Hvem er januarmammaene???

Linka

Gift med forumet
Siden jeg ikke fant noe tråd her inne på dette og jeg begynner og bli glemsk vil jeg gjerne starte en liten tråd om oss som skal nedkomme i januar. Vil gjerne bli litt kjent med dere og hva er vel bedere enn en kort inntroduksjon??? ( Tungvint og lete frem hver enkelt av dere på presentasjon eller på egen side )

Jeg er ei jente på 25 år ( mars 80 ) som bor i Askim/Østfold. Jeg bor sammen med sambo, sønnen vår og 3 pusekatter. Foreløpig leier vi, men har kjøpt rekkehus som vil stå klart juli 06. Gleder oss veldig. Jobber i moss på Bowling 1 og på fritiden liker jeg og slappe av, treffe venner og være sammen med familien.
Mine interesser er bowling, hester og pc. Drev med riding og bowling før jeg ble gravid, men nå er det mest pc det går i.

Har termin den 4 januar og vi gleder oss veldig.

Klem fra meg

Venter 1.barnet 05.januar, en sønn, sammen med samboer Jone. Har blitt stemor i løpet av det siste 1,5 året for hans sønn på 17 og datter på 15.... [8D] og nå skal vi ha vår egen.... [:D]
Bor i Klepp kommune på Jæren, jobber på kontor og trives med det! Har tenkt å holde ut uten å sykemelde meg... [:)]
Bruker arbeidstiden til å vase på babyverden, så det går litt fort i svingene av og til.... [8D]

Jeg er ei jente på 25 år, gifta meg med mannen min for straks et år siden, og bor altså i Bergen. Vi venter vår førstefødte 18.Januar.

Jeg er arbeidsledig og bruker mye tid på forumet, ellers har vi en bittebitteliten leilighet/hybel som må ryddes litt opp i før det blir plass til en til her inne - kunne nok vert greit å flytte til noe større, men må se det litt an til mannen min får fast jobb.

Liker å synge[:D] og spille musikk, er ikke noe særlig på andre instrumenter enn stemmen, men savner pianoet mitt som står hjemme hos foreldra mine.[:)]

Ellers liker jeg også å bruke hendene til diverse kreativt arbeid, og kommer trolig til å overta mamma's firma etterhvert, om det skulle passe sånn[;)]

Jeg er 32 år, er gift og har to barn, en gutt og en jente (4 og 3 år gamle). Vi bor i eget hus et sted i Nordland. Er sykepleier med videreutdanning, jobber i hjemmetjenesten. Er for tiden sykemeldt da. Venter tredje barnet (siste!) og har termin 7.januar.

Jeg er 26, samboer på 5. året, og vi venter våre førstefødte i januar. Både jeg og samboeren er enebarn og kommer fra små familier, så det er ganske spesielt at vi vendter tvillinger - 2 jenter[:)]

Er sykepleier, men har mer eller mindre vært sykemeldt hele svangerskapet. Først pga ekstrem svangerskapskvalme, også pga bekkenløsning/tvillingsvangerskap. Savner jobben min masse. Så med mye tid til overs blir det endel tid her inne på dette forumet, og på tvillingforumet.

Vi bor i en 70kvm leilighet som er nyoppusset. Vi kjøpte den i mars, og flyttet inn i mars. Nyinnkjøpt bil er også på plass, Opel Zafira, for tvillingvogna tar litt plass kan en si....

Går på korøvelse 1 gang i uka. Gikk på musikklinja på vidergående, og hadde sang som hovedinstrumet. Nå som jeg er ferdig utdannet, har jeg fått tid til å ta opp sangen igjen, noe som gleder meg utrolig mye. Vi skal ha konsert nå til helga, men så er korøvelsene over for min del til etter ungene er komt ut. Ellers elsker jeg å bade, og går på vanngym 1 gang i uka + at samboeren min og jeg prøver å få oss litt kvalitetstid sammen i badehallen 1 gang i uka.

Vel..... det var vel meg.... Snart tvillingmamma, og mammapanikken har slått inn for fullt[;)]

Jeg er 26 år, og møtte samboeren min for snart 6 år siden. Vi leier leielighet hos pappan min i Nord trøndelag, og har planer om husbygging i løpet av de neste 1-1.5 årene. Dette er vårt første barn, men mine foreldres barnebarn nr 15, men like stor stas denne gangen også;) Jobber som konsulent/forsker ved St Olavs Hospital, og driver samtidig og avslutter min masteroppgave i Bevegelsesvitenskap ved NTNU! Skal søke Dr.grad nå til våren, og starter da som stipendiat ved St Olavs fra januar 2007. Jobber som instruktør i SATS systemet ved siden av, hvor jeg nå har redusert antall timer fra 4 til 2 i uka. Skal ha mor og barn time etter jul, og det ser jeg fram til;)

Jeg er 21, vært sammen med sambo i 4 1\2 år og vi venter vår første i slutten av januar. Blir første barnebarn og oldebarn på begge sider så det er stooor stas! Får tilogmed to tippoldemødre!!

Har hatt to "friår" etter videregående der jeg har jobba på butikk. Skulle egentlig begynne på sykepleieutdanning nå i høst men har fått utsatt plassen til neste år så da skal sambo styre hjemme frem til jul. Veldig spennende!! Leier leilighet for tiden men leter litt etter etter vårt eget, enten et gammelt hus eller en tomt så vi kan få bygge selv...har mest lyst til det da[:)] Eller så er jeg sykmeldt fortiden pga mye vonde kynnere når jeg er i aktivitet (går motbakke, støvsuger, er på jobb etc....) så det blir mye surfing for å si det sånn[:)]

Jeg er 27 år og venter mitt andre barn 26 januar. Jeg er stemamma til en gutt på 11 men han bor i Kristiansand så han er bare hos oss en helg i måneden.
Mitt første barn heter Natalie og hun er 2 år og 4 måneder. Jeg og min kjære har vært sammen i 5 år den 27 januar 2006 så vi håper litt på at kjærlighetsbarn nr 2 kommer denne dagen [;)] Vi har vært forlovet i litt over et år og har kjøpt oss tomt som vi har planer om å bygge hus på etter jul en gang.
Nå leier vi en leilighet som er stor og grei 100 ca. så det blir ikke noe problem med plass til en til [:D]
Men håper veldig å få begynt på husbygging etter jul!

Jeg har mange venner som jeg prøver å bruke fritiden min på ellers er jeg altfor glad i å se tv [;)] nå på høstkveldene.
Jobber som pedagogisk leder i en barnehage på stor avdeling og liker det veldig godt! Håper jeg holder ut i jobben slik at jeg får med meg desembermåneden i barnehagen for det er bare kos!! [:)]
Men har begynt å få smerter i korsryggen så jeg får vel ta en uke av gangen tenker jeg [;)]

Er hver dag innpå babyverden og leser men er ikke så flink til å skrive... Synes det er mest morsomt å lese hva andre skriver.. [:)]

Det var lurt Linka!!![;)]
*Jeg er en mamma på 22år,og når jeg "runder" 22 1/2 år er jeg mamma til 3 små tasser... Skal bli spennende! Eldste her fyller 3 år nå den 31.oktober,og hun gleder seg STORT til bebisen kommer til vinteren- syns den kunne være klar nå![:)]
Mellomste har litt forståelse for det her med mage,og at det tydeligvis er en baby der inne...Titter inn i navelen og tror han ser noe da,og blir vel litt skuffa- men nøyer seg da godt med å klappe på magen!!! Er bare herlig...
Ellers så er jeg da bare hjemme,begynner nok å tenke på å jobbe litt igjen når minste er over amminga! Holder til i Østfold,nærmere bestemt Rygge...
Er gift,og har vært det i 2år like etter tassen ankommer![;)]

Ja jeg får vel kaste meg med på denne da[:)]

Jeg er 28 år og kommer fra Nordland. Jeg har et gull på 6 år som ble skolepia i høst som heter Synnøve. Jeg er samboer men gressenke store deler av året da gubben arbeider på båt. Da er det mor som steller hjemme med absolutt alt det innebærer..jeg har faktisk blitt en kløpper i å mekke biler og snøfresere å alt i hopen[:D]
Ellers er jeg utdannet fiskeribiolog med spesialisering innen marinbiologi og holder på med hovedfaget på Ås innen naturforvaltning. Jeg har så mange interesser så jeg måtte være litt allsidig i min utdannelse, så derfor kan jeg nå ta hovedfaget i naturforvaltning uten å gå de 3 åra først. I sommersesongen arbeider jeg som biologisk rådgiver i forbindelse med kraftverkutbygging i div vassdrag,men i vintersesongen er jeg litt lærer på videregående og på høgskolen. Nå har jeg tatt det helt med ro da ryggen krangler med meg hver dag,men det er uvant å gå rundt å stulle å stelle å egentlig ikke gjøre så mye..[8|]

Mine interesser er jakt og fiske og rett å slett være på fjell på hytta! Er vel det man kan kalle et friluftsmenneske[;)]

Eller synes jeg det skal bli godt å bli ferdig med svangerskapet slik at denne merkelige invalidiserte situasjonen går over til noe langt mere hyggelig[:)]

Hei Linka! Jeg er 21å gammel,og venter min nyfødte jente 19januar,hun skal hete Isabell...Håper alt står bra til med deg og den lille...Mange klemmer....

Her er alt bra vet du. Litt tungt om dagen, men alt går. Så koselig at du venter ei lita jente da. Blir spennende. Håper formen er bra og at du koser deg videre i svangerskapet.
Klemmer fra meg

Kommende førstegangsmamma på 33, endelig! Har ventet og prøvd lenge, og akkurat da vi begynte med utredning for prøverørs, så gikk det av seg selv. Kunne stolt ta med positiv test til legen på utredningen, som sporenstreks viste frem innvendig ultralyd av en 6 millimeter liten C. Lykke! [:D]

Har siden vært mye plaget av kvalme, og åkte inn til innleggelse for dehydrering i uke 9 og 10; ingenting ville holde seg i magen, og alt var slitsomt og fælt. Kvalmen hang i helt til uke 17-18. Men så lettet det, og 20-ukers-dagen, halvveis-milepæl, kunne vi ta på restaurant - for første gang på 5 måneder. [:)]

Jeg prøver å holde meg i jobb så lenge som mulig, men må se det an: jobbet først i 70% og nå i 65 % stilling som lærer.

Har flyttet til Tromsø sammen med gubben og katten, og venter spent på den første vinteren i mørketiden - håper det går bra, og at jeg ikke pyser ut og flytter sørover igjen. Har ellers bodd lenge i Stavanger og Oslo.

Når jeg er pysling (i dårlig form), liker jeg å lese innlegg her uten å skrive så mye selv, det er kjekt å se hvordan andre har det. Andre ganger kan jeg skrive litt mer, liker godt litt "skravlete" forum om alt mulig.

Se så fin magen var i uke 25: Og her er fine pusen: Ja, og så blir det en gutt!

Jeg er 25 år, bor sammen med samboer og vår datter på 5år i Trondheim. Bor i egen leilighet, men kunne tenkt oss å flytte litt utenfor byen.. det får vente foreløpig [:)] . Er utdannet ergoterapeut, men jobber som assistent på et sykehjem (da det er utrolig vanskelig å få jobb som ET). Har vært sykmeldt en god stund nå.

Venter vårt 2.barn den 30.januar, gleder oss kjempemasse [:)]

heia![:D] æ heter marju, er 26 år og bor i vadsø. finnmark! trives kjempe godt her og er opprinnelig fra finland. er gift med en norsk viking og har 1 barn før. venter neste babyen til 17. januar og gleder veldig. er klar for å jobbe... [;)]
Jobber som maler, altså husmaler, tapetiserer, flislegger og etc. Er nu permitert pga løsemidlan på jobben. holder på å pusse opp ny leilighet og det blir deilig å få mere plass...

Hei på dere. Jeg har nett skjønt dette med "forum" og hvilke gleder det kan gi. [:)]
Jeg er en jente som bor i Bergen. Venter mitt 3 barn, vet du- jeg blir vist bare mer og mer bekymret....

Er selvstendig næringsdrivende og jobber så mye jeg kan. Det eneste som kan holde hode mitt på plass.[&:]

bor sammen med mine barn, pappaen bor noen hus bortenfor. Noe som er både positivt og negativt...Vi har vært sammen i snart 8 år. - ikke helt traddisjonellt men det funker for oss[;)]

Sliter med hormoner og frykt for alt muligt - som er jeg vanlig stor, beveger hun seg som hun skal, hva med jobb etter fødselen -FØDSELEN...mm.. Føler meg sinnsyk. Men sikkert mormalt det og!

Snakkes sikkert siden.

jeg er 22 år,bor i harstad...venter mitt første barnet mitt 25 januar06.
er kjæreste me pappaen men ikke samboende!

Hei jeg er en jente på 26 år og venter mitt første barn 3.januar. Har samboer som er 10 år eldre enn meg så vi setter i gang med nr.2 så fort vi kan.... Vi slet litt med å bli gravide og var klare til prøverør, men så klarte vi det selv...JIPPIIIII[:D][:D][:D] Lykke til til andre januar mammaer[:)][:)]

Hei alle sammen....

Godt og se at det er så mange januarmammaer her. Nå begynner det og bli kort tid igjen til fødselen. Har bare 7 uker og 2 dager igjen. Litt skremmende dette, men har jo gjordt det en gang før så jeg vet jo hva som skjer.
Håper at dere har det bra alle sammen.
Klem

Back
Topp