Hvem drar i Dåp, konfirmasjon og bryllup?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Drar alle ?
Om det koster mye penger i flybilletter og hotell, drar fortsatt alle ?

Nei. Vi(jeg, mannen og baby) er invitert i bryllup i sommer, og siden vi ikke har mulighet til å være der lenger enn fra fredags kveld til søndag så har vi bestemt at bare mannen drar, mens jeg og mini blir igjen hjemme. Blir så dyrt og babyen får jo ingenting ut av et sånt besøk.

Nå er vi bare to stykker her hjemme, inntil fødsel. Men det kommer litt an på om vi har/får fri fra jobben. Hvem det er. Og om billettene og hotellet er unødvendig dyrt eller ikke :confused005 Er det gode venner, eller familie så drar vi :)

Kommer an på muligheten til fri fra jobb og sånt. Skal i konfirmasjon snart, da drar vi alle. Da broren min gifta seg dro bare jeg. Ser det an fra gang til gang.

Nei. Vi(jeg, mannen og baby) er invitert i bryllup i sommer, og siden vi ikke har mulighet til å være der lenger enn fra fredags kveld til søndag så har vi bestemt at bare mannen drar, mens jeg og mini blir igjen hjemme. Blir så dyrt og babyen får jo ingenting ut av et sånt besøk.
Er det som er her igså , nesten 5000 bare i flybilletter , så må vi overnatte på hotell .
Mannen har ikke mulighet fir å være der til mandag så vurderer å bare dra jeg og kengubarnet så får mannen bli hjemmr
Ellers blir det bare lørdag til søndag liksom og mye penger å bruke da

Er det som er her igså , nesten 5000 bare i flybilletter , så må vi overnatte på hotell .
Mannen har ikke mulighet fir å være der til mandag så vurderer å bare dra jeg og kengubarnet så får mannen bli hjemmr
Ellers blir det bare lørdag til søndag liksom og mye penger å bruke da

Enig! Skulle gjerne ha dratt, men når det blir mest stress og ikke noe morsomt for babyen så får mannen dra alene. Det er jo familien til mannen, og da skal jo alle der i bryllupet(dvs ingen barnevakt), og babyen kan jo ikke være på fest til langt på kvelden. Så da blir det jo til at jeg og ungen må dra før middagen er over omtrent, så da blir det uaktuelt å bruke så mye penger for at vi skal sitte alene i svigers sitt hus mens de andre fester :P

Er me alle invitert, så drar alle. Men det er no ferjetur for oss. I konfirmasjon neste helg er kun eg invitert, så stresse med barnevakt. Om ikkje far kan hjelpe, så får eg kun deltatt i kyrkja, då maten serveres 14.00.

Her drar bare mannen i konfirmasjon til nevøen, spesielt siden vi må fly for å komme dit. Og for å få vært med i konfirmasjonen så måtte vi ha tatt siste flyet tilbake, og det er leeeenge etter lille sin leggetid. Søvnen er nok på bærtur at den ikke skal ødelegges av en tur babyen ikke har noe som helst utbytte av :p

Hadde hun vært eldre så hadde vi dratt alle sammen, men det er dyrt å dra bare for at besteforeldrene skal vise henne frem, spesielt siden vi drar dit alle sammen en måned etter :rolleyes:

Hvis ikke begge drar så drar ingen.. Sånn vi er :p
Kan godt være der endrer seg litt i november, men vi får se. I hovedsak så kjører vi jo, så kostnaden er jo ganske lik uansett.
Skal vi sørover og må ta fly, så blir det svindyrt uansett om vi er en eller to.

Drar alle. Vi kjenner ingen vi må ta fly til, så det er ingen problemstilling her. Har kun vært i et bryllup mens vi har vært sammen og det var uten barn, så da fiksa vi barnevakt. Null stress.

Vi er bare 3 stk, men ja alle drar. Hvis det er med fly/hotell/langt med bil, kombinerer vi det gjerne slik at det blir en liten miniferie :)

Det varierer. I konfirmasjon i fjor reiste vi alle tre, men nå bor vi en flytur unna. Det er også litt logistikk som skal til, vi har hund for eksempel som vi må finne pass til. Derfor ble jeg hjemme nå sist, så reiste mannen og ungen i dåp. Litt luksus å få være alene hjemme også :)

I bryllup har bare samboer og jeg dratt. Hvis det hadde vært langt unna og vi måtte overnatte hadde bare en av oss dratt og den andre blitt igjen med barna (besteforeldre vil helst ikke passe begge på overnatting hvis det ikke er helt nødvendig som f,eks ved fødsel når nr 3 kommer). Dåp og konfirmasjon drar alle, hvis alle er invitert.

Vi er foreløpig bare to voksne, og har bare blitt bedt på ting i Norge. Da har vi dratt begge to, selv om det har krevd enten flere timer kjøring eller flyreise. Vi er heldige som har mesteparten av familie og venner på Østlandet. Hva vi gjør når baby kommer, får vi ta stilling til da, med tanke på hvor, hva, lengde etc.

Det kommer an på hvem som gifter seg, men bryllup som krever flyreise gjør vi helst uten barn, hvis ikke det er barnevakt å få tak i på stedet.
Konfirmasjon/dåp er kanskje litt mer barnevennlig. Vi er invitert i konfirmasjon til min guddatter en mnd etter termin. Vi planlegger å reise, men blir hjemme hvis det er noe som tilsier at det ikke blir så greit. Må reise med fly for å komme dit. Vi er nok i utgangspunktet sånn at vi reiser sammen på ting, men mannen og sønnen min var i bryllup i Frankrike uten meg:joyful:. Jeg hadde planlagt min tur i ett år, og bryllupet kom opp to måneder før.

Hmm det kommet an på hvem det er, og hvor langt unna det er.

Nå er vi tre, blir fire, jeg er i dårlig form og orker ikke reise stort, så det påvirker også.

Evt kostnader til fly, hotell må man også ta i beregningen, ville sett det an i alle tilfelle.

Vi drar alle :) Har enda ikke vært i en situasjon hvor det blir for dyrt, da går vi heller ned på standarden på overnatting f.eks. Vi prioriterer da å delta foran f.eks ferieturer. Men! Har man ikke råd, så har man ikke råd :)

Kommer an på. Både på hvor nære vi er konfirmanten, og hva prisen blir for reise/opphold.

Back
Topp