Hvem forteller dere det til?

Kaktus_86

Elsker forumet
Hei hei!

Jeg fikk postiv test i går og i dag og er helt i hundre! Det har vel ikke helt sunket inn enda :) Det klaffet på 2.forsøk til oss så vi føler oss utrolig heldige! Håper bare spira klamrer seg fast.

Det jeg føler litt på nå, er når vi skal fortelle det til nærmeste familie og venner. Har ikke sjans til å vente til etter 1.trimester, men når det er SÅ tidlig (3+6) så er det litt "farlig" å gi dem forhåpninger. Vet ikke... 

Hva gjør dere? Vet mange at dere har vært prøvere? 

Kommer nok ikke til å si noe til familie før nærmere uke 12 ( vil ha ultralyd rundt uke 12, så forteller de etter det)
Å ikke til venner før etter O UL :)
Men min aller beste venninne visste at vi prøver, så hun vet at jeg fikk posetiv test igår. Så har jeg noen å snakke med om det (uten om kjæresten)

Men er veeeldig glad for at jeg har dere her på juni2012 for her kan vi fortelle om det, og alt rundt det

Med 1. mann var jeg veldig opptatt av å holde det hemmelig til etter UL. Det var et slit, og veldig vanskelig å lyge mamma og pappa rett opp i ansiktet...hehehe. 

Nå tenker jeg at det er like greit å si det med en gang, om man mister, så har man også noen å dele "sorgen" og skuffelsen med. De aller fleste skjønner og vet jo at det KAN gå galt de første ukene; også glade besteforeldre og andre slektninger

Jeg har mistet to ganger og er avhengig av litt avlastning for å forhåpentligvis unngå å miste igjen. Sa det derfor til mine foreldre i dag og skal si det til svigermor snart. Bestevenninnen min vet det også. Skal på ultralyd i uke 7, 9 og 12, så sier det nok til litt flere etter hvert. Fjerde gangen jeg er gravid, så regner mef at magen blir vanskelig å skjule så lenge...

Det er bare kusina mi som vet det, hun har støttet meg gjennom hele prøverørsprosessen=)
Alle andre må vente noen uker til, vi tar det som det kommer=)

kaktus: cb? k e d nå ijen? hehe...tok ein billig test i dag så eg kjøpte på rema 1000 dn va svak positiv :) sga ta ny i mårå....e 2 uge å 6 dage på vei.

Jeg har sagt det til to venner og til en del fine folk fra det gamle forumet. Resten får vente litt, men det er noen som vet at vi har prøvd da. De skjønner det nok fort. Hvis vi får høre hjertelyden tidlig forteller jeg det til flere.

Hei:) jeg har sagt det til 2 venninner. testet positivt for 2 dager siden, og holder på å sprekke allerede! samboeren min ønsker at vi skal vente lengst mulig (helst til uke 12), men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente såå lenge. jeg vil jo gjerne dele nyheten med mine nærmeste..men samtidig så er det jo veldig tidlig :/

Agubaby2010: Clear Blue :) Spennende! Håper den i morgen er enda litt mer positiv! 

Jeg holder også på å sprekke!! Har fortalt det til søstra og kusina mi :) De ble kjempeglade!! Tenker også at den nærmeste familien får høre det om et par uker. Vil gjerne si det personlig og ikke over telefon :) Men det blir nok ikke offentlig før etter uke 12 og kanskje etter første UL. 

Det virker nesten som det er mennene som er mest gira på å holde det "hemmelig"? 

Har fortalt det til to venninner. Hun ene fordi dagen før jeg testet positivt, fikk jeg mld. av henne om at hun er gravid og har termin 5. juni. Da måtte jeg nesten fortelle at jeg har termin dagen etter, 6.juni, hi hi. Men skal prøve å holde tett så lenge jeg klarer (helst frem til uke 12 da).

Vi har fortalt det til foreldre og søsken allerede.

Har fortalt det til søstra mi og bestevenninna mi:)

Venter nok ei stund til med resten av familien, vi får se:)

Svigerfar fikk vite det i går. Han ble kjempeglad! :) Planen er å fortelle det til svigermor iløpet av uka og mine foreldre så snart vi møter dem. Har ikke sjans til å holde på dette. Spesielt i og med at jeg skal bo hjemme hos dem i 2 uker om 2 uker. 

alle vet at vi prøver så det er ikke noe hemmelig! Men vil gjerne si det selv da, for å si det sånn, er det noen som kjenner meg personlg her inne så vil jeg ikke at noen skal si noe om meg...

Dette er nr 3 for vår del. De 2 andre har jeg fortalt det rimelig tidlig til foreldrene mine og svigerforeldrene. Men ventet med å fortelle det til resten til det nærmer seg uke 12. Vi venter nok en stund til for vi forteller det denne gang. Er enda tidlig syns vi,men jeg respektere andre for de valgene de tar ang dette.

Jeg har fortalt det til fire gode venninner, fordi de visste at vi hadde satt i gang med prøving. Familie tenkte vi å fortelle rundt uke 8, resten ca uke 12. Er 5+2 nå. 

Ingen visste at vi prøvde før vi begynte med ivf. Da måtte vi fortelle det til foreldrene mine sånn at vi kunne få med barnevakt når vi skulle ha uttak og innsett. Og så fortalte vi sjefen det for å slippe å komme i trøbbel fordi vi plutselig forduftet 3 dager på veldig kort varsel.

Så de 3 vet at vi testet positivt også. Og så vet legekontoret og alle på venterommet det fordi dama i resepsjonen ropte ut "du er vel ikke gravid?" og da måtte jeg jo bare svare jo. Sånn går det når man går til legen med barnet og ender opp med delt time. Hehe.

Og så vet de på Klinikk Hausken det selvsagt.

Egentlig hadde vi foretrukket at ingen andre enn oss visste det, men denne gangen var det ikke så lett å skjule. Satser på å holde det hemmelig for resten av familie/venner/kolleger frem til månedskiftet nov/des tenker jeg.

Håper vi kan vente til 12 uker har gått :) Men først må sambo få vite gladnyheten!

Vi håper å klare og holde det for oss selv i noen uker iallefall. Men nærmeste familie går bare og venter på at vi skal ha neste, så de spørr med jevne mellomrom. Klarer nok ikke å lyve til de. Dessuten regner jeg med at mamma merker det ganske raskt Så vi får bare ta det litt som det kommer. Ett par venninner kommer nok også til å skjønne det temmelig fort ...

Back
Topp