Hvem mener du bør jobbe i klesbutikker?

Krølla82

Forumet er livet
Jeg har lyst på jobb i klesbutikk,men jeg tviler på at jeg får det uten at jeg slanker meg en god del. Snakka med sambo om det og han er enig...ikke det at han mener jeg er stygg asså, men er som han sier de vil ha tynne jenter som klærne ser bra ut på.Det gjør at butikkene selger mer. Verste er at om jeg går ned si 30 kg da og søker på samme jobben da som nå så er jeg sikker på at jeg har mye større sjangs til å få den enn jeg har nå.Selv om kvalifiksjonene mine jo er akkurat de samme.

Så hva mener du? Bør overvektige få jobbe i klesbutikk? Ville du ha handla av ei overvektig jente i en klesbutikk eller vil du helst handle av tynne jenter som ser bra ut i klærne butikken selger?

(Jeg sier ikke at overvektige ikke kan se bra ut asså,men det er jo gjerne et slik syn mange sitter med.)

Det hadde jeg ikke brydd meg om. Så lenge du er hyggelig,ser ordentlig og velstelt ut osv.
Men er jo et pluss at du kan bruke klærne som butikken selger. og det mener som oftest arbeidgiver og.

jeg føler ikke det trenger ha noe å si, så lenge enn passer de størrelsene kles butikken fører, pga man bør jo gjerne gå m det tøyet man ønsker å selge =)

jeg vet av erfaring at noen butikker ser etter visse type mennesker og utseende til sin butikk =) da mener jeg ikke nødvendigvis størrelse, men typen person, og utseende =)

ORIGINAL: Fyrste metall

Det hadde jeg ikke brydd meg om. Så lenge du er hyggelig,ser ordentlig og velstelt ut osv.
Men er jo et pluss at du kan bruke klærne som butikken selger. og det mener som oftest arbeidgiver og.
signerer!

Alle bør jo få jobbe i klesbutikk.. Men dessverre så er det slik at de liker at ansatta har på seg klærne de selger (og at de sitter pent), så er nok en stoor fordel å ha en noenlunde okei kropp.. Dette gjelder selvsagt dameklesbutikker.. De som selger barneklær og herreklær tror jeg ikke er fullt så nøye[:)] Det er synd, men de ser nok litt på utseende.. Skulle søke jobb i en klesbutikk en gang, og da ville de ha med bilde i søknaden[8|]

Tja. Det er mange sider man kan se på saken fra.

Jeg hadde jo satt pris på at den som jobbet der selv bruker noen av klærne, og kunne si noe om hvor mye de går ut, sitter de godt, farger de av, og sånt. Men det trenger vel ikke bestandig bety at man må være sylslank? Det finns da butikker som selger klær i flere størrelser, og de må jo være sånn at de ser pene ut på større folk også.

Blir så forbanna over at ikke overvektige skal kunne kle seg, hadde vært fint med noen insidere i butikken/motebransjen som kunne kjempe litt for bedre utvalg av passformer!

Men til det du spør om:
Så lenge mennesket i butikken er hyggelig, ser skikkelig ut (ren og "normal"), og kan hjelpe meg med å finne det jeg trenger og gi noen råd om klærne, så er gir jeg en lang faen i størrelsen på dette mennesket. [:)]

Blåser i hvor store de som jobber der er så lenge de ikke kommer etter meg inn i prøverommet.....[:D][:)]

ORIGINAL: PappaenTilLillePrins

driter i grunn i hvordan hun/han bak kassa ser ut.

ORIGINAL: Godhjerta.

Helt ærlig så ville jeg nok følt meg mest komfertabel med å handle med noen som var +30 kg eller mer... Fordi jeg selv veier for mye.
Og jeg vet at det er et stooort salgsargument å se ei stor dame i klærne de selger. Da ville jeg blitt inspirert.

Jeg tror på variasjon er det beste. For da føler folk flest seg tilpass.

Men det er forskjell på å mene/ønske og det som er fakta...
Selv har jeg aldri giddet å søke på motebutikker. Rett og slett fordi de selger ikke klær som er store nok for meg, og da må jeg gå i andre klær på jobben. Ikke særlig bra for buisninss det nei.

En butikk jeg kunne tenke meg å søke på er H&M og der har de jo størrelser opp til 56. Jeg bruker jo mindre strl enn det,men det er fælt jeg kvier meg til å søke på jobb der bare pga at jeg bruker større enn 42 liksom.[&:] Det er syns det skal være slik at vi ikke skal kunne søke på de jobbene vi vil bare pga litt ekstra kjøtt på beinet.

ORIGINAL: Krølla82

Helt ærlig så ville jeg nok følt meg mest komfertabel med å handle med noen som var +30 kg eller mer... Fordi jeg selv veier for mye.
Og jeg vet at det er et stooort salgsargument å se ei stor dame i klærne de selger. Da ville jeg blitt inspirert.

Selv har jeg aldri giddet å søke på motebutikker. Rett og slett fordi de selger ikke klær som er store nok for meg, og da må jeg gå i andre klær på jobben. Ikke særlig bra for buisninss det nei.

En butikk jeg kunne tenke meg å søke på er H&M og der har de jo størrelser opp til 56. Jeg bruker jo mindre strl enn det,men det er fælt jeg kvier meg til å søke på jobb der bare pga at jeg bruker større enn 42 liksom.[&:] Det er syns det skal være slik at vi ikke skal kunne søke på de jobbene vi vil bare pga litt ekstra kjøtt på beinet.

Da syntes jeg du skal søke, og si akkorat det flere av oss nevner, at en av grunnene til at du tror du er rett for jobben er at du vil vise at det går ann å kle seg pent i store klær også, og du tror at det hjelper for andre større kvinner (og menn) at det ikke bare er pinnemodeller som jobber der.
Vær selvsikker og flink, så tror jeg du har en skikkelig sjangse.

Hvis ikke er sjefen en dritt og da vil du ikke jobbe der anyways.

ORIGINAL: Goolle

Jeg bruker også over 42, og driver i dette øyeblikk å søker på en jobb på H&M[:)][:)]
Go for it!
Har sett maaaaaange med litt kjøtt på kroppen som jobber på H&M [:)]

Det hjelper jo ikke akkurat på at jeg er gravid nå da...ser bare enda større ut.[&:] Syns du jeg skal prøve å søke nå? Eller vente til jeg er ferdig med graviditeten og ser slankere ut?

Blitt så gammel at jeg blåser i hvordan de som jobber der ser ut, plages heller av den sinnsykt høye musikken noen butikker spiller. Når det stresser meg føler jeg meg gammal og tar penga mine å handler et annet sted [;)]

Men ja, jeg tror de ansetter utifra om de mener personen passer inn. Feks har jeg aldri sett en stor jente jobbe på Bik Bok, men det har jeg feks på Lindex og H&M.

ORIGINAL: Fyrste metall

Sign! [:)]

ORIGINAL: Årolilja

Blitt så gammel at jeg blåser i hvordan de som jobber der ser ut, plages heller av den sinnsykt høye musikken noen butikker spiller. Når det stresser meg føler jeg meg gammal og tar penga mine å handler et annet sted [;)]

Men ja, jeg tror de ansetter utifra om de mener personen passer inn. Feks har jeg aldri sett en stor jente jobbe på Bik Bok, men det har jeg feks på Lindex og H&M.

Bik Bok har jo bare størrelser som passer til "normalvektige" (ikke ment å støte noen, fant ikke et bedre uttrykk), men Lindex og H&M har større utvalg i størrelser! [;)] Tror heller ikke de på H&M MÅ bruke klær derfra, men det vet jeg de må på f.eks Vero Moda.

Jeg bruker også over 42, og driver i dette øyeblikk å søker på en jobb på H&M[:)][:)]
Go for it!
Har sett maaaaaange med litt kjøtt på kroppen som jobber på H&M [:)]

Det hjelper jo ikke akkurat på at jeg er gravid nå da...ser bare enda større ut.[&:] Syns du jeg skal prøve å søke nå? Eller vente til jeg er ferdig med graviditeten og ser slankere ut?

De har jo ikke krav på å vite at du er gravid, men det KAN bli dårlig stemning om du ikke forteller det å intervju og får jobben.. Så om du gjerne vil ha et godt forhold til de på jobben, og tenker å jobbe der en stund, kan det kanskje være best å vente til etter graviditet og permisjon..
Men IKKE fordi du ser slankere ut da!!
Du har jo ikke sååå lenge til du skal ut i permisjon...

Nei er ikke så lenge til jeg skal ut i permisjon...jeg er jo arb ledig nå da så jeg har jo ingen jobb å gå til etter permisjonen eller...jeg har tenkt på det at jeg kan jo jobbe litt innimellom selv om jeg har permisjon.Ta på meg ekstravakter som blir ledige og lørdager ol for da er jo pappan hjemme, men jeg kan jo vente til etter de 6 ukene har gått som er forbeholdt meg etter fødselen for i de ukene vil jeg jo uansett ikke jobbe noe.

synes ikke det skal ha noe å si... Føler meg mye bedre om dama bak kassen ikke er tynn som en flis.. synes det er grusom når det står en xxs dame bak kassen, og jeg kommer med xl klærne mine... ser jo ut som de dekker hele henne når hun bretter de [:-] Ja, vil former bak kassen[:D][:D][:D]

ORIGINAL: * supermeg*

synes ikke det skal ha noe å si... Føler meg mye bedre om dama bak kassen ikke er tynn som en flis.. synes det er grusom når det står en xxs dame bak kassen, og jeg kommer med xl klærne mine... ser jo ut som de dekker hele henne når hun bretter de [:-] Ja, vil former bak kassen[:D][:D][:D]

ÅGUD!!!! KJENNER DEN JA!!

Og så virker det som at de overdriver bevegelsene også! Hehe.. de gjør jo ikke det, men i hodet mitt virker det som at de må bruke hele deres armlengde for å brette sammen buksene jeg har lagt på disken.

Handler jeg undertøy føler jeg at det er en fallskjerm de skal brette sammen...*lol*

de som jobber i en klesbutikk bør representere klærne de selger.... dvs om de har fra str 34-44 passer alle i disse str til å jobbe der.... og i butikker m store str synes jeg det skal jobbe store mennesker... blir feil om en str 36 skal selge en str 50[8|]

ORIGINAL: theskj

Alle bør få jobbe i klesbutikk[:D]

hadde ikkje brydd me i d heile tatt... e nå klærn vi ska kjøpe vel, ikkje kvinnfolket som står i kassa![:D]

Back
Topp