Hvem har kjøpt barnevogn nå?

Har fra før.. Men er det ok å bruke rød vogn til gutt?;) for vi har to med litt forskjellige kvaliteter, den ene rød..
 
Har ikke kjøpt enda, men har et søk på finn. Hvis ikke drømmevognen dukker opp der så må jeg bestille vogn om en stund. Noen som vet ca hvor lang leveringstid det er på Emmaljunga-vogner hos Rudo?
 
Skal begynne å handle inn etter vi er tilbake fra Mallorca neste mnd :p
 
Har fra før av så slipper å stresse denne gangen. :) skal kanskje kjøpe en mindre en etterhvert, får se hva som dukker opp på finn.
 
Vi tenker å klare oss med bæretøy og kun skaffe vogn dersom vi kjenner et stort behov for det etter at baby kommer :)
 
Vi tenker å klare oss med bæretøy og kun skaffe vogn dersom vi kjenner et stort behov for det etter at baby kommer :)

Interessant løsning! Siden dette er første barnet for meg, så er jeg veldig grønn, så tenkte det var opplest og vedtatt at man skulle ha vogn, men spennende å høre om andre synsvinkler.

Nå har vi allerede bestilt vogn, snille svigerforeldre ville kjøpe til oss. Men jeg liker å høre om ulike metoder :)
 
Vi tenker å klare oss med bæretøy og kun skaffe vogn dersom vi kjenner et stort behov for det etter at baby kommer :)

Det var min plan sist! Eller vi arvet en vogn da, men jeg brukte myyyyye bæretøy. Bodde i Oslo og syntes det var så trangt overalt :p Vi trengte vogn da, så ho kunne sove ute / når vi var på besøk o.l. Av praktiske hensyn. Men jeg brukte ikke masse penger på det liksom :)
 
Det var min plan sist! Eller vi arvet en vogn da, men jeg brukte myyyyye bæretøy. Bodde i Oslo og syntes det var så trangt overalt :p Vi trengte vogn da, så ho kunne sove ute / når vi var på besøk o.l. Av praktiske hensyn. Men jeg brukte ikke masse penger på det liksom :)
Så kult å lese!

Den eneste responsen vi har fått så langt er overveldende negativ. Virker som om ingen tror man kan bære baby hvis man skal noe utenfor huset.. Mange kommentarer som "du kommer til å få sååå vondt i ryggen" og "det går ikke hvis du skal på butikken". Tenker det løser seg naturlig. Vi har bil og kan kjøre med ukas storhandling, og når baby er ute så har jeg jo mindre vekt forran enn da jeg var høygravid, så håper ryggen er sterk nok av det. Dessuten er det sikkert ei fin treningsøkt :)

Har du noen tips om bra bæretøy?
 
Så kult å lese!

Den eneste responsen vi har fått så langt er overveldende negativ. Virker som om ingen tror man kan bære baby hvis man skal noe utenfor huset.. Mange kommentarer som "du kommer til å få sååå vondt i ryggen" og "det går ikke hvis du skal på butikken". Tenker det løser seg naturlig. Vi har bil og kan kjøre med ukas storhandling, og når baby er ute så har jeg jo mindre vekt forran enn da jeg var høygravid, så håper ryggen er sterk nok av det. Dessuten er det sikkert ei fin treningsøkt :)

Har du noen tips om bra bæretøy?

Haha, ja jeg syntes det var enklere når man var ute og handlet, og på de aller fleste plassene har de jo babysete på handlevognen, jeg fant aldri ut hvor jeg skulle legge varene når jeg hadde barnevogna med :p Men satt meg aldri inn i vognjungelen. I tillegg var det utrolig mye enklere når man skulle på café o.l. Trengte ikke å lete etter plass å sette vogna, la bare frøkna ned på plassen vesiden av meg så sov ho der mens jeg spiste :)

Her vi bor nå er det mye større avstander og tur-muligheter, så denne gangen skal jeg kjøpe en liten og lett vogn å ha med :)

Jeg var veldig heldig og fikk låne meitai av ei frøken som lagde det selv, så jeg fikk låne noen tykke til vinteren og noen tynnere til sommeren. Denne gangen får jeg lånt sele (ergobaby? Husker ikke hva det heter), har også lyst å prøve mobywrap. Som sagt er det nok lettere etterhvert med vogn, men så lenge de er små går det sååå fint å bære :happy119
 
Kjøpte Simo duo når Barnas hus solgte dem ut på salg, så kjøpte vogn ganske tidlig :)
 
Kjøpt Bugaboo Donkey brukt på Finn. Men det er på andre siden av landet, så den står hos familie fram til april. KLØR i fingrene etter å titte på den og teste den på storebror, men får pent vente :p
 
Back
Topp