• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hva ville du gjort? *dødsfall*

• Trådstarter Trådstarter *Becca*
  • Opprettet Opprettet
B

*Becca*

Guest
En veldig god venninne av meg har nettopp mistet mormoren sin, og vi venninnene har så lyst å gjøre noe for familien for å vise at vi bryr oss. Har tenkt på å sende blomster, men husker selv fra dødsfall i familien at man blir drittlei de blomstene, og det er ikke noe hyggelig å føle at man bor i en blomsterbutikk. 
Så tenkte vi på å kanskje lage noe mat og levere på døren, men vi aner rett og slett ikke. 
Er det noen som har et lurt forslag til hva vi kan gjøre? Noe dere hadde satt pris på i en sånn situasjon?

Mat var jo en god ide, eller bare et fint kort med en flott hilsen fra dere alle

Synes det høres veldig greit ut med mat til familien. Lage en gryterett eller lasagne o.l. Jeg hadde hvertfall foretrukket det fremfor blomster.

Det er ikke alltid nødvendig å gi noe!
Da jeg mistet samboeren min, var det som ble satt mest pris på alle de som kom innom og gav meg en god klem. Det å vite at folk er der om det skulle være noe, at det går an å ringe til en venninne som 10 min senere står på døren ved behov...det enkleste er ofte det beste...
Ellers satte jeg stor pris på en bærepose med div lettlaga mat, blader osv og et gavekort på massasje og aromaterapi. 

Vi fikk mat på døren i over en uke etter at mamma døde i sommer. Både min bror og jeg. Synes det var mye bedre, vi fikk ikke en eneste blomst hjem, og ærlig talt, det tror jeg ikke jeg hadde orket heller, var ille nok å være i leiligheten hele tiden liksom, der alt ellers minte meg om mamma. 

Har dessverre ikke noe godt råd.
Eneste jeg kan tenke meg, er at du ringer venninnen din og sier at du tenker på dem. Kanskje spørre henne om det er noe de ville satt pris på. 
Ofte er det bedre at folk tør ta kontakt, enn alle blomster. 

Eventuelt gi gave med mening: Unicef Verdensgaver Trykk her

Takk for svar jenter. 
Blir nok til at vi lager en gryterett eller noe og leverer på døren :)

Vi ble veldig glade for alle blomstene vi fikk da broren min døde. Gikk bare tom for vaser ganske fort...

Men hva med en kurv fyllt med litt godteri, frukt, et blad, en kosedress og en god bodylotion. Gavekort hos hudpleier? Hvis det er barn i huset, så kanskje noen tegnebøker, fargeblyanter og et brettspill. Barn er jo gjerne ikke i sorg hele tiden, de går ut og inn av den.

Back
Topp