Hvem kommer til å amme?

lillesimone

Glad i forumet
Kem kommer til å amme om man får det til???
Og dæm som ikke ønsker det,hvorfor?

Om æ får til så kommer æ til å amme , maten e færdig og klar på sekundet og æ slipp å stå opp på natta og lage å varme....
Så e det så klart nærheta og næringen barnet får.

Helt klart amme. Tøft i begynnelsen men skal klare det denne gangen også :) veldig greit og man blir litt mer tilgjengelig utenfor huset også :)

Amme her. :) Ville sist og, men frøkna hadde sopp i munnen som smittet over på mine bryster så gjorde driiitvondt så ammet kun 2-3 uker før jeg ikke orket mer. Vi klarte ikke bli kvitt soppen hennes før hun var nærmere 7 mnd... håper ikke det blir slik neste gang. :o

Skal amme denne gangen også. Synes det var greit men slet i noen dager i begynnelsen men da fant de ut at ungen hadde kort tungebånd og fikk ikke til å amme. Så de kutta den og etter det gikk det som en drøm. Fikk amme han til han var 2 år så håper det går også denne gangen [emoji3]

Skal amme om det går.
Sist gikk det ikke helt, og måtte gi flaske attåt. Amma i 6mnd før jeg ikke orket det no mer

Ammer, har ammet alle. Første i 17 mnd, andre i 22 mnd og tredje i 2,5 år :P
Har egentlig ikke hatt problemer med amming, unntatt nummer 1 og 3 fra de var 3-5 mnd ville de ikke ha puppen. Var mye styr, måtte lure den i de på ulike måter og kunne iallfall ikke amme andre plasser enn hjemme.
Håper jeg slipper det denne gangen :)

Skal amme. Tok 5 dg før melka skikkelig kom i gang sist, etter det var det gjort. Fullamma til han var 5 mnd, då krevde han så masse mat at han fekk litt graut til kvelds i tillegg. Starta så gradvis med meir graut då han var 6 mnd. Slutta med nattamming då han var 9 mnd, var heilt ferdig med amminga då han var 11 mnd. Veldig greit å amme, bare å slenge fram puppen når han var svolten :)

Har helt klart tenkt å prøve å amme så lenge det går. Med begge gutta mistet jeg melken når de var 5 mnder. Skjer det igjen, eller før, så skal jeg ikke "banke" meg selv opp psykisk så til de grader som jeg gjorde. Jeg skal heller være stolt over og ha ammet så lenge det gikk, og prise meg lykkelig over all den gode maten mat kan få kjøpt for penger[emoji4]

Har lyst til å amme, hadde vært kult å få puppene til å gjøre noe fornuftig, ikke bare være fine å se på [emoji16]
Men syns jeg hører så mye skrekkhistorier om hvordan folk ikke får det til/takler det, så tenker at om det ikke går, så er ikke det verdens undergang heller.

Last edited:
Ønsker å amme, men jeg vet fra forrige gang at det ikke er verdens undergang om det ikke går. Jenta mi var flaskebaby fra hun var et par uker, og det har egentlig funket kjempebra.

Back
Topp