Hvem er kvalme her inne nå?

Kjøpt seaband nå, og har det på begge håndledd. Merker det presset sinnsykt, nesten litt ubehagelig men håper det hjelper. Går du med det hele tiden?
Ja i begynnelsen er de ubehagelige. Du merker det nok godt imorgen også. Men bare fortsett å bruk de så går det over. Idag har jeg gått med de i hele dag. Tok de av i 18 tiden ☺️

Hva hjelper mot kvalme?? Driver å brekker meg ofte nå, og er så uvel.. sea band? Fungerer det? Har også lest noen spiser kjeks? Hva slags?

Kjøpte seaband, syns ikke det hjalp, (kanskje det satt feil på håndleddet) vet ikke, men det som hjelper for meg er å spise LITE og ofte.. spiser jeg for mye (samme porsjon som før jeg ble gravid) så kaster jeg opp, spiser jeg for lite er jeg fortsatt kvalm.. så du må nesten bare kjenne på det[emoji4]

Kjøpte seaband, syns ikke det hjalp, (kanskje det satt feil på håndleddet) vet ikke, men det som hjelper for meg er å spise LITE og ofte.. spiser jeg for mye (samme porsjon som før jeg ble gravid) så kaster jeg opp, spiser jeg for lite er jeg fortsatt kvalm.. så du må nesten bare kjenne på det[emoji4]
Okei! Jeg har gått til innkjøp av ritz kjeks og druer... klarer ikke tanken på middagsmåltider akkurat nå. Føler de to siste dagene har jeg stått opp litt uvel, men blitt værre utover dagen.. idag har jeg måttet tvinge meg til å kaste opp da jeg ikke taklet den sinnsyke kvalmen! Tusen takk for tips. Skal prøve å heller spise smått, og oftere!

Ja i begynnelsen er de ubehagelige. Du merker det nok godt imorgen også. Men bare fortsett å bruk de så går det over. Idag har jeg gått med de i hele dag. Tok de av i 18 tiden ☺️
Okei! Tusen takk! Syns det presser og er ubehagelig, men så skal dem jo presse på et spesielt punkt også. Så blir nok vandt til det! Tenker å ta dem av til natten, da jeg føler det blir ubehagelig å sove med?

Okei! Tusen takk! Syns det presser og er ubehagelig, men så skal dem jo presse på et spesielt punkt også. Så blir nok vandt til det! Tenker å ta dem av til natten, da jeg føler det blir ubehagelig å sove med?
Ja jeg har mine av om natten men kommer til å ta de på om jeg blir dårlig

Jeg er mest uggen, på morra og kveld. På morran er det å komme rolig i gang som er det beste, på kvelden er det å spise. Blir dessverre litt usunt, bare salt som frister. Ritz-kjeks og french fries. Har skikkelig trøbbel med mat på kvelden. Har ikke kasta opp, spent på hvordan det blir.

Er så kvalm at jeg tror det snart kommer opp noe her. Burde egentlig sove nå for er trøtt og skal tidlig opp. Orker ikke tanken på å få en dråpe vann i munnen engang, ingenting som frister. Æsj altså.

Klarer ikke drikke vann da jeg brekker meg, men saft derimot føler jeg hjelper .. rart det der.. er det forresten veldig dumt av meg å drikke fun saft?

Klarer ikke drikke vann da jeg brekker meg, men saft derimot føler jeg hjelper .. rart det der.. er det forresten veldig dumt av meg å drikke fun saft?
Det viktigste er å få i seg veske. Drakk den zero safta fra start til slutt ett svangerskap. Å cola lemon ett annet .. fikk kjeft fra jordmor.. men når man ikke får i seg annet ...

Nei du må drikke det du får i deg. Har du prøvd iskaldt sitronvann?

Har måttet ta fingen i munnen for 3 dager siden, for 2 dager siden spydde jeg sikkert 3 ganger på kvelden og klarte ikke holde på maten. Hadde ikke fått i meg så mye så i går kveld tydde jeg til en halv tabl. Prostafen. Det hjalp! Men i dag er jeg kvalm igjen. Venter på legetime i morgen, så blir det nok sykemelding :-/

Det viktigste er å få i seg veske. Drakk den zero safta fra start til slutt ett svangerskap. Å cola lemon ett annet .. fikk kjeft fra jordmor.. men når man ikke får i seg annet ...
Okei! Har lest flere steder at den type saft «ikke er bra» pga kunstig søtningsstoffer bla bla... men klarer ikke tanken på vann, må ha vann med smak isåfall.. og er enig med deg, når jeg ikke får i meg noe annet... huff

Har måttet ta fingen i munnen for 3 dager siden, for 2 dager siden spydde jeg sikkert 3 ganger på kvelden og klarte ikke holde på maten. Hadde ikke fått i meg så mye så i går kveld tydde jeg til en halv tabl. Prostafen. Det hjalp! Men i dag er jeg kvalm igjen. Venter på legetime i morgen, så blir det nok sykemelding :-/
Samme som meg. Vært kvalm i 3 dager nå, ganske intenst. Utrolig slitsomt!

Okei! Har lest flere steder at den type saft «ikke er bra» pga kunstig søtningsstoffer bla bla... men klarer ikke tanken på vann, må ha vann med smak isåfall.. og er enig med deg, når jeg ikke får i meg noe annet... huff
Det er isåfall bare mamman det går utover:) ,å det aller verste er jo å ikke få i seg veske ... innleggelse er verre enn saft de ukene det står på som verst:)

Tenkte bare å nevne nå at jeg har gjort litt research og funnet ut at mange er veldig fornøyd med produktet URIZAL FLEX fra Life butikken...
Det er et kosttilskudd med ingefær og boghvete etter noe sånt som skal være veldig effektivt mot kvalme... Jeg har kjøpt en boks, jeg prøver alt for å unngå kvalme :)

Og der kom kvalmen til meg! 7 +0
Den var velkommen i 15 minutter, og så var jeg dritt lei.
Hadde helt glemt denne formen for uvelhet og kvalme, den sitter liksom i halsen :0

Back
Topp