Hva vil 6+1 uke si ?

Vinaja

Blir kjent med forumet
Hei !
Jeg er 6+1 Uke på vei. Betyr det at det er 6 uker siden befrukningen skjedde ? hvordan regner man ?

at du er 6 uker og 1 dag på vei....

er vel siden befrukning da[:-] tror jeg xD
for det er vel fosterets uke 6,og din uke 7..
eller din uke 6 og fosteret uke 5..

nei,jeg husker ikke[8D]

Det er da 4+1 siden befruktning ca, siden man regner tilbake til første dag i siste mens [:)]

det er etter siste mens...siden ingen helt vet når en befrukningen skjedde regner de 40 +2 som et svangerskap...men selve befrukningen skjedde rundt uke 2...står i de bøkene du får hos lege og jordmor...

så når du er 6+1 er fosteret 4 uker...

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: Vinaja

Så da skjedde befrukningen ca 14 dager senere ?

Ja, tror det

jepp...

Føler meg litt dum nå men vil det da si at for 4 ukersiden festet barne seg ? For hadde en litten blødning rundt helga 7 august. (Vil nesten ikke kalle det en blødning en gang )

Føler meg litt dum nå men vil det da si at for 4 ukersiden festet barne seg ? For hadde en litten blødning rundt helga 7 august. (Vil nesten ikke kalle det en blødning en gang )

Det går an å blø litt når man har EL..

6 uker siden første dag i forrige mens
4 uker siden befruktning
ca 3 uker siden barnet festet seg.

Egget bruker opptil en uke fra eggløsning til det når livmoren og rekker å feste seg.

Hei Allle sammen !
Tusen Takk for flott svar, på mine håpløse spørsmål.
Nå sitter jeg her og bare er en lykkelig (Mamma ) Og gleder meg så veldig til Barne skal komme (Lenge og vente) I allefal når man er litt kvalm og trøtt

Gratulerer [:)]

Back
Topp