Hvem sitt etternavn får baby?

MarcusMamma

Forumet er livet
Her blir det mitt som mellomnavn og sambo sitt etternavn.
De to guttene jeg har fra før har både meg og eks sitt etternavn med bindestrek pga han har så enormt vanlig navn som "alle" heter.
Sambo sitt er stedsnavnet der han er fra så litt mer spes og vis vi gifter oss tar jeg mitt som mellomnavn og hans etternavn så da får meg og baby samme pluss jeg holder på ene navnet som de andre har :)

Her blir det kun samboers etternavn, fordi det er et navn bare rundt 200 stykk I landet har. Mitt etternavn er veeeeeldig vanlig, i tillegg har jeg et etternavn som mellommann også..... jeg kan ikke velge mellom etternavne til foreldrene mine, og tre etternavn blir i meste laget :P
Eldste har også kun etternavnet til sambo, så det føles mest naturlig.
Har tenkt på å bytte etternavn selv, selv om vi ikke gifter oss ;)

Han får faren sitt etternavn. Vi planlegger å gifte oss en gang, så da får vi alle det samme navnet etterhvert. :)

Vårt etternavn:) Jeg tok mannens navn da vi giftet oss, og er spesielt glad for det nå. Nå blir det liksom vårt familienavn:)

Knøttet får kunn faren sitt, jeg har et navn som er veldig knyttet til meg og litt vanskelig å føre vidre. Det er ett "datter" navn, etter mammas fornavn. La oss si hun het Lise, så etternavnet mitt ble Lisedatter (mamma het ikke Lise da), eg byttet dette selv for å føre mamma vidre, het egentlig Halvorsen, men gubben har et Sen navn han også, så jeg syns det blir så tungvint. Andersen Olsen lissom...

Så kunn pappa sitt, jeg tokk hans etternavn som mellomnavn når vi giftet oss, og har datternavnet som mitt etternavn, for det passa best slik :)

Jeg tok mannens etternavn når vi giftet oss i 2011, så lillesøster får samme navn som alle oss andre :-)

Mi første har mitt som mellom, og sin fars etternavn.. Har beholdt det sånn etter det ble slutt. Nå blir det kun mitt da jeg ikke er sammen med denne bf.

Da vi giftet oss tok jeg kun hans etternavn, så gutten kommer også til å kun ha pappaens etternavn :)

Barnet skal ha farens etternavn, har ikke bestemt meg enda om vi skal ha mitt som mellomnavn:) Han mener det ikke er nødvendig for at jeg og skal ha hannes etternavn når vi gifter oss.. Han er litt gammeldags sånn sett, jeg kunne tenkt meg at vi alle tok mitt etternavn da det er mer uvanlig enn hans men det nekter han :p

Mitt som mellom og faren sitt etternavn:) de har de to mellomste barna våre og. Eldste har kun mitt.

Prøver å trumfe igjennom at baby får mitt etternavn siden det bare er 15 i hele verden som har dette navnet, og alle nederst på arverekken er jenter + samboeren har et veeeldig vanlig etternavn. Men han er ikke heelt med på det enda, så blir mest sannsynlig mitt som mellomnavn og hans som etternavn eller motsatt :)

Storebror har pappaen sitt etternavn, og det får lillesøster også. Vi skal jo gifte oss en gang (om han bare frir :p ) så da tar jeg også hans etternavn. Vil ikke at ungene mine skal ha to etternavn :)

Etter 10 år som gift, er det nå for tre uker siden jeg skiftet til hans etternavn. Synes det er nå bedre at alle har det samme. Ungene har altså hans etternavn og det får babyen også.

Er litt usikker. Har foreslått at om det blir jente blir det hans-mitt, om det blir gutt blir det mitt-hans. Vil ha bindestrek mellom navna uansett :) han har et veldig vanlig etternavn, jeg har skjeldent..

Her får han begge. Usikker på om vi setter det ene som mellomnavn eller om vi setter bindestrek mellom så begge blir brukt som etternavn.

Back
Topp