hvem har rett?

vinglepia

Forumet er livet
redigerer i håp om flere svar!

legen min sier at jeg ikke må bli gravid nå som jeg har helvetesild, men jeg skulle kontakte gynekologen min også sa han..så gjorde jeg det og han sier at det ikke er noe farligere virus enn andre virus. han sier at det er jo ikke det beste å bli gravid når man har virus, men heller ingen krise.

har min første pergokur denne mnd og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre [8|]
når jeg leser på nettet ser det ut som om gynekologen har rett.

en lege på sykehuset fortalte meg i des 2007 at helvetesild var skadelig/dødelig tidlig i svangerskapet også da...

ORIGINAL: Immunda

Dytter litt for deg, jeg!
hihi, takk [:D]
som du skjønner så klarer jeg ikke helt å finne ut av hva jeg skal gjøre [8D][8|][:-]

[8|]

[8|]Altså ,for det første - huff ,helvetesild er vondt! (Liker det svenske navnet bedre -Halvrosan høres ikke så ille ut liksom...) Men ,det er jo det samme viruset som gir vannkopper - og jeg har ikke peiling på om det er/kan være farlig å ha vannkoppevirus når man er/blir gravid. Trodde det bare var røde hunder som var FARLIG i et svangerskap. Er vel sikkert best å være frisk når man blir gravid ,men jeg personlig(ikke medisinsk!)hadde ikke vært bekymret om jeg hadde vannkopper og blitt gravid[8|]... Håper noen som virkelig har peiling kan uttale seg!
Og lykke til forresten!!

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[8|]Altså ,for det første - huff ,helvetesild er vondt! (Liker det svenske navnet bedre -Halvrosan høres ikke så ille ut liksom...) Men ,det er jo det samme viruset som gir vannkopper - og jeg har ikke peiling på om det er/kan være farlig å ha vannkoppevirus når man er/blir gravid. Trodde det bare var røde hunder som var FARLIG i et svangerskap. Er vel sikkert best å være frisk når man blir gravid ,men jeg personlig(ikke medisinsk!)hadde ikke vært bekymret om jeg hadde vannkopper og blitt gravid[8|]... Håper noen som virkelig har peiling kan uttale seg!
Og lykke til forresten!!
[:D][:D][:D][:D] tusen takk for svar!! [:)][:)]
og ja, det er vondt!! [:o]
gynekologen min snakket om at siden jeg har kronisk helvetesild, så er viruset ganske svakt nå som det er 3/4 gangen jeg har det..

men så er jeg så redd for å gå gjennom en sa som jeg kunne muligens ha vært foruten også [8|][8|]

ORIGINAL: ~Maddy~

aner ikke,men tror ikke jeg hadde turt da...
åhh, tenker litt som deg..
men så lenge det er kronisk så kan jeg jo veldig fort få det igjen også [:o]
får det av å føle seg nedkjørt eller stresset visstnok, så jeg må konse om å ikke bli stresset når jeg endelig får det til [8|][;)] blir sikkert kjempelett [&o]

ingen lege eller noe her da? [;)]

send en pm til nesing. kanskje hun kan svare.

Jeg tror jeg ville tatt sjansen jeg...[:)]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

send en pm til nesing. kanskje hun kan svare.

Jeg tror jeg ville tatt sjansen jeg...[:)]
takk for tipset [:)]

og takk for at du uttalte deg [:D]

ORIGINAL: Embrik`s mam

tror legen vet beste kanskje
legen framfor gynekologen altså [8|]
aner virkelig ikke jeg...gynekologen sa jo at det er ikke var noen påvist sammenheng mellom helvetesild og skader på fosteret..men legen sa jo det var farlig.

ORIGINAL: Immunda

Dytter litt for deg, jeg!

Aner ikke jeg, men hjelper å dytte! Såh! Opp med seg! [:)]

ORIGINAL: racesnuppsi

ORIGINAL: Embrik`s mam

tror legen vet beste kanskje
legen framfor gynekologen altså [8|]
aner virkelig ikke jeg...gynekologen sa jo at det er ikke var noen påvist sammenheng mellom helvetesild og skader på fosteret..men legen sa jo det var farlig.

Vil egentlig tro gyn har litt mer peiling på hva som foregår i livmor/graviditet en lege egentlig..... Lege er jo lege da, men gyn er jo spesialist på et spess område.........  Og siden du har det 'kronisk' og at viruset da er såpass svakt, så ville jeg personlig tatt sjangsen tror jeg...... Faren for at viruset hadde dukket opp igjen midt i graviditeten er jo der uansett......

Gynekologen er vel også utdannet lege[8|] ville hørt på gynekologen jeg, de skal jo vite mer om sv osv de og tilstander der nede [:D]

åhh, tusen takk dere!!! [:)][:)][:)]
nå er det på tide og kjøre på kjenner jeg [:)]

fikk den beste lange pm'n fra nesing også, så tusen takk til henne og hissigproppen også! [:D][:D]

Kan være kroppen ordner opp på egenhånd og rett og slett ikke blir gravid hvis viruset er skadelig for fosteret.... Du risikerer kanskje en SA og det er DØDSKJIPT, men når du har det kronisk, så vil du jo aldri være helt sikker uansett...

ORIGINAL: FredriksMamma

Kan være kroppen ordner opp på egenhånd og rett og slett ikke blir gravid hvis viruset er skadelig for fosteret.... Du risikerer kanskje en SA og det er DØDSKJIPT, men når du har det kronisk, så vil du jo aldri være helt sikker uansett...
nettopp [:-][:o]

Back
Topp