Hva?

LittleMonkii

Forumet er livet
Hva skal din sykehusbag inneholde?

Min:
* 1-2 cubusbukser (HOT TIPS: Cubus har verdens mest behagelige og egentlig ikke så stygge jogge/kosebukser, 149kr)
* 2-3 ammetopper
* Enkel tubekjole
(godt med noe som ikke strammer)
* 1 cardigan
* Noen sokkepar, truser og ammebh'er
* Sjampo, balsam og dusjsåpe + tannbørste og tannkrem, q-tips, maskara, deodorant og ansiktsvask.
* Brystsalve 
* Mobil + lader
* Kamera + lader
* Brystpumpe
(Hater gigapumpene på sykehuset, min er kjempe liten og lett)
* Gigabind
* Underlivsservietter
(Veldig kjekt med renselse og alt gørr)
* Crocks eller hva det nå heter. (Man blir ødelagt i ryggen av å gå med tøysko og sko uten noe særlig underlag av å gå rundt på sykehus.)
* Hårstrikk!!
* Hentesett til baby
* Sudoku-hefte

Tja, si det... Har ikke tenkt så mye på det enda egentlig..

Dette her tenker jeg:

-Mobil og lader

-kamera med fullt batteri

- Ammesingleter

- ammeinnlegg

-ammebh (hvis jeg får tak i noen gode denne gangen)

- Klær som passer etter et keisersnitt (fått tipj

Tja, kommer sikkert på mer etterhvert. Men må tenke på at jeg ikke skal bære meg ihjel også da ;) Trenger jo ikke ha med allverden av klær for 4 dager heller.. 

Vet vertfall att jeg skal ha med en del bukser til meg selv. Sist endte jeg opp med å tisse meg ut på toppen av ei ri i ei bukse,og vannavgang i en annen. Blir igrunn mest klær og toalettsaker til meg selv. På sykehuset her har dem låneklær til baby. Så da bruker jeg dem,så slipper jeg å hive meg i klesvasken med det samme jeg kommer hjem. Så tar med hentesett til babyen eneste. Noen store truser Noe å drikke på ( helst noe sukkerholdig for min del,for vet jeg ikke har noe særlig matlyst under fødsel) Noe enkelt og bite i,en pakke kjeks eller noe... Mobillader Kamera En rull med lambi toalettpapir. ( synest papiret på sykehuset er alt for hardt rett etter fødsel) Er det jeg kommer på i farten vertfall :)

Mobil og lader,
kamera,
Gode bukser og "bestemortruser",
Ammetopper,
ammebh,
Strikking eller noe å holde på med, sist holdt jeg på å kjede meg ihjel de dagene jeg var der.
ååh, også Lypsyl!!  Ble suuuupertørr på leppene sist fødsel, og hadde ikke med noe som helst lypsyl og fikk heller ikke tak i på sykehuskiosken.. Det var faktisk ganske fælt :p

Noen gode og vide bukser.
Amme-bh og innlegg (satt med melke-spreng sist gang på sykehuset og vi hadde besøk av familien til samboer'n... Flaut :-/
Amme-topp
"Bestemor" truser
Tøfler
God genser
Toalettsaker
Lesestoff
Mobil og lader --> Kortmappa (Er som regel med overalt ellers også, så har det lett tilgjengelig =)
Drikke og noe og bite i (sjokolade, greit med litt energi kick under fødsel ihvertfall ;-)
Og hentesett og ev. mer klær til beibi :-)
Og enig med *Marie*, Lipsyl må være med... Husker nå at leppene ble ganske tørre under fødsel på meg også... (Takk for "påminnelsen" ;-)

Blir det noen mangler får samboer ta med etterhvert som man trenger noe. Blir jo bare noen dager :-P

Litt klær til meg selv.
Litt til babyen.
Morgenkåpe.
Toalettsaker.
Mobil+lader
Kamera og videokamera med ladere.
Slipperser.
Babyteppe.

Vet av erfaring at man ikke trenger stort mer en det.

Klær til meg selv
Klær til babyen
Kamera og mobil med ladere
Lypsyl
Noe å tygge på, f.eks fishermans friend eller noe sånt, er avhengig :p
Hårstrikk og spenner
Tannbørste-tannkrem-deodorant-shampo-balsam-børste-sminke-hårspray

Sist hadde jeg med både lesestoff og kortstokk, masse klær og diverse, tror ikke jeg rakk å åpne bagen engang før jeg dro hjem igjen :p Bor 5 min unna sykehuset, så om jeg skulle ha behov for å bli lenger på sykehuset denne gangen kan min kjære hente mer klær og ting.

Tar med: klær til meg. Holder med et skift. Hentesett Bleier Toalettsaker Kamera Har ikke planer om å være på sykehuset lenger enn nødvendig;)

jeg signerer på det meste de andre skriver her, men skal også ha med meg pc-en!:P 

må vel røske sammen litt tøy og finne sko til å gå med inne. MEN, ikke minst så skal jeg ha med NESESPRAY! Denne var redningen min forrige gang, var pottetett under fødselen, og den hjalp virkelig!!

Er det seriøst ingen her som vet at man ikke bør bruke BH i begynnelsen av ammetiden? Jeg har fått BH forbud i minst en uke etter fødsel.

I hvertfall:
Jeg regner med jeg drar opp i en joggebukse og kommer hjem i samme joggebuksen. Jeg elsker den og har brukt den nesten hver dag i sånn to år (bortsett fra den dagen den vaskes. Da loker jeg som regel rundt i en ANNEN joggebukse XD)

Hentesett
Melkesjokolade
Tørket Mango
Tannbørste og tannkrem

Så langt har jeg kommet. Må jeg bli lenger på sykehuset stikker jeg av med ipaden for å spille ettellerannet eller lese. Mobilen blir så liten...

Mortania skrev:
Er det seriøst ingen her som vet at man ikke bør bruke BH i begynnelsen av ammetiden? Jeg har fått BH forbud i minst en uke etter fødsel.

I hvertfall:
Jeg regner med jeg drar opp i en joggebukse og kommer hjem i samme joggebuksen. Jeg elsker den og har brukt den nesten hver dag i sånn to år (bortsett fra den dagen den vaskes. Da loker jeg som regel rundt i en ANNEN joggebukse XD)

Hentesett
Melkesjokolade
Tørket Mango
Tannbørste og tannkrem

Så langt har jeg kommet. Må jeg bli lenger på sykehuset stikker jeg av med ipaden for å spille ettellerannet eller lese. Mobilen blir så liten...

Sånn helt seriøst lissåm?
Nei. Hva skjer når spruten står da? ;) Skjer ofte det også. Da er det temmelig lurt å ha en bh  man kan putte ammeinnlegg i. Hvem ga deg det rådet, forresten? For det er litt bombastisk å påstå at alle bør unngå bh i starten av ammeperioden.

det jeg absolutt skal huske denne gangen er mobil lader!  Hadde ikke strøm på mobilen og fikk kun fortelle min mor at jenta var født da jeg ringte henne like etter! Meeen samtidig var jeg opptatt med andre ting og var ikke så fokusert på å få gitt alle beskjed. Hadde jo sambo sin mobil. Var vel helst di nærmeste i familien som kunne tenkt seg en lyd fra oss!  helst med en gang... hehe

også blir det absolutt flere bokser til meg.. husker at knipemusklene ikke var på plass i det hele tatt dagen etter fødsel! plutselig var det en dam på gulvet... 

klær til meg og baby, sokker! dusjsaker(glemte jeg sist:p), dusjsandaler!!!, ipad, kamera, telefon og lader :) LYPSYL OG PURELAN!

OG BH :p jeg bruker bh denne gangen å!:p aldri hørt noe om at man ikke bør bruke det ;) nekter å gå uten altså, skal jo holde ammeinnlegga på plass å om jeg skal amme :) :p

Mortania skrev:

I hvertfall:

Hentesett
Melkesjokolade
Tørket Mango
Tannbørste og tannkrem

Eneste jeg har hørt ift til det er at det kanskje er å foretrekke å bruke ammeBH uten spiler hvis man kan det.Men, at man IKKE skal bruke BH i det hele tatt høres ut som en veldig merkelig anbefaling som umulig kan gagne flertallet?

ska me se... 

toalettpapir..

kamera

ekstra undertøy + lette og ledig klær..

bind (men du får på sykehuset også)

Klær til minsten

Toalettsaker - sminke, såpe og sjampo, hårbørste, tannkost og tannkrem

Bok/blad

Mobil + lader

Pc? kommer an på hvor lenge jeg er der :P

Crogs

Penger...:P

Joggebukse
hipsters
sokker
amme topper
amme bh
amme inlegg
toalettsaker
sminkefjerner (glemte den sist gan:p)
kampera
mobil og mobillader
lesestoff
pc og pc lader
klær til babyen og hentesett
lipsyl
sjokolade
noe småsncaks til typen

Gollemor skrev:

Mortania skrev:

I hvertfall:

Hentesett
Melkesjokolade
Tørket Mango
Tannbørste og tannkrem

Sånn helt seriøst lissåm?
Nei. Hva skjer når spruten står da? ;) Skjer ofte det også. Da er det temmelig lurt å ha en bh  man kan putte ammeinnlegg i. Hvem ga deg det rådet, forresten? For det er litt bombastisk å påstå at alle bør unngå bh i starten av ammeperioden.

Jeg ble også anbefalt det på sykehuset. var godt for melke produksjonen og kanalene å gå uten før melken kom.....Og de mente det beste var å bruke ammesinglett og bh uten spiler når melken kom:)

Mye av det samme som går igjen ser jeg...et must fra sist er at jeg må ha med lipsyl...det kom godt med da vi var på føden. Ble skikkelig tørr på lippene!:)

Ellers skal jeg ha med en del skifte bukser,mørke vide og behagelige og en lang genser/jakke som jeg kan ta over meg når jeg skal gå eller fryser litt. Gikk mye i ammesinglet så da trakk jeg bare en omslagsjakke som kunne knyttes  rundt magen, vid og god;)

Mykt do papir! Og en dusj såpe som lukter godt...slik at jeg kan føle meg litt fresh:)

ellers går det noki det samme som dere andre skriver:)

Back
Topp