Hva ville dere ha gjort? sykkelkjøp til 4 åring

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg skal kjøpe sykkel til jenta mi i 4 års gave...

Hun er 1 meter høy.. så ikke så stor..

Du får sykler i størrelse 2-4 år.. og 4-6 år

Jeg synes egentlig at de syklene som er fra 4-6 år så litt store ut... og 2-4 så litt liten ut.. hehe

Hun har aldri syklet før.. kjøpte en bruktsykkel for et par år siden.. og hun skulle prøve den i fjor.. og da husker jeg hun sa at mamma, jeg er for liten for denne.. denne er for stor.. og det er en 2-4 sykkel

Hvilken ville dere ha kjøpt?

Tenker litt at det er kjedelig å kjøpe en sykkel fra 2-4 år.. i og med at da er det sikkert bare i år hun kan bruke den.. men samtidig så ser jeg for meg at det er lettere å lære og sykle på en 2-4 sykkel.. fremfor 4-6 sykkel.. når hun aldri har syklet før..

I fjor syklet hun kun på en 3 hjuls sykkel

[:)]

Vi kjøpte 4-6 år, den andre ble alt for liten

Jeg ville tatt henne med til en butikk og testet hvordan hun sitter på de ulike syklene. Det viktigste er at det er en sykkel som hun kan klare å bruke, og at hun kan rekke ned til bakken med bena.
Min frøken fikk 2-4 års sykkel til sin 4 års dag, og den passet supert til henne [:)]
Men nå blir hun snart 5, og da får hun mest sannsynlig en større sykkel.

Jenta mi på 3,5 år fikk 12" nå (altså 2-4), og den er mer enn stor nok for henne!
Hun prøvde en i fjor sommer, men da rakk hun ikke ned/frem til pedalene...
Men så er hun bare 94cm nå da...

Jeg kjøpte en 12" til snuppa i fjor, og da var hun 3,5år.. I år må hun ha ny sykkel.
Kommer jo an på størrelsen hennes, men jeg hadde kjøpt 4-6år.

ta henne med ut og prøv str. også får du jo støttehjul på 4-6år..så da er det nok ikke noe problem uansett[;)]

Jeg vil jo ikke ta henne med.. er jo en overraskelse[:)]

og syklene er på tilbud nå.. fordi det er fjorårets modell.. får høre med de i butikken hva de anbefaler.. Eller gripe tak i en 4 åring i butikken[8D]

Jeg ser for meg at hun får vanskligheter med å nå ned på en 4-6 år sykkel men.. men samtidig så har vi jo den i fjere år.. men hun har jo aldri syklet før.. og litt kjipt å kjøpe en sykkel som er for stor også

Uff.. ikke lett dette her[:)]

Hun er 99 lang tror jeg..

Kjøp en pent brukt 2-4 års sykkel. Ta av støttehjulene. Sett setet så langt ned som mulig, så hun kan sitte på setet og bruke beina til å sparke fra. På denne måten oppnår hun best ballanse på sykkelen og med litt trening kan hun sikkert sykle på egen hånd i løpet av sommeren :-) Og kjøp en 4-6 års sykkel som kan være gulrota når hun har fått ballansen på den lille sykkelen.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg vil jo ikke ta henne med.. er jo en overraskelse[:)]

og syklene er på tilbud nå.. fordi det er fjorårets modell.. får høre med de i butikken hva de anbefaler.. Eller gripe tak i en 4 åring i butikken[8D]

Jeg ser for meg at hun får vanskligheter med å nå ned på en 4-6 år sykkel men.. men samtidig så har vi jo den i fjere år.. men hun har jo aldri syklet før.. og litt kjipt å kjøpe en sykkel som er for stor også

Uff.. ikke lett dette her[:)]

Hun er 99 lang tror jeg..

du kan få kjøpe sykkeln etter lillegutt om du vil...men den var alt for liten for han i fjor...litt usikker på høyde..men lillegutt er vel mellom 105 og 110 cm nå..og har vokst en stund på 1år..

jeg ville absolutt gått for 4-6...så lenge du har støttehjul på....men snakke med de i butikken..men kjedelig å kjøpe nå..så ny om 1år igjen...bare det å ha støttehjul hjelper veldig godt...

men de i butikken vet jo hvilke mål man skal gå etter da!! så ville snakket med de!! siden de faktisk jobber med det[:)]

N fikk 2-4 års sykkel den sommeren han var 2,5 år. Og en 4-6 års sykkel på høsten i fjor like før han fylte fire.

Jeg ville definitivt kjøpt en 4-6 år sykkel til henne[:)][:)]

Jeg har en jente på også 4 år + som er litt lavere enn datteren min. Hun har sykkel fra 2-4 år. Kan jo evt heise opp sete og styre etterhvert. Tenker det er bedre å lære å sykle på enn større

Jeg hadde kjøpt 2-4. Om sykkelen er litt liten kan man bare justere opp sete og ratt litt. Værre om sykkelen er for stor. Da blir det nok ikke så gøy og bruke den, og mye vanskeligere og lære og sykle.

En sykkel er til for og kunne brukes. Om ikke er den jo mer bortkastet enn om man må kjøpe ny om ett år.

ORIGINAL: Mumfie

Jeg ville tatt henne med til en butikk og testet hvordan hun sitter på de ulike syklene. Det viktigste er at det er en sykkel som hun kan klare å bruke, og at hun kan rekke ned til bakken med bena.
Min frøken fikk 2-4 års sykkel til sin 4 års dag, og den passet supert til henne [:)]
Men nå blir hun snart 5, og da får hun mest sannsynlig en større sykkel.

Kjøp en sykkel som du er sikker på passer nå. Det er ikke godt for ungene å måtte lære seg å sykle på for stor sykkel- det kan ødelegge hele sykkelgleden!

Vår gutt lærte seg først å sykle etter at han fikk en liten der han nådde ned med bena. Den som var hakket større var for skummel siden han ikke nådde ordentlig ned og det endte med grining hver gang han prøvde. Nå sykler han som en helt på den store, men det hadde aldri gått om han ikke hadde fått lære seg balanse og trygghet på den lill.

ORIGINAL: okker

Kjøp en pent brukt 2-4 års sykkel. Ta av støttehjulene. Sett setet så langt ned som mulig, så hun kan sitte på setet og bruke beina til å sparke fra. På denne måten oppnår hun best ballanse på sykkelen og med litt trening kan hun sikkert sykle på egen hånd i løpet av sommeren :-) Og kjøp en 4-6 års sykkel som kan være gulrota når hun har fått ballansen på den lille sykkelen.

Smart[:D] Var i butikk.. og de anbefalte 2-4 år på henne.. i og med at hun ikke var så høy.. og at hun aldri hadde syklet før.. så vil hun ikke trå på pedalene.. eller hun synes det er tungt.. så skal jeg ha friskt i minne hva du tipset om[:)]

ORIGINAL: Hurricania

Kjøp en sykkel som du er sikker på passer nå. Det er ikke godt for ungene å måtte lære seg å sykle på for stor sykkel- det kan ødelegge hele sykkelgleden!

Vår gutt lærte seg først å sykle etter at han fikk en liten der han nådde ned med bena. Den som var hakket større var for skummel siden han ikke nådde ordentlig ned og det endte med grining hver gang han prøvde. Nå sykler han som en helt på den store, men det hadde aldri gått om han ikke hadde fått lære seg balanse og trygghet på den lill.

Ja, jeg er rimelig sikker på at den sykkelen 2-4 år passer til henne nå.. han i butikken justerte opp sete og ratt.. og som du sier.. er den for stor kan sykkelgleden bli borte.. Husker jo fra i fjor.. da hadde hun vel en 2-4 år sykkel.. og den var for stor for henne da i alle fall..

Gleder meg til våren kommer og jeg skal vise henne den[:D][:D][:D]

ORIGINAL: mitt eget firkløver

Jeg hadde gått for 2-4årssykkelen. På den vil hun få et bedre tyngdepunkt for å klare å lære seg å sykle. Og husk: Det er kjempeviktig at hun når helt ned med bena!

Et lite apropos: Ville du likt å sykle på for stor sykkel? Ville det føles trygt?

Nei, jeg ville ikke ha likt det[:)] Derfor jeg kjøpte den minste

Når hun får den.. så får vi justere den sånn at hun rekker ned med bena[:D]

vi hadde str 2-4 år fram til nå nylig, hun er 5 år og fikk nettopp den str 4-6 år.. Enklere å lære på den lille, viktig at den ikke er for stor da kan hun fort miste gleden av å lære å sykle. Min er ikke så lang, en 115 cm nå da..

Back
Topp