Hvem forteller dere om grviditeten til?

BabyBelle

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg synes det er vanskelig å skjule det for mine nærmeste kolleger som jeg jobber tett med. Så de fortalte jeg det til. De ser jo på meg at det er noe som er annerledes, og dessuten synes jeg det er fint at de skjønner hvorfor jeg er sliten og ikke presterer 100% lenger. Vi er forresten gode venner også :)

Har også fortalt det til to nære venninner.

Men jeg har ikke fortalt det til søsknene mine enda [emoji38][emoji38][emoji38] Haha! Men de bor jo langt unna og jeg treffer dem jo ikke daglig, så er bare derfor. Men litt sært [emoji38]

Er forresten bare 4+2 i dag. Fikk vite at jeg var gravid for 5 dager siden :) Jeg lekker som en sil når det kommer til slike nyheter [emoji38]

Her er d kun sambo som vet. Og slik det forbli til uke 12 forhåpentligvis. Er kjempe vanskelig å ikke si noe.

Vi skal prøve å holde hemmelig frem til uke 12 eller så langt magen holder seg borte [emoji4]
Begynte å fortelle det i uke 5 sist fordi jeg ikke klarte å holde meg, men nå skal vi holde på hemmeligheten litt lenger siden vi får ukentlige spørsmål om når vi skal få nr 2 [emoji25]. Førstemann fyller 6mnd i dag, så vi har god tid [emoji4]. Ifølge mens er jeg 6+4 i dag [emoji4]

Jeg synes det er vanskelig å skjule det for mine nærmeste kolleger som jeg jobber tett med. Så de fortalte jeg det til. De ser jo på meg at det er noe som er annerledes, og dessuten synes jeg det er fint at de skjønner hvorfor jeg er sliten og ikke presterer 100% lenger. Vi er forresten gode venner også :)

Har også fortalt det til to nære venninner.

Men jeg har ikke fortalt det til søsknene mine enda [emoji38][emoji38][emoji38] Haha! Men de bor jo langt unna og jeg treffer dem jo ikke daglig, så er bare derfor. Men litt sært [emoji38]
De nærmeste på jobben vet det [emoji4]
Jeg er sliten, men vi jobber såpass nært at om noe går galt igjen vil jeg ha muligheten til å si noe om det [emoji4]

Hele arbeidsplassen er klar over at vi prøver etter senabort i januar 2017, så de forventer vel bare at det skjer snart [emoji14]

Ingen i familien vet. Jeg vil vente til over helgen før svigerinnen min får vite det (da er vi lenger enn sist), og hvis jeg klarer å holde meg så får resten av familien beskjed etter organundersøkende ultralyd i uke 13 (deres ønske).

Har ikke fortalt det til noen. Vil vente å se hvordan det går. Siden jeg er overbevist om det kommer til å gå gale så venter jeg litt.

Vi fortele det til dei vi føle for å fortelle til ☺️
For min del er det ein uting å ikkje fortelle, for eg ønske ikkje å stå aleine i det og ikkje ha forståing om det skulle gå feil veg, og samboer er offshore feks. Dessuten er det godt å ha eit nettverk rundt seg som kjenner til og forstår dersom ein ikkje orkar å finne på noke etc ☺️

Vi fortele det til dei vi føle for å fortelle til [emoji5]️
For min del er det ein uting å ikkje fortelle, for eg ønske ikkje å stå aleine i det og ikkje ha forståing om det skulle gå feil veg, og samboer er offshore feks. Dessuten er det godt å ha eit nettverk rundt seg som kjenner til og forstår dersom ein ikkje orkar å finne på noke etc [emoji5]️
Jeg har så lyst til å skrike det ut til alt og alle [emoji23]
Skjønner egentlig ikke uke 12 reglen, for det er pokker meg ikke 100% sikkert da heller.
Første svangerskapet gjorde vi alt "riktig" og ventet med å fortelle, det hjalp ikke en dritt [emoji53]
Nå vet alle mine nærmeste kollegaer det.
Jeg prøver å respektere at familien min ikke vil vite noe før det er større sannsynlighet for at det går bra, men det kan hende jeg sprekker. Det er leeeeeeenge til uke 13 [emoji85]

Jeg har så lyst til å skrike det ut til alt og alle [emoji23]
Skjønner egentlig ikke uke 12 reglen, for det er pokker meg ikke 100% sikkert da heller.
Første svangerskapet gjorde vi alt "riktig" og ventet med å fortelle, det hjalp ikke en dritt [emoji53]
Nå vet alle mine nærmeste kollegaer det.
Jeg prøver å respektere at familien min ikke vil vite noe før det er større sannsynlighet for at det går bra, men det kan hende jeg sprekker. Det er leeeeeeenge til uke 13 [emoji85]
Du ska ta hensyn til deg sjøl og dine ønske ☺️
E mine meining.
Veke 13 regelen føle eg henge igjenn frå gammalt, at kvinna følte meir skam (og familien gjerne følte skam) når kvinna ikkje klarte å bære fram barnet. No veit jo vi so mykje meir enn dei hisste før, at det ikkje e kvinna sin feil på ein måte.
Så eg gir rett og slett blanke i den regelen ☺️

Du ska ta hensyn til deg sjøl og dine ønske [emoji5]️
E mine meining.
Veke 13 regelen føle eg henge igjenn frå gammalt, at kvinna følte meir skam (og familien gjerne følte skam) når kvinna ikkje klarte å bære fram barnet. No veit jo vi so mykje meir enn dei hisste før, at det ikkje e kvinna sin feil på ein måte.
Så eg gir rett og slett blanke i den regelen [emoji5]️
Ja, vi har heldigvis en del rundt oss som vil være med på reisen uansett hvordan det går, men familien min har uttrykt hvor tøft dette har vært for dem.
De tar lite hensyn til oss generelt.. Vi har instending bedt om at man snakker om datteren vår når det er naturlig, men det er omtrent ingen som bruker navnet hennes eller anerkjenner henne.
Min mor ser ikke på seg selv som bestemor, men jeg ser på meg selv som mamma..

De har visst at vi har prøvd en stund, og syns det først var tøft da vi mistet i uke 19. De tok det nesten hardere enn oss da vi mistet i uke 6..
Så jeg vet ikke om jeg orker å dele med dem i frykt for at det blir mye snakk om at det kan gå galt, det er fortsatt tidlig osv.

Etter uke 13 burde det være ganske trygt for oss, da kan vi ihvertfall eventuelt utelukke om desemberbabyen har det samme som storesøster hadde[emoji72][emoji173]

Jeg hadde planer om å vente med å si noe til bursdagen min, og da vil jeg være i uke 11, men jeg klarte ikke. Måtte si det til mamma, pappa og lillebroren min [emoji4] tenkte at det var godt å ha noen flere å støtte seg på dersom det ikke går som planlagt :)

Syns det er vanskelig å ikke fortelle det til noen, her vet bare noen av venninnene mine det enda.

Mamma vet og 2 venninner...
Vil ikke si noe til flere ennå, for det gikk galt i uke 7 forrige gang.. men altså! Jeg sprekker snart ;)

Mamma og pappa vet det og 2 venninner og før helgen fortalte jeg en venninne/kollega på min alder på jobb fordi jeg var så utrolig borte og rar slik at hun skulle skjønne hvorfor.
Men skal prøve å vente til uke 12 før jeg forteller flere det, selvfølgelig om samboer vill fortelle familien sin før uke 12 så er jeg enig at det kan vi gjør siden mine foreldre vet det, men skal ikke bli offesielt før uke 12 :) Håper jeg på iallefall :) :D

Fortalte alle før jeg ble satt frem tre dager på TUL. Så jeg var egentlig tre dager lenger enn hva vi trodde da vi fortalte.

Stemor fant det ut da jeg (trodde jeg) var 3+4. Fortalte det til mamma og stefar 4+4. Familien til mannen 6+3. Faren min 6+5. Jobben 7+2. Har også sagt det til litt venner innimellom der. Vi er ikke så god til å skjule ting [emoji28]

Vi har fortalt det til foreldrene våres etter tidlig UL I dag. Noen nære venninner vet, I tilfelle det skal gå galt.

Sjefen min også da jeg er sykemeldt, er dårlig

Syns også det er vanskelig å holde på det! Er jo så stas å fortelle :)

Back
Topp