hva ville dere gjort?

renate m

Gift med forumet
jenten min måtte hentes i barnehagen på mandag pga omgangssyke.. det var 3 diarè bleier den dagen, og oppkast en gang. i går var det en bleie om morgenen, men har ikke være noe siden. og hun er i kjempe form.
ville dere sendt henne i bhg i dag?

Nei, ville forholdt meg til de reglene som er for å unngå å spre smitte. 

Jah, det hadde jeg gjort... vis det ikke hadde vært noe på et døgn å ho er bra i form så ser det jo ut til å være over[;)]
Omgansyke er jo somregel et 1-2 dagers virus.

Nei, det heter vel at man skal vente minst 48 timer med å sende de i barnehagen etter omgangssyke - så jeg ville ha ventet.

Ha henne hjemme!

Alexander har hatt omgangssyken, og nå en uke senere og kun vært i barnehagen 1 dag, så har han 39,5 i feber og er griseforkjøla. Hvorfor foreldre sender ungene i barnehagen når de er syke, skjønner jeg ikke [:-]

ORIGINAL: Senator Malin

Nei, jeg ville ventet til i mårra. Det svineriet der er så smittsomt!

ORIGINAL: MammaLilleTrille

NEI! skal holde seg hjemme i 48 timer etter siste bleie/oppkast.
jeg jobber i bhg g det er utrolig kjedelig når barn komme ri bhg dagen etter en bleie og vi må sende hjem igjen pga det kanskje kommer en bleie og det smitter så utrolig fort og hvis foreldre ikke holder de 48 timene vill bhg aldri bli kviytt smitten da vill den bare smitte og smitte.

Minsten er hjemme pga omgangssyke. Han kastet opp mandag ,siste gang ved 15 tiden. Feberfri og frisk i går - men er hjemme i dag også. De er jo smittefarlige i opptil 48 timer etter de har blitt friske! Jeg vil ikke ha skylden for at andre unger får svineriet!
[:)]Etter klokka 15.00 i dag er han klar for b.hagen[:D]

ORIGINAL: Senator Malin

Nei, jeg ville ventet til i mårra. Det svineriet der er så smittsomt!

sign...

Hadde holdt henne hjemme hadde jeg hatt mulighet, men har du ikke mulighet så er det jo bare sånn....

Men jeg passer alltid på å ha dem hjemme noen ekstra dager for at dem kan samle litt energi før dem skal på "jobb" igjen[:D]

Back
Topp