Hvem ammer?

x1xLilly86

Elsker forumet
Ja nå har ungene rundet 3mnd, hvem er det som fortsatt ammer og hvem gir mme? er det noen som pumper?
selv ammer jeg, og gir litt pumpemelk på flaske, mme en sjelden gang, men stor sett får han jo mm.

Jeg ammer også. De siste dagene har jeg gitt henne litt mme på flaske etter siste måltid.. Prøvd litt grøt også.. Grunnen til det er at jeg synes hun legger på seg så lite, så da lurer jeg jo selvsagt på om jeg har for lite melk. Hun er akkurat innenfor det normale... Hun er meget aktiv, så hun forbrenner nok kaloriene fort.

Æ AMME[:D][:D] må innrømme at æ e veldig stolt over d... bare elske ¨å fortelle folk at æ amme[:D] hadde ikke trudd at æ blei å amme før fødseln å iallefall ikke etter den starten vi fikk på livet hennes..

Jeg ammer oxo! [:)] Noen som vet hvor lenge jeg kan oppbevare morsmelk i fryseren, og i kjøleskap? skal reise bort en helg om en mnd kanskje, så da må jeg begynne å forberede meg hvis noen skal passe lille-gutt.. :) 

Jeg sluttet med amming da babyen min var 3 mnd gammel. Nå gir jeg han mme og grøt. Det går kjempe fint[:D][:D]

eg og amme [:)] me har prøvt me flaska og mme men han blir heilt vrang av seg og bare hylskrike! så d e ikkje så lett..ska snart prøva me grøt og, blir spennande..hehe

Jeg fullammer enda!

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: Anja_23

Jeg ammer oxo! [:)] Noen som vet hvor lenge jeg kan oppbevare morsmelk i fryseren, og i kjøleskap? skal reise bort en helg om en mnd kanskje, så da må jeg begynne å forberede meg hvis noen skal passe lille-gutt.. :) 

I kjøleskap kan morsmelk oppbevares i 48 timer, men den skal ikke stå i døra (der er det ikke like kaldt)
I fryseboks kan den oppbevares 6 mnd. Er usikker på hovr lenge den kan stå i fryseskap/frysedelen i kombiskap, men det er ikke like lenge, siden det ikke er like kaldt. (Sorry, dette ble rotete, håper det er til litt hjelp, iallefall)

oki, tusen takk! det hjalp det ja :) men kan jeg pumpe meg, sette det i kjøleskap for så å fryse igjen etter ca et døgn?? [&:]

I kjøleskap kan morsmelk oppbevares i 48 timer, men den skal ikke stå i døra (der er det ikke like kaldt)
I fryseboks kan den oppbevares 6 mnd. Er usikker på hovr lenge den kan stå i fryseskap/frysedelen i kombiskap, men det er ikke like lenge, siden det ikke er like kaldt. (Sorry, dette ble rotete, håper det er til litt hjelp, iallefall)

fryseskap/frysedelen i kombiskap, kan den stå 3 mnd.

oki, tusen takk! det hjalp det ja :) men kan jeg pumpe meg, sette det i kjøleskap for så å fryse igjen etter ca et døgn??

jeg fyller opp en sto kopp, da står den nestn ett døgn før den er fylt opp, også fryser eg den.. Det var slik de gjorde det på neontal avd (intensiv for nyfødte)

Jeg full ammer, pumper ikke siden jeg ikke har noen pumpe som fungerer. Hvis noen skal passe henne blir det mme på flaske, men desverre nekter hun å ta flaske om dagen [:(]

Jeg ammer på natten og dagen, på kvelden blir han veldig urolig og av og til nekter han å bli ammet. Da pleier jeg å gi han på flaske, enten det jeg har pumpet og mme hvis det ikke er nok, eller bare mme hvis jeg ikke har hatt nok til å pumpe.

ORIGINAL: carina82

oki, tusen takk! det hjalp det ja :) men kan jeg pumpe meg, sette det i kjøleskap for så å fryse igjen etter ca et døgn??

jeg fyller opp en sto kopp, da står den nestn ett døgn før den er fylt opp, også fryser eg den.. Det var slik de gjorde det på neontal avd (intensiv for nyfødte)

oki, det e bra. så får jeg fryst ned mest mulig i slengen, så slipper jeg fryse bare litt og litt :) hvor lenge kan det stå i kjøleskap etter at det e tint opp igjen da?? hehe.. har ikke peiling jeg så bare må spørre om alt [8D]

jeg ammer men gir han oxo litt mme for har ikkje nok melk til han iallefall fall ikkje om ettermiddagen og kvelden.... 

Jeg ammet til hun var ca to og en halv måned... etter det har hun bare fått mme. Nå har vi også begynt med grøt, er så herlig å gi henne og hun sjarmerer oss i senk [:)]

jeg fullammer enda..stortrives med det....[:D][:D][:D]

ORIGINAL: carina82

oki, det e bra. så får jeg fryst ned mest mulig i slengen, så slipper jeg fryse bare litt og litt :) hvor lenge kan det stå i kjøleskap etter at det e tint opp igjen da?? hehe.. har ikke peiling jeg så bare må spørre om alt [8D]

Jeg "samler også opp" i ca et døgn før jeg fryser det.

Det du ikke skal gjøre er å blande ny mm med frossen. (Astså pumpe deg og ha det i mm som allerede er frossen)

Tror ikke du skal oppbevare den etter at den er tint. Den skal bare tines og brukes. Jeg har kastet det viss det ikke blir brukt innen noen timer etter at det er opptint.

Okay, da må jeg altså pumpe i ganske så mange kopper for å reise bort en helg så det e nok måltider, ikke bare bare dette her.. hihi.. bare til å sette igang da ja [8D] tusen takk for svar alle sammen!! [:)]

Jeg ammer ikke - måtte slutte fordi jeg hadde så lite melk.

Amming funket kun delvis i sykehuset.. Da jeg kom hjem gikk alt skeis, og vi måtte begynne med mme.. først var det mme, og mm som jeg pumpet.. men det ble for slitsomt å holde pumpa rein til hver tredje time, den skulle vaskes og kokes bl.a bl.a .. Det var helvete.. siden melken min ble mindre og mindre etterhvert ga jg opp.. så nå for han alt som er å få fra 4 mnd,  det har vi faktisk gjort i heile tre uker.. Klager ikke nei.. [:D]

Jeg ammer [:D] Har gitt han 1-2 teskjeer med grøt nå de siste dagene men bar for at han skal få smake litt. Kommer til å fortsette å amme så lenge som mulig.

Back
Topp