Hvem får tidlig ul?

Frøbel

Glad i forumet
der vi bodde før gikk jeg til privat gyn og hadde ul hver kontroll. Her har vi ikke det, kun en gyn på sykehuset.
Jeg har hatt to sa, og etter det prøvd i ett år før den satt. Har blitt henvist til gyn fir utredning siden jeg ikke ble gravid. Fikk brev om venteliste, og tenkte å la den stå og ikke si enda at jeg er gravid.
Men ville jeg fått ul om jeg tok kontakt med legen pga historien min? Kanskje går det raskere...

der vi bodde før gikk jeg til privat gyn og hadde ul hver kontroll. Her har vi ikke det, kun en gyn på sykehuset.
Jeg har hatt to sa, og etter det prøvd i ett år før den satt. Har blitt henvist til gyn fir utredning siden jeg ikke ble gravid. Fikk brev om venteliste, og tenkte å la den stå og ikke si enda at jeg er gravid.
Men ville jeg fått ul om jeg tok kontakt med legen pga historien min? Kanskje går det raskere...
Jeg mistet tre ganger sist før spira satt, da fikk jeg henvisning til fertilitetsklinikken å hadde ul der hver uke fra uke 5-12:)

Har ikke telling på hvor mange jeg har mistet og var aktive prøvere i over et år før mini satt. Før det hadde vi hatt ubeskyttet sex gjennom mange år uten at det bar frukter. Vi har ikke fått et slikt tilbud og har heller reist til privat gyn selv for TUL.

Jeg har derimot en annen helseutfordring som gir meg flere UL etter uke 12, i frykt for at noe skal oppstå i næringsbanene eller livmoren.

Jeg ble henvist til TUL på sykehuset fordi legen mente at livmor ikke hadde vokst slik den skulle, og på ultralyd viste det seg at det var BO. På sykehuset fikk jeg beskjed om at de ville ha meg inn på TUL ved neste graviditet også, slik at jeg ikke skulle være så bekymret :-)
Vil tro du får komme på tidlig ultralyd dersom du drar til legen og ber om henvisning.

Kanskje jeg bare må bestille legetime og høre hva hun sier Skjønner at det er ulik praksis rundt omkring.

Får UL hos legen på mandag for å finne ut hvor langt jeg er på vei :)

Ba om henvisning hos legen til gyn pol på Haukeland (Bergen) fordi jeg har mistet to ganger tidligere :)

Første gang jeg var gravid fikk jeg tidlig ultralyd grunnet at jeg hadde vert på utredning og fant ut jeg hadde pcos. Var uheldig da å fant ut at fosteret ille hadde utviklet seg slik som d skulle.
Denne gang ringt jeg bare gynekolog og fikk time til ultralyd uke 12.
Bestilte time hos privat til uke 7 bare for å sjekke at hjerte slo og at alt var bra

Jeg får pga jeg gikk på pilla når jeg ble gravid og jeg er slankeoperert. Så vil se at alt utvikler seg normalt :)

Back
Topp