Hvem kontakter man til slutt???

Nurkis*venter*nr2

Forumet er livet
Jeg ligger hjemme på 4.dagen med det som er mest sannsynlig influensaen.. Ringt legen min idag, snakket med sekretærene der og de sa de skulle sende beskjeden til legen min. Fikk til svar, PÅ SMS(!!); "Slapp av, ta ibux og paracet ved evt. feber,bruk egenmelding".

Så ringte legevakt i stad og da fikk jeg bare beskjed om: "Har du influensasymptomer, sier de at det MEST sannsynlig er SI"...  Så betryggende[&:][:@]

Hvem kontakter jeg da??? hadde vært veldig fint å finne ut om det er SI eller ikke.... Kjenner jo at det ikke er vanlig forkjølelse... Man blir såååå sliten av detta her...[&o]

trur ikkje dei sjekker alle.. hold deg heime for sikkerhetsskuld:) trur tamiflu skal blir reseptfritt frå og med i morgon?

Har du feber over 38 grader kjøp tamiflu og hold deg hjemme en uke... De kan jo ikke teste alle som er litt forkjølet!

ORIGINAL: lillemæ

Hvis legen min hadde gitt meg beskjed om å slappe av å ta ibux eller paracet ved behov, så hadde jeg slått meg til ro med det. Så lenge du ikke får alvorlige symptomer er det vel ingen andre å kontakte. De fleste legesenter har ikke kapasitet til annet i disse tider.

Men når det ikke hjelper da?? hmm, skjønner de ikke har tid assa.. Men sambo fikk jo Tamiflu med en gang han ringte.. Fikk beskjed om å komme på øyeblikkelig hjelp-time med en gang.. Og jeg er MYE dårligere enn han..

jaja, får vel bare avvente og håpe det får fort over[;)]

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

Har du feber over 38 grader kjøp tamiflu og hold deg hjemme en uke... De kan jo ikke teste alle som er litt forkjølet!

det er vel ikke så viktig å vite om du har svineinfluensa, vanlig influensa eller kraftig forkjølese???? behandlingen er det samme så lenge du har de vanlige symptomene.....[X(]
og for å ikke smitte andre burde du bli hjemme med alle nevnte sykdommer uansett [;)]

god bedring!!![:)]

Du skal starte med Tamiflu innen 48 timer etter sykdommen brøt ut, så mest sannsynlig vil det ikke hjelpe noe. Ta paracet og slapp av og bruk egenmelding[;)] Nesten ingen blir testet for SI lengre.

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

Jeg er ikke litt forkjølet da.. Har 39.2, tørrhoste til jeg kaster opp, verker i hodet og hele kroppen, og vondt i brystet.. Men skal kjøpe Tamiflu imorra og håper det hjelper fort[:)]

ORIGINAL: Ezri

det er vel ikke så viktig å vite om du har svineinfluensa, vanlig influensa eller kraftig forkjølese???? behandlingen er det samme så lenge du har de vanlige symptomene.....[X(]
og for å ikke smitte andre burde du bli hjemme med alle nevnte sykdommer uansett [;)]

god bedring!!![:)]

Men så lenge det er påkrevd at jeg MÅ vaksineres, så kan jeg ikke vaksineres dersom jeg har hatt SI[;)]

Jada, er hjemme jeg.. Ikke vært ute av døra siden søndag...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Du skal starte med Tamiflu innen 48 timer etter sykdommen brøt ut, så mest sannsynlig vil det ikke hjelpe noe. Ta paracet og slapp av og bruk egenmelding[;)] Nesten ingen blir testet for SI lengre.

Da er jeg jo like langt[8D]

De er faktisk fortsatt påkrevd å teste pasienter med mulig smitte for SI..[:)]

ORIGINAL: nurkeklar

Hvis legen min hadde gitt meg beskjed om å slappe av å ta ibux eller paracet ved behov, så hadde jeg slått meg til ro med det. Så lenge du ikke får alvorlige symptomer er det vel ingen andre å kontakte. De fleste legesenter har ikke kapasitet til annet i disse tider.

Men når det ikke hjelper da?? hmm, skjønner de ikke har tid assa.. Men sambo fikk jo Tamiflu med en gang han ringte.. Fikk beskjed om å komme på øyeblikkelig hjelp-time med en gang.. Og jeg er MYE dårligere enn han..

jaja, får vel bare avvente og håpe det får fort over[;)]

Tamiflu kommer reseptfritt på apotek i morgen. Så det er vel derfor du ikke får noen resept vil jeg tro. Er jo ikke noe vits i å dra til legen i dag for å få resept på noe du kan skaffe uten resept i morgen.

Er ikke derfor jeg skal dit, vil teste meg for å sjekke om det er SI eller ikke.. [;)] Fordi jeg er påkrevd på ta vaksinen på jobb, men kan ikke ta den dersom jeg har hatt SI...

Enig. Gjør som du pleier når du får influensa.

hvorfor MÅ du ta vaksina?? det skjønner jeg ikke..er vel ingen som bli tvinga til det.

hadde jeg fått bekreftet at jeg har SI nå hadde jeg heller aldri vaksinert meg, fordi jeg er redd for senbivirkninger i utgangspunktet.

god bedring!

Back
Topp