det er viktig å bringe dette videre. Mannen er heldigvis enig i det!
 
Mannen sitt. Er det sånn at vi en dag blir gift så ønsker jeg også hans navn. Jeg heter Jensen til etternavn, som er så oppbrukt og kjedelig at jeg blir dårlig. Samboer har et slektsnavn som bare hans familie på farsiden heter (de er typ 30 stykker igjen) og som tilhører hans familie langt tilbake i tid. Så det har virkelig betydning og tilhørighet!
 
Back
Topp