hvem av dere jenter...

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
skal på svangerskapskurs eller hva det heter? [8D]

dere som har født før: er det vits for en førstegangs gravid å melde seg på?? [&:][8|]
hva mener dere??

Vi var ikke på svangerskaps kurs sist følte ikke at jeg trengte det. Tror det er greit å melde seg på det:) 

Jeg var ikke med til det, og synes vel heller ikke det er nødvendig. Lærer jo veldig mye her på BV, ellers på nettet, og av jordmor. Hvis det er noe spesielt du vil fordype deg , f.eks pusteteknikker, finnes det jo gode bøker og slikt.

Og du får uansett er god omvisning før fødsel (gjorde i alle fall jeg), der dere kan snakke om behov og ønsker.

Var på svangerskapskurs med mine to første. 8 år i mellom dem, så da synes jeg det var greit med en liten oppfriskning.[;)]
Dessuten følte jeg at mannen fikk mer ut av kurset, for han likte ikke å lese noe i forkant. Foretrakk å ha dialogen med de andre fedrene og jordmoren som hadde kurset.

Knytter jo litt bånd til de man er på kurs sammen med og som skal ha barn ca samtidig. Vi var ikke mer enn 4 par. Koselig! [:)]

Jeg går på Yoga for gravide, del 1 hvor vi fortsatt kan bøye og tøye mye og bygge muskler, men de har også en del 2 hvor de har en fødselsforberedene kveld og hvor den som skal være med på fødsel skal være med og bare få litt tips og veiledning på massasje og slike tingl, det synes jeg høres koselig ut!

en ting til: tror far vil like besøk på sykehuset før fødsel så de kan føle at de har kontroll og vet hvor de skal når ting skjer i en fart [:D] pluss de fleste fedre har jeg fått inntrykk av at ikke leser så mye som vi gjør på forhånd, de liker å bli fortalt ting lissom..

jeg skal ha sånt kurs..:)

Har en fra før, valgte ikke gå da. Vil heller ikke denne gangen. Veldig bra meg opplysninger på nettet + lege/jordmor.
Fikk det jeg trengte av info av jordmor sist og noe er kanskje greit å ikke vite så mye om.... Vel, individuelt hva som er riktig for en, er du uskikker er det bedre å begynne på et kurs. Da vil du i hvertfall ikke angre på at du ikke gjorde d[;)]
Lykke til[;)]

Jeg var på det med nummer 1, tror nok om en undersøker litt at slike tilbud finnes de fleste steder. Jeg bodde da i en liten bygd, har slitt mer med å gå på slikt i by.. [8D]

Jeg fikk god nytte av det.. [:)]

Den-gang-da gikk jeg på sånn kort infoseanse hos jordmor/helsestasjonen, var vel 2-3 timer.

I tillegg droppet jeg gruppeomvisning på føden siden jeg hadde fødselsangst - snakket med dem om det og fikk privat omvisning, bare jeg og mannen, slik at jeg slapp å ha masse publikum om jeg skulle få fullt sammenbrudd, liksom. Det gikk kjempebra, og jeg var veldig glad for at jeg hadde fått vært innom og sett hvordan det så ut, hva alle de forskjellige duppedittene skulle brukes til osv. [:)]

Jeg skulle melde meg på det sist, men det ble nedlagt akkurat da...[8D] Fikk veldig god info av jm på fødselsforberedende samtale syntes jeg. [:)] Også var vi på omvisning på barsel og-fødeavdelingen. [;)]

jeg er med i et prøveprosjekt med jordmorstudentene i trondheim, så vi skal på 2 kurs og ha alle kontrollene der samt at jeg er garantert 1 avde på fødsel.. det er for å dokumentere virkningen på kontunerlig jormor i svangerskapet og fødsel.. 

Back
Topp