Hvem er sykemeldt?

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Jeg har jobbet helt fram til nå, innimellom kortere dager, men jeg har vært på jobb nærmest hver dag i hele graviditeten.. Men må kjenner jeg at det er nok! Er øm og det verker i magen, vonde kynnere kommer i fleng etter kun kort tid på jobb! Jeg må rett og slett kaste inn håndkleet!
Kan noen vennligst si meg at det er helt greit og at vi er flere i samme båt?? Slik at jeg slipper å føle meg utilstrekkelig...?! :(

Jeg har jobbet helt fram til nå, innimellom kortere dager, men jeg har vært på jobb nærmest hver dag i hele graviditeten.. Men må kjenner jeg at det er nok! Er øm og det verker i magen, vonde kynnere kommer i fleng etter kun kort tid på jobb! Jeg må rett og slett kaste inn håndkleet!
Kan noen vennligst si meg at det er helt greit og at vi er flere i samme båt?? Slik at jeg slipper å føle meg utilstrekkelig...?! :(

Det er garanter flere i din situasjon, men jeg slår et slag for at du ikke skal tenke for mye på hva andre gjør. Det er bare DU som har DIN helse, og den skal DU og legen din ta hensyn til uavhengig av hva alle andre, noen andre, veldig få eller ingen andre gjør akkurat nå. :)

Ikke tenk på hva som er "rett" og "galt", for det er du som kjenner kroppen din best! Jeg har hatt bekkenløsning siden februar, og vært 100% sykemeldt siden 1.april.. Har følt meg utilstrekkelig og "sytete", men har innsett at det ikke er vits - når kroppen sier at det er nok, da er det nok.. Klem til deg <3

*rekker opp hånda* . Kjente på det samme og ble sykemeldt i begynnelsen av juni. Koser meg og nekter å ha dårlig samvittighet for det. Og som nevnt over, du kjenner din kropp best og gravid er ikke noe man er så veldig ofte . Ta vare på deg selv :)

Det er helt greit, og ikke tenk på det!! ❤️ Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet, og har følt meg så dum at jeg knapt orker besøke jobb. Så redd for at folk ikke skal tro på meg :( Blitt litt bedre nå, og gode ord fra gode kolleger hjelper på. Slapp av og nyt lille i magen, er ikke lange stunda av livet vi bærer på noe så dyrebart ❤️

Som de over sier. Det er kun du og din helse som kan si noe om hva som er riktig for deg. Jeg har selv vert sykemeldt i flere mnd. Og det har vert veldig flaut mange ganger. Men helsen må komme først. Omsette er dessuten siste innspurt. Så dersom du og legen din mener det er best at du sykemeldes, så er det riktig ting for deg. Lykke til de siste ukene. Slapp av og ro ned. Du skal jo ikke gå rundt å ha vondt heller. Det takker ingen deg for senere likevel.

Enig med du! Jeg har både dårlig samvittighet og føler meg utilstrekkelig fordi jeg ble sykemeldt 6 uker før perm startet. Jeg må si til meg selv hver dag-hvorfor er du sykemeldt? Jo- null nattesøvn og vonde kynnere og murringer døgnet rundt. Og da skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke kan være i jobb. Skal jeg ta vare på pasientene mine når jeg ikke klarer å ta vare på meg selv? Man må rett og slett klappe seg selv på skulderen- ingen andre som takker oss om noe skulle gått galt.

Du må gjøre det som er best for deg og den lille! Du er kjempe som har holdt ut til nå og egentlig så skal du ikke bry deg om oss andre:)
Men...har vært sykemeldt siden andre uken i mai;) Følte litt at de ikke trodde på meg på jobb, men "hjalp" litt at jeg rett etter endte med innleggelse på føden i 5 dager:p

Jeg er sykemeldt 100% nå pga kraftige og hyppige kynnere og sitter med mye av de samme følelsene som deg! Jeg har hatt et par dager nå der jeg har gjort litt vel mye og det har blitt litt mye psykisk og jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal klare å dra tilbake i jobb når kynnerne er så lettpåvirkelige :/

Har jobbet fullt,studie og to små,så I slutten av mai kjente jeg at nok er nok og har fått 40% sykemelding (ut denne uka),men kjenner jeg skal be om 50 elr 60% når jeg skal til lege snart. Er plaget med bekkenet/rygg samt meget plagsomme kynnere som tar seg ekstra opp på jobb pga stress/for mye å gjøre. Så prøver mitt for ikke å ha dårlig samvittighet, men man skal sette seg og nurke I magen først:happy:

Jeg er også sykmeldt og skal nok ikke tilbake i jobb før etter permisjonen. Kroppen har sagt stopp og da sa også legen at det var nok, kjenner det i grunn skal bli godt å få senka skuldrene, selv om der er drøye 2,5 mnd til termin enda

50% sykemeldt nå. Jeg har hatt synsforstyrrelser i rundt en mnd nå - hver dag. Spurte legen alt da, etter oppfordring fra jordmor om å ikke jobbe så mye, om sykemelding, men hun synes vi skulle vente litt... Jordmor mente det var heldig for kroppen å ta det litt rolig siden jeg faktisk kjører 4 mil ifbm. jobb hver dag. Har den siste måneden fått bekkenløsning og kjøringen blir verre og verre. Har kynnere mange timer hver dager fordi jeg irriterer bekkenet med mye bevegelse ifbm. jobb. Nå har jeg også fått mild svanger skapsdiabetes og venter på time hos sykehuset. Føler tankene mine er alle andre steder for tida, og forrige uke ba jeg igjen om sykemelding. Da fikk jeg 50% for to uker, men kjenner jeg sliter for mange av dagene er jeg så sliten og kan ikke ta ut egenmelding i tillegg når jeg bare er sykemeldt 50%. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal til jordmor på torsdag, så vil høre litt med henne. Det verste at arbeidsgiver i vår oppfordret meg til å sette opp de 5 ferieukene jeg har spart slik at jeg kan ta de sammenhengende de siste fem ukene før permisjon. Da tenkte jeg det hørtes fint ut, men ante jo ikke at kroppen skulle føles slik når. Ser liksom ikke for meg at det blir bedre. Og hvis det er så vanskelig å bli 100% sykemeldt så "mister" jeg jo hele ferien til å ligge og hente meg inn på sofaen. Det skal vel ikke være slik?

Jeg vet innerst inne at jeg må gjøre det som er best for meg, og spesielt lille. Men mtp det mentale hjelper det med litt støtte fra andre og bekreftelse på at dette faktisk er greit!
Har allerede vært 2 dager på føden (sist uke), vil helst slippe å dra tilbake med det første!!!!
Takk for alle tilbakemeldinger - dere er gode! ❤️

Jeg vet innerst inne at jeg må gjøre det som er best for meg, og spesielt lille. Men mtp det mentale hjelper det med litt støtte fra andre og bekreftelse på at dette faktisk er greit!
Har allerede vært 2 dager på føden (sist uke), vil helst slippe å dra tilbake med det første!!!!
Takk for alle tilbakemeldinger - dere er gode! ❤️
Jeg tror også det er lurt å lytte til kroppen. Det er så lite tid igjen at man skal vel ikke ha det vondt :( Og sååå mange på jobb og rundt sier at gravidtet ikke er en sykdom, men da har de tydeligvis ikke hatt et svangerskap med problemer selv eller et svangerskap i det hele tatt.

50% sykemeldt nå. Jeg har hatt synsforstyrrelser i rundt en mnd nå - hver dag. Spurte legen alt da, etter oppfordring fra jordmor om å ikke jobbe så mye, om sykemelding, men hun synes vi skulle vente litt... Jordmor mente det var heldig for kroppen å ta det litt rolig siden jeg faktisk kjører 4 mil ifbm. jobb hver dag. Har den siste måneden fått bekkenløsning og kjøringen blir verre og verre. Har kynnere mange timer hver dager fordi jeg irriterer bekkenet med mye bevegelse ifbm. jobb. Nå har jeg også fått mild svanger skapsdiabetes og venter på time hos sykehuset. Føler tankene mine er alle andre steder for tida, og forrige uke ba jeg igjen om sykemelding. Da fikk jeg 50% for to uker, men kjenner jeg sliter for mange av dagene er jeg så sliten og kan ikke ta ut egenmelding i tillegg når jeg bare er sykemeldt 50%. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal til jordmor på torsdag, så vil høre litt med henne. Det verste at arbeidsgiver i vår oppfordret meg til å sette opp de 5 ferieukene jeg har spart slik at jeg kan ta de sammenhengende de siste fem ukene før permisjon. Da tenkte jeg det hørtes fint ut, men ante jo ikke at kroppen skulle føles slik når. Ser liksom ikke for meg at det blir bedre. Og hvis det er så vanskelig å bli 100% sykemeldt så "mister" jeg jo hele ferien til å ligge og hente meg inn på sofaen. Det skal vel ikke være slik?
Dette hørtes ut som en veldig vanskelig situasjon!!! Jeg synes det er helt grusomt å være hos legen for å "be" om sm, men noen ganger er det bare nok!! Både jeg og du har faktisk prøvd over lengre tid, og når det ikke går mer, må det hardere skyts til!! Vi må få lov å si hva som funker og ikke funker for oss!! Bestem deg, vær hard og si det akkurat som det er!!
Lykke til!

Jeg tror også det er lurt å lytte til kroppen. Det er så lite tid igjen at man skal vel ikke ha det vondt :( Og sååå mange på jobb og rundt sier at gravidtet ikke er en sykdom, men da har de tydeligvis ikke hatt et svangerskap med problemer selv eller et svangerskap i det hele tatt.
Det er ingen sykdom i deg selv, men den kan ofte føre med seg plager og utfordringer! Det er uten tvil en unntakstilstand, og folk som ikke er gravid akkurat nå, skal være meget forsiktig med å uttale seg! Jeg er høyeksplosiv for tiden.....

Dette hørtes ut som en veldig vanskelig situasjon!!! Jeg synes det er helt grusomt å være hos legen for å "be" om sm, men noen ganger er det bare nok!! Både jeg og du har faktisk prøvd over lengre tid, og når det ikke går mer, må det hardere skyts til!! Vi må få lov å si hva som funker og ikke funker for oss!! Bestem deg, vær hard og si det akkurat som det er!!
Lykke til!
Jeg synes det er rart at jordmor ser at man ikke har det bra, men at legen ikke reagerer med å spørre om sykemelding og at man " må be om det" som du skriver :( Jordmor burde også hatt mulighet til å sykemelde!

Det er ingen sykdom i deg selv, men den kan ofte føre med seg plager og utfordringer! Det er uten tvil en unntakstilstand, og folk som ikke er gravid akkurat nå, skal være meget forsiktig med å uttale seg! Jeg er høyeksplosiv for tiden.....
Hehe, ja fikk senest her om dagen høre av en av mellomlederne at jeg ikke måtte være så nedfor pga komplikasjoner som har dukket opp for det ikke er heldig for babyen... Og dagen etter får jeg høre at hun har sagt til en annen kollega at hun ikke skjønner at jeg trenger å være 50% sykemeldt... Blir så irritert :(

Jeg synes det er rart at jordmor ser at man ikke har det bra, men at legen ikke reagerer med å spørre om sykemelding og at man " må be om det" som du skriver :( Jordmor burde også hatt mulighet til å sykemelde!
Enig!! Spesielt fastlegen som gjerne ikke har erfaring med eller kompetanse om graviditet... Rart at det er de som skal avgjøre hvorvidt man får sm eller ikke!!!

Back
Topp