Hvem blir med dere...

samboer her og, hva er en doula?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
En doula er en slags fødselshjelper som er med på fødselen. De kan massere, akupressur, aromaterapi, og er veldig flinke på motivasjon og stillinger osv. Gjøre det best mulig :)

En doula er en slags fødselshjelper som er med på fødselen. De kan massere, akupressur, aromaterapi, og er veldig flinke på motivasjon og stillinger osv. Gjøre det best mulig :)
Høres ikke så verst ut det der ;) hehe

Her er det bare mannen som skal være med. Mamma har faktisk spurt om å få være med, men er for meg helt uaktuelt!

Her er det samboer og evt mamma. Min kjære har helt panikk for sykehus!

Det vet vi ikke, mannen kjører norgesmesterskap tre dager før termin - 100 mil unna. Så vi får se om jeg må føde uten han

Her er det bare mannen som skal være med. Mamma har faktisk spurt om å få være med, men er for meg helt uaktuelt!
Her og. Mamma har såååå lyst, men kjenner jeg ikke er helt komfortabel med det. Vi har to fra før og får vi ikke barnevakt eller det starter i bhg-/skoletid så kanskje jeg drar alene. Greit for meg :lol:

Jeg vil gjerne ha min mann med, for meg/oss er det det naturligste. Han har lang vei hjem fra jobb (jobber borte) så satser på at babyen kommer en gang i løpet av friperioden.. Vet ikke hvem jeg tar med meg om det ikke skulle bli mulighet for mannen min å bli med, kanskje faren min kanskje!? Han har i alle fall vært med som med-føder på 4 fødsler før.. Tenker faktisk dét er bedre enn å velge mor eller søster som har født selv, tror de fort kan miste hue ..

Blir mamma og barnefar vel.

Jeg vil gjerne ha min mann med, for meg/oss er det det naturligste. Han har lang vei hjem fra jobb (jobber borte) så satser på at babyen kommer en gang i løpet av friperioden.. Vet ikke hvem jeg tar med meg om det ikke skulle bli mulighet for mannen min å bli med, kanskje faren min kanskje!? Han har i alle fall vært med som med-føder på 4 fødsler før.. Tenker faktisk dét er bedre enn å velge mor eller søster som har født selv, tror de fort kan miste hue ..
Vi får krysse fingrene for at han er hjemme når det skjer :)
I mitt tilfelle hadde det vært mamma som hadde vært reserve.. Pappa hadde nok svimt av lenge før vi kom på sykehuset :) hehe..

Vi får krysse fingrene for at han er hjemme når det skjer :)
I mitt tilfelle hadde det vært mamma som hadde vært reserve.. Pappa hadde nok svimt av lenge før vi kom på sykehuset :) hehe..
Hehe.. Ja, har mye med personlighet og forhold å gjøre selvfølgelig.. Jeg stoler mer på min far enn min mor i slike situasjoner.. Dessuten irriterer jeg meg sjelden over min far, mor er litt mer provoserende til tider hehe Så jeg tar ikke sjansen på å ha henne med på mitt sårbareste

Håper din mann rekker hjem til fødsel! Her er jeg i nesten samme situasjon; jeg risikerer også å ha mannen veldig langt unna. Han kom så fint hjem her en dag og annonserte at prosjektet han jobber med er i en kritisk periode i slutten av mai og helejuni og at han kom til å være mye borte (!). Så fint tenkte jeg, og sa at han sammen med meg hadde et annet prosjekt i kritisk fase i samme periode ;) Da lo han godt... Heldigvis har jeg et ganske avslappet forhold til akkurat det..

Back
Topp