Hvem legger

Julie3

Forelsket i forumet
Hvem legger babyen hos dere?bare mor eller deler dere?jeg har lagt henne hele tiden, har ønsket det selv og det er først etter hun ble 4-5mnd at hun begynte og sovne tidlig. Før det la vi oss stortsett samtidig. Samboern har prøvd noen ganger men da gråter hun desperat:-( håper det blir enklere når hun blir litt større. Han har også prøvd å gått inn for å gi henne smokken når hun har mistet den men det har heller ikke funket. Stresser ikke noe med det jeg men ønsker jo såklart at han skal kunne legge henne også. Både for hans, mim og hennes del.
 
Jeg. Men jeg var i babyshower til en venninne forrige helg, og da la pappaen henne. D gikk fint :) så skal jeg i bursdag på lørdag, da skal pappaen også legge henne :p skal ta meg noen glass vin, så det blir spennende :p
 
Som oftest meg, men pappaen har gjort det par ganger da jeg ikke har vært hjemme ved leggetid og det har gått bra.
 
Stort sett pappaen. Jeg er hjemme og sammen med babyen hele dagen, hyggelig for alle at han kan ta den delen. :)
 
Pappaen legger henne. Jeg har vært sammen med henne hele dagen, så det er best for hele familien at han gjør det. Når min permisjon er slutt, tror jeg at jeg vil legge henne. :)
 
Her er det mest pappaen. Han vil gjerne ha den lille tiden han har i hverdagen med han. Samtidig er det deilig for meg å begynne på middagen og bare tenke på annet en stund ;)
 
Kjenner jeg gleder meg litt til far også får legge henne. Har dere noen råd da?hun begynner og gråte fra han går inn på soverommet med henne og hun stopper ikke uansett hva han gjør. Hun skriker så intenst at han gir opp. Har kun prøvd når jeg har vært borte da jeg ikke klarer og høre henne gråte uten at alt vrenger seg i meg og det ender med at jeg avbryter det hele. Tenker liksom "hvorfor utsette henne for det når jeg uansett er hjemme"?skjønner jo at far også må kunne legge henne så jeg kan gjøre andre ting på kvelden uten å må planlegge alt utifra leggingen av henne. Men håper det blir enklere når hun blir større. Eller tror dere jeg gjør meg selv en "bjørnetjeneste" ved og gjøre det slik?
 
Her er det mest pappaen. Han vil gjerne ha den lille tiden han har i hverdagen med han. Samtidig er det deilig for meg å begynne på middagen og bare tenke på annet en stund ;)
Vi har det så fint her vi bor at alle er hjemme senest 16.20, og da står middagen på bordet eller er nesten ferdig :p
 
Her har vi to små å legge, så både jeg og pappaen må trå til hver dag ;-)
Her legger pappaen de to store, og jeg lillesøster :) av og til bruker jeg å legge alle, enten om pappaen tar kveldsstellet på minstefrøkena eller om hun sover :)
 
Begge to. Har vært bevisst på det at hun skal bli vant til at begge kan legge henne uten problem. De første gangene var det litt gråt med pappaen, men så gikk det helt fint. Går for det samme hvem som legger nå, hun sovner like fort.
 
Fra snuppa var 3mnd har vi lagt annenhver kveld, og det er et bevisst valg slik at hun skulle bli vant til begge. Pappaen ville kanskje lagt litt oftere, men jeg syns også det er så kos, så inntil videre blir det annenhver dag ;)
 
Her legger pappaen de to store, og jeg lillesøster :) av og til bruker jeg å legge alle, enten om pappaen tar kveldsstellet på minstefrøkena eller om hun sover :)

Med tre små tipper jeg det blir litt å gjøre! Det er uansett bra at pappaene også hjelper til, samme hvor mange man har :)
 
Med tre små tipper jeg det blir litt å gjøre! Det er uansett bra at pappaene også hjelper til, samme hvor mange man har :)
Hehe ja, de gangene han er bortreist eller er på møte etc. Så er det veldig hektisk :p og alt må planlegges veldig godt for å slippe kaos! Men de to eldste klarer jo egentlig det meste selv, de er 5 og 6år. Men de må jo ha hjelp til tannpuss, samt veildening til å smøre på brødskiva, kle av og vaske seg. Også må de synges for på sengekanten. Lese bok bruker vi å skippe når jeg er alene, så fremst minstefrøkena ikke sover. :) pappaen er veldig flink! Han bruker ofte å stå opp med alle ungene i helgene så jeg får sove litt, siden minstefrøkena ennå styrer en del på natta. Det setter jeg veldig pris på :)
 
Kjenner jeg gleder meg litt til far også får legge henne. Har dere noen råd da?hun begynner og gråte fra han går inn på soverommet med henne og hun stopper ikke uansett hva han gjør. Hun skriker så intenst at han gir opp. Har kun prøvd når jeg har vært borte da jeg ikke klarer og høre henne gråte uten at alt vrenger seg i meg og det ender med at jeg avbryter det hele. Tenker liksom "hvorfor utsette henne for det når jeg uansett er hjemme"?skjønner jo at far også må kunne legge henne så jeg kan gjøre andre ting på kvelden uten å må planlegge alt utifra leggingen av henne. Men håper det blir enklere når hun blir større. Eller tror dere jeg gjør meg selv en "bjørnetjeneste" ved og gjøre det slik?
Vanskelig det der. De første månedene amma jeg i søvn, så da var det jo ikke så mye pappan fikk gjort. Prøvde gradvis å gå over til at han sku sovne av seg sjøl, da blei det mest meg som tok det pga pappans dårlig tålmodighet ;) Men etterhvert gikk det fint at han la gutten også. Nå deler vi på det, så en tar kveldsgrøt og en annen tar på pysj. Vi bytter på å gå inn til han når han ligger i senga.
Om pappan tar hele kveldsstellet, så blir det kanskje lettere å godta at han legger også? Få til en koselig stund med godnatt bøker og sanger, og at han gir flaske før han legger?
 
Vi skal prøve igjen nå til helgen. Han prøvde både sang,melk,bæring å alt men hun skrek fra han kom inn på rommet med henne. Kan være at hun var overtrøtt å kansje men når jeg kom hjem fra kurs å la henne var det ikke noe problem. Han har vært mye borte i perioder men han blir mer å mer den store favoritten på dagtid værtfall så det hjelper sikkert på det også :)
 
Her begynte pappan å legge for noen uker siden. Må si det er sjukt deilig nå. I starten gråt hun helt til hun var så utmatta at hun bare sovna, og jeg måtte sitte med headset og høre på musikk for å ikke bli fristet til å komme og avbryte. Det gjorde veldig vondt. Nå sovner hun etter ti minutter, når han legger. De få gangene jeg legger nå, krever hun pupp, og da tar det veldig lang tid. Så da blir det mest han som legger.
 
Ikveld prøvde samboern å legge henne igjen...
Hun sovnet uten protest:)
Er så glad:) det varmet pappahjertet godt også:)
 
Back
Topp