Hvem informerer du, og når?

MamaB

Elsker forumet
Inspirert av Temari sin tråd "avslørt"

Hvem vet at du er gravid nå? Og når tenker du at du ønsker å fortelle til venner, familie, kollegaer om du får bestemme selv? :)
(og dere som har barn fra før -klarte dere vente til dere ønsket å fortelle eller måtte dere fortelle før tiden?)
 
Mannen og to gode venninner! :)
Tar det som det kommer med å fortelle til andre...
Med guttene så ble jeg avslørt veldig tidlig på grunn av hyperemesis:/


Baby mai 2015?
Gutt april 2013
Gutt april 2010
 
Regner med jeg blir avslørt tidlig pga dårlig form. Men egentlig kunne jeg ha tenkt meg å holde på hemmeligheten lenge :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg sa i fra til sjefen på tirsdag. Er allerede veldig kvalm! og ellers har vi sagt det til familie og venner. Vet det er tidlig, men de fleste vet vi har slitt med det og da var det vanskelig å holde igjen:)
 
Sist svangerskap ble familien informert i uke 5 (svigermor hadde tatt opp telefonen og ringt halve slekta før jeg hadde fått fullført setningen "jeg er gravid" :rolleyes: I uke 6 ble jeg 100% sykemeldt og var det ut svangerskapet, så de fleste forstod tidlig hva det gikk i.

Nå vet mannen, en kollega og ei venninne. I helgen må jeg fortelle svigers, pga at hun jobber med gynekologen som følger meg i svangerskapet, og jeg føler meg allerede så kvalm og dårlig at jeg nok snart må ta turen til ham.

Resten ønsker jeg å vente til uke 12 med, om jeg får velge :)
 
Her vet mamma, svigers, sjefen og ei god venninne det :) Skal vente en ukes tid til før vi sier det til broren min, broren til mannen og familien hans, besteforeldrene våre og pappa og lillesøsteren min! Andre enn det venter vi med til etter ultralyden i uke 12 :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har sagt det til sjefen og en vennine fra klassen da jeg ikke klarte og komme meg på forelesning siden jeg kastet opp. Mannen har sagt det til en han jobber med. Som avslørte det siden vi ikke røyker noe nå. Har ikke tenkt og si det før jeg har vært på tidlig ultralyd og hører at alt er som det skal.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
3 gode venninner og lillesøster som er 18 uker på vei ♡ får se når vi sier det til resten, men regner med det blir når vi har hørt hjertelyd med min angelsound ☆ Det gjorde vi i uke 9 forrige gang ♡

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡
 
3 gode venninner og lillesøster som er 18 uker på vei ♡ får se når vi sier det til resten, men regner med det blir når vi har hørt hjertelyd med min angelsound ☆ Det gjorde vi i uke 9 forrige gang ♡

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡

Hvor kjøper man angelsound?


Baby mai 2015?
Gutt april 2013
Gutt april 2010
 
Har bare fortalt det til en god venninne/kollega :)
Prøver å vente lengst mulig, men er en del sammenkomster fremover som nok avslører meg..

Forrige svangerskap klarte ikke mannen holde seg så svigermor fikk vite det første gang vi møttes i uke 6 :p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Her måtte vi fortelle til mine forlovere som da har planlagt utdrikkingslag for meg på lørdag. De er relativt få som skal så de so skulle fikk også vite grunnen til avlysningen. I frykt for at noen da skulle sladdre i bryllupet til de kommende besteforeldrene så fikk de vite i dag. Men NÅ er det stopp! 16 stk. får være nok. Mer enn nok. Hadde aldri fortalt så tidlig hadde det ikke vært for at situasjonen er slik den er...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det kun jeg og mannen som vet det enda.. Mulig jeg forteller det til søstra mi, sånn at jeg har noen å skravle med :) Deretter får vi se hvor lenge vi klarer å holde det. Vært morsomt å klart helt frem til uke 12, men begge de to forrige svangerskapene har vi måttet si det til familie og venner rundt uke 6 på grunn av hyperemesis og innleggelse på sykehus :p
 
Her vet en venninne å en kollega det. Er nok ikke mulig å holde hemmeli lenge pga arbeidet mitt. Hadde syntes det var best at ingen visste før uke 12


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sist var det bare jeg å sambo og søsteren min som visste det. Resten og familien fikk vite det etter uke 12. Hadde tenkt å fortelle det på skikkelig vis på jobben, mn så besvimte jeg plutselig å da var damene dr i gang å spekulere så da var det bare å si det som det var.:p Hadde tenkt å vente lenger med å si det påjobben siden jeg var i så god forn Men slik ble det ikke;)
Nå et det bare jeg, sambo å søstern som vet noe, mn tenker å si det tidligere til familie denne gangen, sååå lange uker å vente til uke 12!:) har også veldig lyst å røpe det til noen venninden mn tror det blir familien først om jeg klarer å holde meg:D
 
Har ikke lyst til å si noe til noen før rundt uke 12. Skal på reunion neste helg da, og aner ikke hvordan jeg skal klare å holde avholdenheten min skjult. Mulig jeg må si det til ei god veninne da for å få hjelp til å skjule det..
 
Her vet mamma det og 4 venninner. Resten av familien skal få vite det etter tidlig ul om alt er bra. Resten av verden finner ut av det når de treffer meg og kan se det :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡
 
Back
Topp