Hvem er vi? Presentasjonstråd

Poullain

Glad i forumet
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Jeg fant ikke noe sånn tråd, så da starter jeg :)

Jeg er 31 år gammel og bor sammen med
mannen min som er tysk og sønnen vår. Vi prøvde i mange år før vi måtte gjennom 4 forsøk med ivf før sønnen satt.

Begynte på søskenforsøk ifjor og ble gravid i November med tvillinger, men ble påvist MA i Desember på tul, som endte opp med utskraping på selve julaften.

Håper virkelig at denne her lille i magen holder ut og ikke finner på noe tull, sånn at vi får møte hen ❤️
 
Jeg er 32 år og bosatt i Rogaland.
Er nå gravid med min første som skjedde overraskende på første forsøk.
Far er bosatt i Korea og det blir en lang prosess for å få visa til ham her men det skal gå til slutt :Heartred

Planen var egentlig å vente men fikk beskjed på fertilitetssjekk at eggreserve var lavere enn forventet på min alder. Siden jeg gjerne vil ha to barn så skjedde dette litt raskere enn vi hadde tenkt.

På fritiden liker jeg godt å trene og lage mat men kjenner nå et stort behov for noe mer meningsfylt i hverdagen. Håper så inderlig spiren sitter til termin og jeg kan starte min lille familie.
 
39 år og bosatt i Troms.
Vært ilag med samboer i 5 år og snart blir vi mann og kone :love7
Vi har to barn (3 og 1 år) og hadde egentlig sagt oss ferdig med barn, men da samboer tok opp temaet om ett barn til 2 uker, 6 mnd. og 11 mnd. etter fødsel av yngste bestemte vi oss for at vi begge ønsket ett barn til (men dette blir absolutt siste ;)).
Ble enige om at hvis spiren ikke satt før jeg fyller 40 til neste år skulle vi si oss fornøyd med å være en familie på 4.
Hadde regnet med det ville ta en stund ettersom vi brukte 1 år på yngste, men det tok bare 4 mnd (hadde kjemisk graviditet forrige syklus).

Veldig koselig å bli kjent med dere og håper vi alle får henge sammen hele veien til mål :binkybaby
Venter til vi har fått skjult forum før jeg deler mer :happy:
 
Tror mange venter litt til skjult med å by litt på seg . :bag:
Men jeg venter nr fire :cool05 Bor i Østfold .
Blitt gravid på første forsøk med alle tre tror jeg, for ingen var planlagt . Ble gravid et par ganger før jeg fikk barn også, men tok planlagt abort mellom uke 8-12:confused1. Så slo vi til med fjerdemann, ble gravide på tredje forsøk , men mistet i MA , ja ja tenkte vi … det skjer jo med hver fjerde så teoretisk sett er ikke en MA så overaskende, ble gravid igjen 1,5 mnd etter og gikk bra til uke 12 da var det ny MA . Da følte jeg noe var galt . Ble gravid mnd etter , men kjemisk …gått av tellingen. Men tok ut spiralen desember 2022. Trodde aldri at det skulle ta så lang tid for oss å lage en siste baby . :scratch Tenkte egentlig å vente til etter uke 12 på å melde meg inn i termingruppe , for jeg er litt lei av å kjempe meg inn med jente for skjult gruppe , for så å si hade . …
 
Jeg er 28 år og tredjegangs gravid, har en datter på snart 4 år og en engel i himmelen. Denne babyen var ikke planlagt og skjedde på første "forsøk" etter p stav slutt for ca 5 mnd siden, men slikt skjer når gubben velge å bli med i svingen enn å hoppe av, tok eggløsningtest samme dag som samleie som viste full utslag og allerede i uke 2 hadde jeg ømme bryster og festeblødning i uke 3. Men babyen er allikevel fullt elsket og ønsket. Merker er mer bekymret og stressa i dette svangerskapet enn forrige, da var jeg mer rolig. Men samtidig tar jeg det rolig for vet hva vi går til. Skal gifte oss til høsten når jeg er 19 uker gravid. Sterk følelse på gutt, har små symptomer som forsterket luktesans, litt kvalm, sover mye, dårlig humør, murringer på samme side datter ble unnfanget, og litt mer.

Har fortalt de aller nærmeste. Legen hørte tre hjertelyder, ene var min og ulik fra de andre og de andre var og ulik hverandre, så han mistenke tvillinger. Privat ultralyd om 2 uker, så to vanlige senere og deretter 3d/4d ultralyd.
 
Jeg vurderte å vente med presentasjon til jeg ser hvordan denne blødningen utvikler seg. Kan jo hende jeg må si adjø igjen. Men så trengs det flere innlegg også…

Jeg er 38 år. Gravid for tredje gang. Hadde to tøffe graviditeter sist i 2009 og 2012. Trodde derfor at jeg aldri ville gjennom det igjen og satte inn hormonspiral. Men så måtte/ville jeg slutte med prevensjon av diverse grunner og da måtte jeg tenke over om jeg ville takle å bli gravid eller ikke. På samme tid begynte folk rundt meg å få barn etter barn, selv rundt samme alder som meg. Og vips så var lysten der. Det tok 12 pp å bli gravid, derfor ber jeg flere ganger om dagen om at blødningene er uskyldige og at alt er bra. Har aldri hatt en SA eller MA før, så på den ene siden er det vel et godt tegn, men samtidig så tenker jeg at da er det vel min tur nå.

Ellers jobber jeg og studerer samtidig. Bor på Østlandet et sted.
 
41 år her, venter nr 2. har en gutt fra før av på 22 mnd. Veldig spent på om det er jente eller gutt denne gangen.
Samt bekymret pga min egen alder og stigma rundt det.
Også var første keisersnitt pga seteleie, så også litt bekymret rundt fødselen siden jeg «ikke» gjorde det første gangen
Så en fin blanding av spenning og bekymring
 
41 år her, venter nr 2. har en gutt fra før av på 22 mnd. Veldig spent på om det er jente eller gutt denne gangen.
Samt bekymret pga min egen alder og stigma rundt det.
Også var første keisersnitt pga seteleie, så også litt bekymret rundt fødselen siden jeg «ikke» gjorde det første gangen
Så en fin blanding av spenning og bekymring
Velkommen skal du være :welcome
Jeg hadde også ks (planlagt) med første pga. seteleie, men fødte vaginalt (igangsatt) med nr. 2.
Fyr løs hvis det er noe spesielt du lurer på ;) Du kan sende pm også :happy:
 
Hei.
Jeg er 39 år og venter nr 4, denne kom som en overraskelse på oss. Vi var ferdig for 8 år siden, så dette blir en attpåskatt. Vi har 3 gutter fra før på 13,11 og 8 år, men når sjokket har lagt seg så kjenner jeg at det blir kjekt med en baby igjen :Heartbigred
 
Heisann :)
Jeg er 23 år, og skal bli førstegangsmor. Har forlover, og vi har vært sammen i 5 år :Heartred Dette var ikke en planlagt graviditet, da jeg går fulltidsstudie. Planen var etter studietiden, men så skjedde det visst nå. Likevel er baby sterkt ønsket, og vi gleder oss masse!
Har kjempe sterk følelse for at det er en gutt, og flere tror også dette, så det blir spennende å se. Gleder meg masse til tiden fremover :)
 
Back
Topp