Hvem inviterer dere i barneselskap?

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Gutten vår er snart 3 år. Vi tenkte å invitere de han går i barnehagen med, og det blir ca 15 barn om alle kommer. Føler jeg må invitere alle eller ingen. Er det for mye barn i et selskap? Hvem og hvor mange pleier dere å invitere.

Tror ikke vi begynner med barneselskap før 4 år, men på storbarnsavd. her så er de 24 stk, og det er litt mange. Tror jeg hadde invitert de på samme alder, usikker om begge kjønn.. 

Inviterer de som er på hennes gruppe, dvs. 6 stk. Tror det er ganske vanlig å gjøre det slik i vår barnehage, og var slik vi gjorde det i fjor også. Hvis vi skulle hatt hele avd. hadde det blitt over 20 stk, og det blir litt for mange syns jeg.
Sønnen min som blir 3 år i april skal ikke ha barneselskap før til neste år når han blir 4.

Jeg hadde bedt de som faktisk var med ungen  min. Hadde ikke hatt 15  barn fra bhg hjemme! men max 6 kanskje

her har vi gjort litt forskjellig
På gutten- bedt de som var i hans årskull + 2 stk som var i årskullet under
Jenta- bal litt mer spredt i alder og avdeling siden ho ikke leker så mye med de på egen avdeling

Inviterer alle som tilhører samme årskull på hans avd. I dette tilfelle vil det si 11 barn. Inviterer alltid alle som tilhører samme årskull og det er noe bhg også gjerne ser skjer. Har gjort det sånn siden første barnebursdag, på treårsdagen hans.

jeg synes det er naturlig å be enten hele kullet, eller f. Eks alle jentene, sånn at det blir hele grupper. Om 3 dager skal vi ha 18 stykker her! Synes selv det er alt for mange, men det er vanlig der hvor eldste går nå å invitere hele avdelingen. Synes egentlig det er ideelt med ca 8 stk.

Inviterte alle på hans avdeling/gruppe, pluss noen utenom. Også har jo endel av barna søsken, og noen hadde besøk av kusine og fetter.. Endte opp med 23 barn til slutt, faktisk!
Vi hadde bursdagen i barnehagen, vi får låne den gratis i helgene og på kveldstid om vi trenger det, veldig kjekt!

Her er det vanlig at foreldrene er med i bursdagen også, og drikker kaffe/blir bedre kjent mens ungene styrer med sitt, så det hele gikk veldig greit:)

Her inviterer vi alle barna på avdelingen. Gutta våre har kompiser som både er yngre og eldre så det er helt umulig og dele opp etter årskull e.lign. Med venner utenom barnehagen har de blitt mellom 22 og 26 stykker. Jeg allierer meg med nok venninner som kan hjelpe til og da går det så greit så:)

Jeg sitter selv i SU og har ikke opplevd at barnehagen legger noen føringer for feiring av fødselsdager så ikke tenk på det når du skal invitere.

Her inviterte vi alle jentene på de to største avdelingene, fordi hun leker med omtrent alle! Og vi fikk 18 herlige, bråkete jenter på besøk! Neste år blir det bare de som er like gammel som hun, altså samme årskull. Men det er artig at hun blir invitert i mange besøk også da!

her har vi ikke invitert barnehagevenner ennå. hadde barnebursdag i går, da med venner som hun kjenner utenom og barn av mine kusiner.

Vi inviterer alle på avedelingen i bhg. Da datteren min gikk der var de 14 unger, nå er det 10.
Største har begynt på skolen, der er de 12 i klassen. Ber alle

Har hatt barneselskap i dag. Her fikk guttungen bestemme hvem han ville invitere fra barnehagen. Han ramsa opp 9 navn. Det er de som er samme året som han. I tillegg inviterte han bestekompisen som er ett år eldre, men på samme avdeling.

Hvis vi skulle invitert hele avdelingen hadde de blitt 25 stk og det er IKKE aktuelt.

De som han ramsa opp er de han leker med, samt han har blitt invitert til i bursdager.

Så her var det 6 gutter og 3 jenter i 4 års dag fra 14 - 16 i dag.

Eneste dilemmaet mitt er at vi ikke har allverdens plass. Og hvis 15 unger har med seg to foreldre så blir man stående som sild i tønne.

Blir ikke noe før hun blir 4 år her tenker jeg, men jeg lurer like mye på det samme som deg.

I vår bhg. ser det ut til at de inviterer hele avd på 18 unger eller så er det bare jenter eller bare gutter.  får se om hun får seg en vennegjeng neste år, hvis ikke får vi be hele bunten...

Blir ikke noe før hun blir 4 år her tenker jeg, men jeg lurer like mye på det samme som deg.

I vår bhg. ser det ut til at de inviterer hele avd på 18 unger eller så er det bare jenter eller bare gutter.  får se om hun får seg en vennegjeng neste år, hvis ikke får vi be hele bunten...

Back
Topp