Hvem baker kakene? *inspirert*

MaiMor19

Forelsket i forumet
Ser det diskuteres kakebord/antall kaker/dessert til dåp og konfirmasjon.

Hvem baker alle kakene?

I min nærmeste familie pleier vi å hjelpe hverandre. 1-2 kjøpekaker, vertinna baker 1-2 kaker, også hjelper familie og gode venner til med resten.

Men ser at det gjøres forskjellig. Noen skal på død og liv bake alt selv, dette syntes jeg sjeldent blir vellykka og nok variasjon. Andre kjøper flere ferdiglagde kaker/dessert, mens andre nøyer seg med de 2-4 som blir kjøpt og bakt selv.

Hva pleier dere å gjøre? Er det forskjell fra bursdag til større feiring som dåp/konfirmasjon?

I dåpen baket , tidligere naboer , familien og venner
Til konfirmasjon blir det familie og venner

Her baker nære venner og slektninger kake, i tillegg til dei som har dåp/Konfirmasjon. Det er vanlig å kjøpe ei kake.

Her baker familie og venner kaker. Kjøper gjerne ei fin kake, og lager en selv.

Her baker jeg alt selv. Men det er hovedsakelig pga diverse matallergier hos ungene og andre i familien, jeg tør ikke ta sjansen på at andre/bakeriet har stålkontroll på alle allergenene. Heldigvis er jeg flink til å bake da ;)

Jeg baker det meste selv, og jeg er viden kjent for mine "sunnmørske" kakebord, så variasjon sliter vi ikke med. :knegg:

Familie og venner baker :) tenkte jeg skulle bake dåpskake selv for jeg synes det ble veldig dyrt fra bakeri. :)

Vi hjelper hverandre. Det er mer utbredt å hjelpe til større anledninger som konfirmasjon og bryllup en til bursdager. Men mamma og jeg hjelper hverandre alltid til små anledninger også :)

Vi hjelper hverandre. Det er mer utbredt å hjelpe til større anledninger som konfirmasjon og bryllup en til bursdager. Men mamma og jeg hjelper hverandre alltid til små anledninger også :)

Sånn er det her også. Mamma, søster og jeg hjelper alltid hverandre med kaker til bursdag og andre anledninger, resten av familien kan vi få hjelp av til større selskaper :)

Familien/slekta til dåp og konfirmasjon og bryllup

Til bursdag er det mer sånn gjøre selv, men litt hjelp også, mamma baker stort sett alltid med seg ei kake, det dreiser seg også om å få den dia-vennlig da

Her baker familien gjerne. Hadde bursdag selskap i helgen og da bakte svigermor en kake, min far en kake også lagde jeg fruktsalat og kjøpte is.
Til større anledninger baker også andre i familien,

Her er det vanlig at alle tilbyr seg å bidra, så kakene blir fordelt utover på de forskjellige i familien:)

Jeg liker gjøre det meste selv, når vi har hatt dåp så har jeg laget maten og det meste av kakene selv.

Jeg lager både marsipankake og kransekake, istedenfor å kjøpe de :)

Vi hjelper hverandre.

Jeg hjalp min søster i år lage hele koldtbordet nå da. Så de andre hjalp med kakene.

Til bursdager her hjemme baker jeg alt selv. Dåp/konfirmasjon og bryllup hjelper vi hverandre, men jeg lager gjerne marsipan/bløtkaken selv :happy:

I min familie spør vi hverandre om hjelp :)
Nå er jeg veldig glad i å bake, så når vi har hatt dåp (×2) og til bryllupet vårt, så bakte jeg flere kaker selv. Men spurte også f.eks mamma og ei svigerinne om de kunne bake kake :)

Mannen min og mamman min baker. De er kjempeflink begge to. Vi har mye allergier/intoleranser i familien, så blir litt mye styr å be om hjelp fra andre..

Lager som regel noe selv + kjøper inn gjerne en ferdig marsipankake. + familie lager også litt å tar med:-)

Familie og venner, eller jeg. Hvis det er en veldig spesiell anledning er det mulig vi har en kjøpekake i tillegg.

Back
Topp