Hvem ligner barna på?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvem ligner de små søte novemberbarna på i personlighet? Kommer det tydeligere fram nå når de blir større? Ligner de mest på mamman eller pappan? Eller en god miks av begge? Hvilke personighetstrekk ser dere nå?

Felix ser ut som en liten pappakopi, har absolutt ingenting av utseende fra meg. Kan ikke se forskjell på bilder av ham og barnebilder av pappan. Alle kommenterer det, men i det siste ser vi mer og mer at han har arvet min personlighet.

Det med personlighet er ikke like tydelig for andre så klart, men mine foreldre ser det jo, og synes han er helt lik meg på den alderen. Jeg aner ikke hvor mye som er arv og hva som er miljø, men han har skremmende mange likheter med meg. Veldig b-menneske, mens pappan er a. Pappan er en søtmoms, mens Felix og jeg ikke liker søtt, vi spiser helst middag 3 ganger om dagen. Felix elsker musikk, danser og synger som meg, mens pappan ikke lærte å danse før for noen få år siden. Han kan sitte evigheter oppslukt av en rolig aktivitet, mens pappan var et herjebarn. Pappan er friluftsmenneske, mens Felix nå viser sterkere og sterkere at han vil være inne som jeg ville på den alderen. (Jeg kan huske allerede fra barnehagen at jeg hatet å være ute.) Dessverre tåler han alt for lite også. Gråter når andre barn gråter, og blir lett skremt av bøker og filmer, visstnok akkurat slik jeg var.

Mest lik meg i utseende, men ingen av oss i personlighet [:D]

Både jeg og mannen var visst ganske aktive og fryktløse som barn, spesielt mannen måtte prøve ut ting mange ganger før han lærte.

Moren forteller at han kjørte utfor trappa ute med tråtraktoren mange ganger etter hverandre da han var to-tre år [:D] lærte ikke!

Og akkurat sånn er tantungen vår på hans side. Hun ligner veldig på den ene onkelen sin utseendemessig, og den andre onkelen sin (mannen min) i personlighet....

Amelia er mer forsiktig, tenker igjennom ting før hun gjør det osv. [:)]

I utseende ligner hun mest på pappaen, det er i hvert fall det "alle" sier. Hun har arvet både hans ansikt og kropp. Han har tynn beinbygning og er ikke så høy (som spanjoler flest), i motsetning til i vår familie, hvor vi er høye med kraftigere beinbygning. Alma er veldig tynn og ikke så høy, selv var jeg i følge helsekortet mitt mye høyere rundt denne alderen.

I personlighet syns jeg absolutt hun ligner mest på meg. Men hun har også noe som er helt hennes eget. Jeg var et veldig rolig barn, ikke spesielt trassig eller høylytt, og ikke spesielt pratsom (pratet omtrent ikke før jeg kunne snakke helt reint). Hun er nok tryggere enn det jeg var.  Nå er jeg som person mye mer utadvendt, som Alma, selv om jeg også kan være sjenert. Faren hennes har aldri vært spesielt utadvendt eller pratsom. Da vi var i barnebursdag på lørdag, var Alma veldig aktiv og tok lett kontakt med alle rundt seg, og på en veldig fin måte. Hun er veldig sosial med både barn og voksne og blir ikke sint om mindre barn lugger henne litt eller lignende, hun bare leker videre.

Forresten er hun nok ganske lik oss begge to når det gjelder å være forsiktig- hun bruker litt tid før hun tør å skli ned den høyeste sklia eller lignende. Var også veldig kontrollert da hun lærte å gå, og falt lite. Ikke den mest "brå" ungen, med andre ord.

hodet og håret er veldig lik pappaen hvertfall. å se bakhodet til sebbe, er som å se bakhodet til pappaen hans.
utseendemessig er jeg usikker på. har hørt litt forskjellig egentlig.

Hun har forløpig mest fra meg og pappan min. Hun ligner mest på oss.
Og oppførselen er vell mer lik meg enn pappan hennes.

Alle kommenterer at han er en god blanding av oss begge. Men han er mest lik på sin farfar! Enkelte barnebilder av han, er det som å se Alexander[;)] Temperamentet har han fra meg..Hehe [:)]

Jonathan er mest lik meg både i utseende og personlighet. Foreldrene mine sier at det er som å se meg for 31 år siden, bare at han her sover i det minste om natta.. Han er VELDIG aktiv, og EKSTREMT klåfingret og nysgjerrig på alt.. [8D]

Storebroren er lik sin far i både utseende og personlighet, bedagelig og rolig gutt, og er den rake motsetningen av lillebroren sin. [:D]

Back
Topp