Nå blir jeg kanskje upopulær, men jeg slår et slag for å oppmuntre førstegangsfødende for hvor lett det kan være også! (Gjelder selvfølgelig ikke alle, men man kan være heldig, føler ikke jeg har gjort noe bedre enn noen andre eller er en bedre mor av den grunn)
For å være ærlig så syns jeg det var kjempe lett å få første barnet. Var aldri noen ting som var vanskelig. Han sov hele natten og jeg la han bare inntil meg for å amme. Ammingen gikk kjempe fint, ammet til han var 3 år. Vi hadde ingen spesielle rutiner, vi tok han med på alt og det var aldri noe skriking eller våkenetter flere dager på rad. Han var en ordentlig drømmebaby og jeg kunne hatt 10 stykker til samtidig. Overgangen til å bli mor syns jeg heller ikke var vanskelig, var helt naturlig og jeg liker best å være kun med mannen/familien, så jeg har ikke savnet venner, fester, typisk 20 årig livsstil i det heletatt!
Men jeg følte at jeg mistet følelser for mannen min noen måneder etter fødselen, ikke av noe spesiell grunn, så tror det var hormoner som spilte meg et puss, for det kom helt plutselig, men det gikk heldigvis over. Så kanskje i mitt tips vil være å ikke ta noen brå beslutninger eller avgjørelser når hormonene raser i kroppen