Hva ville dere gjort?

LilleBall

Forumet er livet
Det går en gravid ungkatt rundt huset her.. Hun er tynn, men veldig gravid så idag klarte jeg ikke dy meg, men ga henne mat og masse kos.

Eigerene hennes bor like nedenfor oss og har 3 katter til.. De reiser gjerne vekk i 2 uker uten og ha noen som ser til katten men setter ut litt mat til de.. Noe alle andre katter rundt her drar nytte av også!

Sambo sa at han ikke ville ha henne inn idag fordi hun ikke var våres katt, men jeg klarer ikke bare se at hun tusler sulten rundt og prøver finne noe mat [:(] Jeg skjønner jo hva han mener, og han likte katten veldig godt også.. Men han syns det blir og stjele vis vi tar henne inn.

Hva mener dere?

Er de hjemme nå? I så fall burde du ikke gjøre det. Har du gitt henne mat engang kommer hun garantert igjen. Om de er borte og katten virker utsultet syntes jeg saken er en annen. Da kan du ta den med ned og forklare situasjonen når de er hjemme igjen.

Jeg mistet katten min slik(og den var på ingen måte forsømt) bare en nabo 300 m lenger bort som trodde den var hjemløs og begynte å fore den.

Men det er da ikke normalt å dra i fra dyrene sine i lang tid og ikke få noen til å fore dem, det er jo dyreplaging.

RIng dyrebeskyttelsen (selv om de sikker vil si at de ikke kan gjøre noe og er nedlesset i arbeid)

Det er ingen hjemme der nå.. Og ja, jeg har selv mistet katter dessverre, men vi ville aldr ireist fra kattene i 2 uker uten og ha noen som ser til de.. [&o]

Men jeg ser poenget ditt og vet jo det er det rette, men blir så sint..

Hadde gjort som deg jeg [:)]

Hvis de reiser fra kattene i et par uker uten kattepass, så er de vel egentlig ikke så veldig glad i kattene sine [8|]

Akkurat det jeg tenker også.. Jeg vil også gi henne ett trygt sted og føde på. Ser ut som om hun skal poppe snart liksom..

ORIGINAL: Medea

Hadde gjort som deg jeg [:)]

Hvis de reiser fra kattene i et par uker uten kattepass, så er de vel egentlig ikke så veldig glad i kattene sine [8|]

å stakkars pus[&o]
noen skulle rett og slett bare ikke hatt dyr altså,
en ting er jo å dra fra kattene sine det er jo stygt i seg selv men å dra fra en gravid pus da.[&o][:@]
ta å gi den mat og stell du,s om du sier så kan hun jo føde når som helst, så når eierne kommer hjem så får du høre om de vil ha den eller om du kan få den kanskje..[:)] hvis du vil det da..
men syns du burde gi den mat uansett!

Ja, jeg og sambo har sagt at vis hun føder her krever vi den ene kattungen iallefall!! Syns det er uansvarlig og stygt og bare reise fra dyrene sine slik!! [:@]

Blir så sint og lei meg.. Vil så gjerne ha henne her inne, men må nesten respektere min kjære også. Men ser vi hun begynner og bli veldig urolig så er det inn med en gang til hun føda.

Men hvordan ser man på en katt at hun er klar? Er hun bare urolig liksom?

Jeg ville tatt henne inn, og gitt henne masse kos og kjærlighet[:)]

ORIGINAL: ~Ritamor~

Ja, jeg og sambo har sagt at vis hun føder her krever vi den ene kattungen iallefall!! Syns det er uansvarlig og stygt og bare reise fra dyrene sine slik!! [:@]

Blir så sint og lei meg.. Vil så gjerne ha henne her inne, men må nesten respektere min kjære også. Men ser vi hun begynner og bli veldig urolig så er det inn med en gang til hun føda.

Men hvordan ser man på en katt at hun er klar? Er hun bare urolig liksom?

å men tenk så redd hun er da hvis hun ikke finner mat til sine søte små i magen... kan du gi henne litt mat iallefall da på utsida? s
å jeg får roa meg.. hehe[:)]
synd samboeren din ikke vil ta hun inn[&o] håper ikke det er av "respekt" for de som eier henne for de har jo ikke noe respekt for pusen sin så...

vet ikke hvordan man ser det, tror de jamrer en del, men det er sikkert mange tegn før det.. hva med å ringe dyrlegen å høre?

Jeg har satt ut mat og vann til henne, men jeg komemr nok mest sannsynelig til og ta henne inn.. Skal ut og lokke om litt [;)]

Jeg har satt ut mat og vann til henne, men jeg komemr nok mest sannsynelig til og ta henne inn.. Skal ut og lokke om litt [;)]

åja, du gleder meg om du gjør det iallefall..
kanskje du kan si det til din kjære.. at du har lyst til å gjøre en bv-mamma glad[:D]
kan jo hende det hjelper[8D]

men uansett mat og vann,da har hun  jo det viktigste..

vet du når disse slemme menneskene kommer hjem igjen da?

Hehe.. Det skal jeg si.. [:D]

Nei, men de reiste fredag så denne gangen kommer de nok hjem imorgen, men i vinter var de vekke 2 uker.. [8|][:@]

Synes det er utrolig trist at noen katte eiere bare reiser vekk flere uker, og regner med at kattene klarer seg mer elle mindre alene.
Selvfølgelig er jo katter selvstendige dyr, men har man katt må man også ta ansvar for de. De fleste katter lever jo på kattemat, og ikke på mus de har skaffet selv.

Vet om noen som gjorde som deg; matet katt som var tynn og sulten, og det endte med at den flyttet inn! [;)]
Selv ville jeg synes det var et vanskelig dillemma, men tror jeg ville gitt noe mat og drikke, så den ikke gikk sulten.
Så får en heller snakke med eieren når de kommer tilbake, og fortelle at katten var sulten, og derfor gjorde man som man gjorde. Mest sannsynlig vil nok katten komme tilbake til deg, men som sagt, de er selvstendige dyr, og de velger jo på en måte sin eier selv. De går jo dit de får mat og kos!

Hehe.. Det skal jeg si.. [:D]

Nei, men de reiste fredag så denne gangen kommer de nok hjem imorgen, men i vinter var de vekke 2 uker.. [8|][:@]

nei vettu går ikke ann å være sånn mot dyra sine..
di kommer sikkert ikkke til å merka at hun er borte engang!![:@]

ORIGINAL: Manhattan

Jeg hater katter så jeg hadde ikke tatt den inn. Har 2 som driver å lusker rundt her ute og kunne ikke brydd med mindre.

Jaja, deg om det.. [;)]

ORIGINAL: Manhattan

Jeg hater katter så jeg hadde ikke tatt den inn. Har 2 som driver å lusker rundt her ute og kunne ikke brydd med mindre.

javel...........?[8|]

Nå har jeg tatt bilde av henne slik at dere skulle få se magen, men det var neimen ikke lett.. Fikk ikke noe sikkelig, men tenkte og legge ut slik at dere katte eksperter kanskje kunne se hvor langt hun var på vei..? [:)]

Skal få lagt inn bilde på dataen så får dere se..

ORIGINAL: Bymusa

Hvis du vil ta vare på den, så ta den, mener jeg.

Back
Topp