Hvem har skylda? *link* (OPPDATERT)

Har forresten kjørt inni noen selv akkurat der:P
En campingbil som bråstoppa...

Selvsagt er det bil nummer 2 sin feil.

Men jeg må jo stille spørsmålstegn med hvorfor du ikke tok i bruk nødblinken?

Det er jo opplagt, for det er ALLTID den som kjører inn i noen bakfra som har skylda. Man er pliktig til å holde avstand som gjør at man ikke kjører inn i rumpa på den forran selv ved en bråbrems.
Avstandsregelen blir skjeldent overholdt, men det er jo jaggu ikke din feil!

Svaret er, uten unntak, den som kjører i bakfra. Jeg har sett verdens sykeste trafikkuhell der fremste bilen virret frem og tilbake og bråsvingte ut i samme felt som en annen bil etter sperrelinje. Likevel var det den som oppførte seg som en tulling som gikk fri, for kjører man på bakfra, så har man skylden.

Ripley skrev:

Ehh det rekker man kanskje ikke tenke på i en sånn situasjon..

Ripley skrev:

Det er helt ok å være etterpå-klok...

Jeg tenkte på den, blikket mitt sto på stigen.. Jeg kastet ett kapt blikk for å se om jeg så knappen med nødblink og så den ikke i øyeblikket.
Den er ikke så stor som i mange andre biler, men det er nok den første jeg legger merke til når vi får igjen bilen fra verkstedet!

filledokka skrev:
Det er helt klart bil nr 2 som har skylden! Han ingenting å si hva som lå i veien eller hvor fort du kjørte, bilen bak skulle holdt stor nok avstad til å kunne bremse uten å kræsje.

Helt enig! 

jentami* skrev:
Da skal dere få høre min versjon. Jeg er fører av bil nr 1..

Klokken er 16:00 og det er midt i rushen.. Jeg har nettopp kjørt av omkjøringsveien og skal ut på E6`en. For dere som kjenner dette stedet så er det fletting før bommen så det går ikke så fort før vi har passert bommen.

Fartsgrensen på stedet er 80 men jeg har en hastighet på 60, det er det de fleste bilene forran også har enda. Jeg har to store lastebiler forran meg. De kaster seg over i filen til høyre og jeg ser stigen som ligger på tvers i veibanen (den filen jeg ligger i). Jeg må handle raskt, tenke fort og fornuftig. Jeg sjekket speil bak og føreren av bil 2 hadde da god avstand. Høyre fil hadde jeg ikke mulighet til å skifte i uten å blande inn flere biler i en svært alvorlig kræsj så jeg bestemmer meg for at jeg er nødt til å stoppe. Jeg hadde ca 7-10meter å bremse på og begynner forsiktig å bremse ned for å varsle bak om at her må hastigheten ned. Jeg har tid til det selv om dette går sykt fort.

Men i det jeg stopper, akkurat forran stigen så smeller det noe hinsidig! Fører av bil 2 kommer i en sinnsyk fart i baken på min bil. Så kraftig at han skyver hele bilen over stigen i veibanen.

Min bil har i dag fått takst. En reprasjon på 80.000kr.
De må skifte fanger, bakluke og en del under bilen er skadet.
Jeg hadde hatt bilen i 2mnd. En splitter ny skoda superb 2011.

Endrer dere mening?

----------------------------------------------------------------------------------------

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1721408.ece

Hvem har skylda mener du? Diskuter..

Grunnen til at jeg vil ha deres synspungt er fordi jeg har lest innleggene under fra lererne.

Øhm? nei.. var jo ikke din feil, som jeg har sagt tidligere.

Ripley skrev:

Jeg ville heller hatt begge hender på rattet istedenfor å slenge ut ei hånd å håpe at jeg traff nødblinken (den er ikke barebare å treffe uten å se den veien)...

Endrer mening? Det er alltid den som kjører på noen bakfra som har skylda, sånn er det bare. Skjønner ikke helt innlegget ditt, eller hvorfor du vil ha vår mening etter å ha lest leserinnleggene, nesten alle de er jo med deg :) Og det er vanskelig å holde avstanden i rushen, gjør jo ikke han andre noe mindre skyldig.

Babelle skrev:
Endrer mening? Det er alltid den som kjører på noen bakfra som har skylda, sånn er det bare. Skjønner ikke helt innlegget ditt, eller hvorfor du vil ha vår mening etter å ha lest leserinnleggene, nesten alle de er jo med deg :) Og det er vanskelig å holde avstanden i rushen, gjør jo ikke han andre noe mindre skyldig.

Jeg ville se om dere endret mening etter å ha hørt min verson.

Back
Topp