Hvem kontakter en?

Håperpåentil

Forumet er livet
VIP
Kjøpte gammelt hus for noen måneder siden og nå har nedløpsrøret begynnt å "banke" når vi har oppvaskmaskinen i bruk eller det renner fra fra krana. Hvem skal en kontakte for det er vel en forsikringsak?? Er det eiendomsmegleren eller??

ORIGINAL: lille nupp

hva er årsaken til at det banker da? Nei si det..

er det noe som kan komme spontant, ved slitasje, eller er det noe som er der fra starten? Det er der konstant..
noe som koster masse penger å fikse, eller noe som koster vesentlig mindre enn huset? Det koster nok mye mindre enn huset å fikse, men jeg har ikke anning på hva det koster...man må nemlig opp i stooore summer før det er noe vits å gå igjennom en slik sak

evnt prøv først å gå på selger- De har eierskifteforsikring så da er det jo ikke de en skal kontakte eller??

Om de dere kjøpte huset av har eierskifteforsikring skal dere kontakte dem[:)]
Husk å ha gards og bruksnr klart, da går det kjappere!

ORIGINAL: leonorasmamma

Kjøpte gammelt hus for noen måneder siden og nå har nedløpsrøret begynnt å "banke" når vi har oppvaskmaskinen i bruk eller det renner fra fra krana. Hvem skal en kontakte for det er vel en forsikringsak?? Er det eiendomsmegleren eller??

Nei, da skal TVNorge sin "Åndenes makt"-redaksjon kontaktes.

Samboren min er eiendomsmegler ..

leste det høyt til ham å han ser "ring rørlegger"

Mange hus/leiligheter blir nå solgt med en "As is" - klausul, er dette tilfelle for dere er det dere selv som må stå for reperasjonene. Jeg ville ringt å snakket med eiendomsmegleren som sto for salget.

Da våre overskap på kjøkkenet datt ned 1/2 år etter vi hadde flyttet inn, ble ikke dette dekket av noen slags forsikring. Vi var både i kontakt med de vi kjøpte av, eiendomsmegler, de som hadde vår innboforsikring og de som hadde eiendomsskrifteforskiringen, men ingen av dem hadde ansvaret. Heldigvis fikk vi kontakt med hun som hadde satt opp kjøkkenet (eieren før de vi kjøpte av) og hun påtok seg alle utgifter siden hun ikke hadde brukt autorisert fagfolk og ikke hadde fått noe papirer på arbeidet. Grunnen til at skaden skjedde var dårlig og ikke skikkelig gjennomført arbeid.

samboren sier igjen

"poenget er - ring rørlegger , for dette får du ikke dekket uansett"

Back
Topp