Hvem er det?

*TryllTryll*

Stolt 3barnsmor <3
Hvem er det som sender henvisning til ordinær UL?

Er det legen eller Jordmor?

Legen mente det var JM som tok seg av slikt, men i følge vanlig sv.skapskontroller skal jeg jo ikke til jm før i uke 24.. 

Hm... godt spørsmål. 
Det husker jeg ikke fra sist egentlig.  =) 
Jeg troor kanske legen gjorde det etter første kontroll, men jeg er ikke helt sikker

Lege.. Jordmor drar man ikke til før etter man har vært på ul, vanligvis iallefall.
Jeg skal tilbake til lege i uke 12, og da skal vi sjekke at alt er bra, og sende brev til sykehus.

ing_ping skrev:
Lege.. Jordmor drar man ikke til før etter man har vært på ul, vanligvis iallefall.
Jeg skal tilbake til lege i uke 12, og da skal vi sjekke at alt er bra, og sende brev til sykehus.

Jeg var hos jordmord minst 1 gang før ordinær ul sist, selvom jeg vekslet mellom å gå til lege og jordmor.

Legen som har gjort det ved første kontroll i mine forrige to svangerskap.

legen som gjør det.
Eg var på første kontroll mandag, og legen sendte da henvisning til UL  veke 17-19, neste kontroll deretter er veke 24 med jordmor. slik er opplegget i sogn og fjordane. Du ska få eit brev hos legen med all denne infoen på.

ganske sikker på at det var legen som ordnet det forrige gang,
men det går jo ann å ta en tlf til jordmor å høre hva de sier. det er vel kanskje en kontor dame der det går ann å spørre å :) de pleier å være ganske greie å snakke med :)

Legen..
Var på første kontroll på mandag, og da ble det sendt henvisning..
Rart at legen din mener det er jordmor som gjør det, da..:S

Han er meget ung, og tror ikke han har hatt særlig mange gravide damer, eller så vil han kanskje vente til etter jeg er 12 uker. :)

Er legen her også som gjør det! :)

Legen sender inn når han fyller ut helsekortet og melder graviditeten til sykehuset. Det kan ta litt tid før en får brev fra sykehuset... 

Oki :) 
Jeg har fått helsekort, men han mente jeg kanskje fikk nytt av jm siden hans ikke var av det nyeste slaget.. :)

Får bare vente å se om legen har gjort jobben sin da :-))

Legen skal gjøre det på første kontroll.:)

Det er vel legen som sender henvisning til ordinær ulVar der nå på mandag og skal tilbake  den 28 februar( da er jeg litt oevr 12 uker på vei) på min første svangerskapskontroll og fylle ut helsekortet og søke ordinær ul

Begge kan vel egentlig gjøre det, men det er vel litt sent å gjøre det i uke 24 :-P

Back
Topp