Hvem har skylda? *link* (OPPDATERT)

jentami*

Elsker forumet
Da skal dere få høre min versjon. Jeg er fører av bil nr 1..

Klokken er 16:00 og det er midt i rushen.. Jeg har nettopp kjørt av omkjøringsveien og skal ut på E6`en. For dere som kjenner dette stedet så er det fletting før bommen så det går ikke så fort før vi har passert bommen.

Fartsgrensen på stedet er 80 men jeg har en hastighet på 60, det er det de fleste bilene forran også har enda. Jeg har to store lastebiler forran meg. De kaster seg over i filen til høyre og jeg ser stigen som ligger på tvers i veibanen (den filen jeg ligger i). Jeg må handle raskt, tenke fort og fornuftig. Jeg sjekket speil bak og føreren av bil 2 hadde da god avstand. Høyre fil hadde jeg ikke mulighet til å skifte i uten å blande inn flere biler i en svært alvorlig kræsj så jeg bestemmer meg for at jeg er nødt til å stoppe. Jeg hadde ca 7-10meter å bremse på og begynner forsiktig å bremse ned for å varsle bak om at her må hastigheten ned. Jeg har tid til det selv om dette går sykt fort.

Men i det jeg stopper, akkurat forran stigen så smeller det noe hinsidig! Fører av bil 2 kommer i en sinnsyk fart i baken på min bil. Så kraftig at han skyver hele bilen over stigen i veibanen.

Min bil har i dag fått takst. En reprasjon på 80.000kr.
De må skifte fanger, bakluke og en del under bilen er skadet.
Jeg hadde hatt bilen i 2mnd. En splitter ny skoda superb 2011.

Endrer dere mening?

----------------------------------------------------------------------------------------

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1721408.ece

Hvem har skylda mener du? Diskuter..

Grunnen til at jeg vil ha deres synspungt er fordi jeg har lest innleggene under fra lererne.

Den som kjørte på bakfra...

hissigproppen skrev:
Den som kjørte på bakfra...

Bil nr 2?

bil nr 2... selv om bilen foran bare slakker ned så skal du fortsatt holde avstanden..

i utgangspunktet er det vel lastebilsjåføren som ikke har sikret godt nok, men så skulle jo den siste bilen ligget langt nok bak så den hadde klart å stoppe i stedet for å kjørt i den andre bilen.. 

Fever skrev:
bil nr 2... selv om bilen foran bare slakker ned så skal du fortsatt holde avstanden..

sign

lastebilsjaføren har også delvis skyld siden han ikke har festet lasten forsvarlig,men er nok bilen som kjørte på bil1 som normalt vil få skyld for alt

Bil nummer to. Den som kjører bak SKAL være så langt fra at de klarer å stoppe.. Jeg har holdt på å kjøre i rævva på en, og det hadde vært MIN feil uansett..

Lastebil og bil nr 2.

Bilen som kjørte inn i den andre har skylda. Han skulle avpasset farten og avstanden til den andre bilen. Mulig forsikringsselskapet prøver å kreve noe fra lastebilsjåføren, men om det hadde vært en ku som hoppet ut i veien tror jeg ikke mann hadde gitt bonden skylda? 

:)

Det er helt klart bil nr 2 som har skylden! Han ingenting å si hva som lå i veien eller hvor fort du kjørte, bilen bak skulle holdt stor nok avstad til å kunne bremse uten å kræsje.

Håper det går bra med deg da! og at ting går i orden med forsikringen..;) Men det viktigste er DEG :) klem

Du er uten skyld, forsikringsselskapet vil nok i utgangspunktet gi hovedskyld til bil to, men bil 2's forsikringsselskap bør kunne kreve regress fra lastebilens forsikringsselskap, om lastebilen er kjent - er den det, eller kjørte den bare videre?
 1001, 1002, 1003 - er fremdeles en høyst aktuell regel, og ikke bare antall damer Rune Rudberg har ligget med...

Ikke fører av første bilens feil uansett i dette tilfellet!
Utrolig kjipt med bilen! Håper alt gikk bra med deg HI.

Fever skrev:
Håper det går bra med deg da! og at ting går i orden med forsikringen..;) Men det viktigste er DEG :) klem

ååå.. Takk for den Fever:)

Det går bra med meg, men er veldig annspent og hører hele  tiden lyden av at hode smeller i nakkeputen. Jeg var heldigvis alene i bilen da dette skedde. Jenta var hjemme med pappan sin. Takk gud for det!

Uvesentlig det med han foran som mistet stigen, bilen bak SKAL kunne stoppe.
Tåpelige argumenter i diskusjonen på adressa...
"Prøv selv å hold 3 sek avstand i Oksta'n i rushen da"
Ja? Skal ikke trafikkreglene gjelde akkurat da eller?
IDIOTER er alt jeg kan si.

Du er uskyldig.

Sannheten skrev:
Endrer mening? Tror alle her er enig om at det var bil 2 sin feil?

Ja, jeg også står på mitt om at fører av bil 2 har skyld i dette.
Jeg bare leste alle svarene på nettsiden under artikkelen. Det var så mye rart de kom med.
Derfor jeg ville høre her:)

Back
Topp