Hva ville dere prioritert om dere skulle kjøpe hus?

For meg var det viktig med fire soverom, to bad, hage, loftstue eller kjellerstue og gjerne vaskerom. Bodplass var også viktig. Mulighet for garasje...Endte med at vi bygger nytt for fant ingenting som tilfredstilte kravene våre i det området vi ønsker å bo... Er liiite til salgs her ute. Hittil har vi kjøpt bolig vi vet har vært midlertidig, men denne gangen skal det være der vi forhåpentligvis blir gamle og grå sammen så ønsket ikke å kjøpe noe vi bare var halvveis fornøyde med:-)

Soverom til alle + vaskerom med egen inngang var mine krav :p Hehe.
Måtte gi tapt for et ekstra bad, det var litt kjipt. Men pengboka strakk ikke til. bygde hus i fjor.

Mange soverom!!!

Iallfall nok rom til at alle barna kan bli store og ha nok egenplass som tenåringer!

...har man så store mengder klær at man behøver egne rom til de så bør man vurdere å gi bort noe :p

Mange soverom!!!

Iallfall nok rom til at alle barna kan bli store og ha nok egenplass som tenåringer!

...har man så store mengder klær at man behøver egne rom til de så bør man vurdere å gi bort noe :p

Kommer jo an på str på rommene det da. Her har vi to veldig små rom som er mindre enn mange walkin garderober. Dårlig med plass på hovedsoverommet og, men vi har klart å presse inn en garderobeløsning der :)

Plass!!! Soverom til alle og en plass gjester kan sove (omså loftstua) En egen dataplass.To stuer. To bad, ihvertfall to toaletter. Oppbevaringsplass, ute og inne.
åh- har så lyst på bedre plass!!!

Her så vi etter et hus med minst tre soverom. Oppbevaringsmuligheter var også veldig viktig for oss. I tilleg til vaskerom som var et must :)

Vi endte da med et hus ned tre soverom hvor alle rommene har skyvedørsgarderobe. I tilleg er det skyvedørsgarderobe i mellomgangen og på vaskerommet. Vi har også to boder og en utleiedel hvor vi kan åpne inn der om vi brått får enda et barn eller ungene trenger mer plass og vil ha kjellerstue :)

Mange soverom!!!

Jeg synes det er bedre å samle alle klær i huset ett sted enn å ta opp masse plass på rommene til ungene med skap og ikke minst mer oversiktlig :)
Når man har tre barn så har man ikke lite klær ;)
Dumt å gi bort klærne til barna synes jeg, de bruker de jo :D

For meg holder det med fire soverom, stor stue, loftstue, vaskerom, 2 bad, kjøkken og bod. Og da om det er plass ett stort rom som garderobe :)
Skulle gjerne hatt en stor gang også, plass til en stor skyvedørs garderobe :D

Jeg synes det er bedre å samle alle klær i huset ett sted enn å ta opp masse plass på rommene til ungene med skap og ikke minst mer oversiktlig :)
Når man har tre barn så har man ikke lite klær ;)
Dumt å gi bort klærne til barna synes jeg, de bruker de jo :D

For meg holder det med fire soverom, stor stue, loftstue, vaskerom, 2 bad, kjøkken og bod. Og da om det er plass ett stort rom som garderobe :)
Skulle gjerne hatt en stor gang også, plass til en stor skyvedørs garderobe :D
Vi er nå på husjakt, og ønsker oss 4 barn. Så da er vi jo på jakt etter et hus med 5 soverom :eek: ikke lett å finne :p

Så eget rom for klær har jeg liksom aldri vurdert som et alternativ ;) :p

Vi er nå på husjakt, og ønsker oss 4 barn. Så da er vi jo på jakt etter et hus med 5 soverom :eek: ikke lett å finne :p

Nei over fem soverom er ikke så vanlig! Og da må man nok opp i en del penger :o Her skal jeg ikke ha så mange barn, holder med tre :p
Men klærne dems må i orden, elsker når man har det litt oversiktlig og ikke bare stappet inn i ett mørkt skap :D

Da er det nok kanskje lurt å prioritere str oå soverommene istedet ja :)

Her var planløsning mest viktig innad i huset. Ellers så har det vært husets plassering som har betydd mest, vi liker utsikt. Huset kan man alltids endre på. Utsikten er som den er.

Stort vaskerom, romslig kjøkken og to bad er viktig her. Trenger ikke eget gjesterom, selv om vi har mye familie som bor ett stykke unna. Kommer de på besøk så har vi barna inne hos oss. Her velger vi etterhvert å gjøre loftstuen om til soverom nummer 4. Og utvide stuen i en retning så man også kan lage soverom nummer 5, om ønskelig. Derfor spiller område rundt huset også en ganske stor rolle når man kjøper.

Garasje med bortstuingsloft er supert!

Ser inget behov for ekstra soverom, så lenge det er nok til de i familien. Skapplass får man aldri nok av

Kommer ann på antall barn, greit å ha et soverom til hvert barn, men man trenger sjelden mange gjesterom tenker jeg, da vil jeg heller ha god plass til smart oppbevaring :)

Fra det jeg har sett hos andre jeg har vært på besøk hos blir ofte ubrukte rom til roterom, der alt som det burde finnes en plass til lagt. Med gode løsninger for oppbevaring klarer man å holde det ryddig.

oppbevaring forskjellige steder ;) Utebod, innebod, plass til yttertøy og sko i gangen, plass til klær på alle soverom, vaskerom/teknisk med plass til sengetøy/håndduker/verktøy+++, mye kjøkkenskap osv :) Hjelper lite med mange soverom om man ikke har plass til ting ellers der de hører hjemme :)
Men ville alltid hatt ett ekstra soverom, som blir til kontor/tv-stue/gjesterom ;)

Mange soverom ;-) Selv har vi 6soverom hvor 4 av de blir brukt til oss og 2 gjesterom!! Synest d å ha 2 gjesterom er et must ;-)

Mange soverom ;-) Selv har vi 6soverom hvor 4 av de blir brukt til oss og 2 gjesterom!! Synest d å ha 2 gjesterom er et must ;-)

Har dere mye gjester?
Vi har også seks soverom, tre av de blir brukt av oss. Vet egentlig ikke hva jeg skal med de andre, har lyst til å rive de å finne på noe annet :p

Om vi kjøper/bygger hus er dette noe vi vil se etter. Grei størrelse på stuen, smart løsning på kjøkkenet med nok av oppbevaringsplass. Helst stort og moderne, det samme med badet. 4-5 soverom, hvor det ene rommet mulig blir garderobe, vaskerom med inngang fra yttersiden slik at man enkelt kan spyle av skitne klær eller ta inn skitne hunder å få dusjet de + må være toalett der. Loftstue/kjellerstue er også et must. Vil ha en romslig yttergang med nok plass til klær. Bod er absolutt noe vi må ha! Vil også ha skittentøyssjakt fra bad til vaskerom ;p

Smart planløsning og nok soverom. Er så heldig å få kjøpe et hus med 6 soverom :p da er det leilighet i kjelleren så 2 går med til den.
Vi har ofte overnattingsgjester så er kjekt med mange rom :D

Meeen! Nå velger vi å bo på landet og ha det romslig :) hadde aldri kunnet fått noe slikt i byen pga pris

Back
Topp