Hva ville dere gjort?

drømmeren84

Gift med forumet
Jeg har termin 23.juli, begge de 2 andre har kommet på dag 5 over termin, altså 28.juli om så denne gang. ..

Meeeen jentene mine skal på 14 dager ferie 29.juli og jeg har et stort håp om å føde før de reiser, de har begge gitt store uttrykk for å være redde for å ikke være hjemme med engang han er født. ..
Ville dere f.eks spurt jordmor om mulighet for å bli strippet på termin datoen for. Eks i håp om at det skal trigge noe...?
Kan jo hende det kan pushe noe igang slik at jentene mine faktisk får oppleve lillebror nyfødt og kan komme på sykehuset osv...

Vil så gjerne innfri jentene mine sitt høyeste ønske om akkurat dette :/ 14 dager uten å få se lillebror som de har ventet så lenge på, ønsker jeg ikke, om dere skjønner...
 
Skader ikke å spørr jordmor :) ville jeg gjort. Kjipt for jentene dine å vente så mange dager for å se lillebror.
 
Tenker at det er ingen skade i å spørre. Det er jo en 'legit' grunn. Dumt om jentene dine skulle få høre at lillebror er født uten å få hilse på han.

Har tenkt litt i samme bane da min far kommer hjem fra Texas med samboeren sin. Han snakker om å komme første uka i juli og vær ca 2-3 uker(usikker enda hvor lenge) .. Har termin 8. Ønsker gjerne å føde mens de er her slik at han får treffe sitt andre barnebarn og dette blir hennes første fra nyfødt (ble sammen med pappa etter snuppa her var født og hun gleder seg nesten mer enn noen.. Kan ikke få egne barn)
Hadde vært så utrolig lei skulle de reist før lillegutt er født.
 
Skader ikke å spørr jordmor :) ville jeg gjort. Kjipt for jentene dine å vente så mange dager for å se lillebror.

Lurer så på om jeg faktisk skal tørre å spørre jordmor om dette på neste kontroll..
Om jeg legger frem saken slik den faktisk er og hun vet hvor mye de gleder seg til lillebror kommer :)
Ja, de har uttrykt seg med stor bekymring flere ganger nå og det er ikke noe godt å se i mamma hjertet mitt :(
14 dager er jo lenge for 2 små jenter ( 11 og 8 år)
 
Tenker at det er ingen skade i å spørre. Det er jo en 'legit' grunn. Dumt om jentene dine skulle få høre at lillebror er født uten å få hilse på han.

Har tenkt litt i samme bane da min far kommer hjem fra Texas med samboeren sin. Han snakker om å komme første uka i juli og vær ca 2-3 uker(usikker enda hvor lenge) .. Har termin 8. Ønsker gjerne å føde mens de er her slik at han får treffe sitt andre barnebarn og dette blir hennes første fra nyfødt (ble sammen med pappa etter snuppa her var født og hun gleder seg nesten mer enn noen.. Kan ikke få egne barn)
Hadde vært så utrolig lei skulle de reist før lillegutt er født.

Ja da har vi begge en god grunn for å undersøke litt om mulighetene føler jeg:)
For er vel bare stripping som jordmor kan forsøke? Evt modnings akupunktur men det vet jeg ikke om jeg tror så mye på :p
Vi har jo egne muligheter som de gode gamle myter som trapper, sterk mat og sex :p Men er redd det ikke hjelper med disse mytene bare...
 
Ja da har vi begge en god grunn for å undersøke litt om mulighetene føler jeg:)
For er vel bare stripping som jordmor kan forsøke? Evt modnings akupunktur men det vet jeg ikke om jeg tror så mye på :p
Vi har jo egne muligheter som de gode gamle myter som trapper, sterk mat og sex :p Men er redd det ikke hjelper med disse mytene bare...
Verste som skjer om vi spør er at du får et nei.
Ble strippet to ganger med snuppa før det virket.. Og hadde sex, gikk masse, trapper, osv :-P
Selv om jeg ikke har hele troa på alt så må det nå prøves haha er ihvertfall tidsfordriv der og da, og er det noe jeg husker så er det hvor syyykt lei jeg var på slutten haha :-P
 
Jeg kjørte på med alle myter og sannheter de ti siste ukene sist: trapper, kanel, sex, akupunktur, bringebærbladkapsler (fra uke 34), stimulere brystene. Men ble ikke strippa da. Fødte dagen etter termin.

Det dumme er jo at jeg ikke aner om jeg uansett ville født da. Og jeg aner jo heller ikke om noe av det funka, og hva som evt funka :) Det eneste dokumenterte som KAN ha effekt er jo sex og stimulere brystene... Men jeg ville bare kjørt på med alt sånt pluss stripping var jeg deg, så har du gjort alt du kan i alle fall :)
 
Last edited:
Verste som skjer om vi spør er at du får et nei.
Ble strippet to ganger med snuppa før det virket.. Og hadde sex, gikk masse, trapper, osv :p
Selv om jeg ikke har hele troa på alt så må det nå prøves haha er ihvertfall tidsfordriv der og da, og er det noe jeg husker så er det hvor syyykt lei jeg var på slutten haha :p

Sant, verste vi kan få er jo et nei :)
Da skal jeg høre med jordmor om dette på neste time 2.mai :)
Og ja, tidsfordriv er kjekt på slutten det så hvorfor ikke :p
 
Jeg kjørte på med alle myter og sannheter de ti siste ukene sist: trapper, kanel, sex, akupunktur, bringebærbladkapsler (fra uke 34), stimulere brystene. Men ble ikke strippa da. Fødte dagen etter termin.

Det dumme er jo at jeg ikke aner om jeg uansett ville født da. Og jeg aner jo heller ikke om noe av det funka, og hva som evt funka :) De eneste dokumenterte som KAN ha effekt er jo sex og stimulere brystene... Men jeg ville bare kjørt på med alt så t pluss stripping var jeg deg, så har du gjort søt du kan i alle fall :)

Hehe, nei du vet jo ikke om det kan ha hjulpet eller ei :p
Men da skal jeg virkelig gi det et forsøk jeg altså :):)
Men bringebær blader? Som i te da eller? :)
Og jeg kan jo kanskje begynne med det fra uke 38 så jeg har litt bedre tid enn om jeg begynner fra termin datoen :)
 
Bringebær kapsler ja haha .. leste det nå :)
 
Sant, verste vi kan få er jo et nei :)
Da skal jeg høre med jordmor om dette på neste time 2.mai :)
Og ja, tidsfordriv er kjekt på slutten det så hvorfor ikke :p
Hehe ja, de dagene på slutten der går så utrolig sent.. Baby kommer nå uansett når han vil men skader nå ikke å oppmuntre litt på vei ;-)
 
Hehe ja, de dagene på slutten der går så utrolig sent.. Baby kommer nå uansett når han vil men skader nå ikke å oppmuntre litt på vei ;-)

Jepp, baby kommer vel når han er klar men da skader det jo ikke å oppmuntre litt på vei, som du sier hihi :)
 
Kan jo kanskje prøve modningsakupunktur fra en uke før termin? Vet mange som har effekt av det! Ellers hadde jeg spurt jordmor om å bli strippet, verste som kan skje er at du får nei:-)
 
Kan jo kanskje prøve modningsakupunktur fra en uke før termin? Vet mange som har effekt av det! Ellers hadde jeg spurt jordmor om å bli strippet, verste som kan skje er at du får nei:)

Er det jordmor som setter akupunktur også eller må man finne en vanlig akupunktør som gjør dette?:)
 
Googlet modningsakupunktur og godkjente akupunktør i området her jeg bor, fant 2 stykk jeg kan ta kontakt med :)
Leste om det og virker som det kan gjøre fødselen lettere og kortere også så dette skal prøves uansett :)
Hatt 2 fødsler på 36 timer så om jeg kan prøve noe som kan forenkle disse så hvorfor ikke hehe..
Dette kunne jeg begynne med fra uke 36 :)
 
Hehe, nei du vet jo ikke om det kan ha hjulpet eller ei :p
Men da skal jeg virkelig gi det et forsøk jeg altså :):)
Men bringebær blader? Som i te da eller? :)
Og jeg kan jo kanskje begynne med det fra uke 38 så jeg har litt bedre tid enn om jeg begynner fra termin datoen :)

Ja, bringebærblader er visst noe som skal stimulere livmora til å modnes. Man kan drikke te eller ta kapsler. Kjøpte kapsler på helsekost. Det er visst såpass at man burde unngå det før uke 34. Men gudene veit. Vanligvis tror jeg nada på sånt, men høygravide meg var så desperat at jeg gjorde alle tipsa i boka :) hadde mensenmurringer fra uke 36, og hadde en veldig rask, enkel og grei fødsel :)
 
Dette skal definitivt prøves uansett :)

Anbefales :) jeg tror jeg hadde to runder i uke 38 og 39, og akkurat akupunktur har jeg litt trua på :) Kommer til å gjøre det denne gangen også, i tilfelle det hadde en innvirkning på at jeg fikk en drømmefødsel :)
 
Ja, bringebærblader er visst noe som skal stimulere livmora til å modnes. Man kan drikke te eller ta kapsler. Kjøpte kapsler på helsekost. Det er visst såpass at man burde unngå det før uke 34. Men gudene veit. Vanligvis tror jeg nada på sånt, men høygravide meg var så desperat at jeg gjorde alle tipsa i boka :) hadde mensenmurringer fra uke 36, og hadde en veldig rask, enkel og grei fødsel :)

Da skal det prøves også haha :) men venter til uke 36 med alt jeg :p
 
Back
Topp