Hva ville dere ha gjort? sykkelkjøp til 4 åring

jenta vår fikk sykkel ifjor, da var hun 4 år..vi kjøpte den ifra 2-4 år...og den passet henne utmerket..og hun hadd heller aldri syklet på vanli sykkel...kun trehjulsykkel...så regner med at hun kan bruke den tohjulsykkelen iår også..[:)].

Vi har kjøpt 4-6 års sykkel til vår 4 åring. Ho er 101 cm høy, og i fjor syklet hun på 3hjuls sykkel.

Så er spent på om ho i det hele tatt tør å sykle på denne, men håper jo det går seg til. Vist ikke vurdere jeg å kjøpe en brunt 2-4 års sykkel som ho kan øve seg på, ved å stille sete helt ned og la ho sparke i fra så ho finner balansegangen på heile syklinga!

Men vi prøver med sykkelen som er kjøpt (ho får den til Søndag) først, og om det ikke funker og ho blir redd/ikke tør så vil jeg gjøre som du har gjort: Kjøpe en mindre sykkel [:)]

ORIGINAL: PetCoke

Vi har kjøpt 4-6 års sykkel til vår 4 åring. Ho er 101 cm høy, og i fjor syklet hun på 3hjuls sykkel.

Så er spent på om ho i det hele tatt tør å sykle på denne, men håper jo det går seg til. Vist ikke vurdere jeg å kjøpe en brunt 2-4 års sykkel som ho kan øve seg på, ved å stille sete helt ned og la ho sparke i fra så ho finner balansegangen på heile syklinga!

Men vi prøver med sykkelen som er kjøpt (ho får den til Søndag) først, og om det ikke funker og ho blir redd/ikke tør så vil jeg gjøre som du har gjort: Kjøpe en mindre sykkel [:)]

Jeg tenkte den tanken på jenta mi... at hun kanskje ikke kom til å tørre å sykle på den 4-6 års sykkelen.. Hun er ikke blandt de tøffeste[8D][:)]

Ville helt klart gått for den minste. Er den Frida har, og vi har masse høyde å justere på den:)

Trikset med å lære balanse hadde jeg aldri hørt. Det skal vi prøve i år :)

ORIGINAL: Durken

Ville helt klart gått for den minste. Er den Frida har, og vi har masse høyde å justere på den:)

Trikset med å lære balanse hadde jeg aldri hørt. Det skal vi prøve i år :)

Holdt på å ringe deg i ste.. for å høre hvilken Frida hadde.. men kom på at du var på jobb[:)] Også gikk det i glemmeboka.. men fint å høre at din Frida også har den lille[:)]

ORIGINAL: FrøkenFryken

Små barn skal ikke ha for stor sykkel. Punktum

Ville kjøpt 2-4. Eldsten brukte 2-4 års sykkelen leeeenge... Nå blir hun 6 i år og har akkurat begynt å bruke 4-6 sykkelen[:)]

hvis hun aldri har syklet så 2-4... 12''
men det hadde du? en brukt? den er jo like grei å lære å sykle på den..[:)]

skulle jeg da kjøpt en ny en så måtte det blitt 16'', men det blir jo alt for tidlig å kjøpe nå. Hun må mestre godt å sykle for å få så "stor" sykkel[:)]

ORIGINAL: DenicaD

hvis hun aldri har syklet så 2-4... 12''
men det hadde du? en brukt? den er jo like grei å lære å sykle på den..[:)]

skulle jeg da kjøpt en ny en så måtte det blitt 16'', men det blir jo alt for tidlig å kjøpe nå. Hun må mestre godt å sykle for å få så "stor" sykkel[:)]

Joda.. har en gammel 2-4 sykkel her.. men den er så rusten og stygg[:)] Så ville kjøpe en ny..

Back
Topp