Hva vasker dere parketten med??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Har brukt grønnsåpe til nå, men føler liksom jeg må skrubbe for å få ting bort... 

hva bruker dere??

Grønnsåpe er en uting. Det inneholder så mye fett at skitten fester seg raskere igjen :)
Jeg bruker Ajax.

har brukt spesialsåpe til parkett og laminat...
nå har vi olja parkett så da bruker jeg oljesåpe...

Har vært på omvisning hos en parkettprodusent, og de sier at man IKKE skal vaske med grønnsåpe!!

Mamma2012 skrev:
Har vært på omvisning hos en parkettprodusent, og de sier at man IKKE skal vaske med grønnsåpe!!

Helt riktig. Verste man kan bruke.

De jeg kjøpte gulv av, sa at rent vann var det beste. Eller med en liten dæsj zalo oppi. Verste som finnes, er grønnsåpe!! 

Aravis skrev:
De jeg kjøpte gulv av, sa at rent vann var det beste. Eller med en liten dæsj zalo oppi. Verste som finnes, er grønnsåpe!! 

men du får jo ikke bort bakterier med bare rent vann.. da ville jeg aldri følt at det ble rent

Bruker ajax og microfibermopp ved krise eller våtmopper for formålet som jeg normalt har. Man skal jo bruke aller minst mulig vann på parketten... og huseier får nok hjertestans om jeg hadde begynt med grønnsåpe og fille på den nye parketten her... hehe

Qualitas skrev:

Aravis skrev:

men du får jo ikke bort bakterier med bare rent vann.. da ville jeg aldri følt at det ble rent

joda bruk microfiber...

her bruke vi enjo og litt av enjo såpa som egentlig ikke er såpe...

Jeg bruker den gule ajax'n tror jeg!! Husker ikke jeg. Jeg bare tar den gule av gammel vane når jeg ordner i stand vaskevann :P

Vi har et "drittgolv" som er utrolig slitt, så her spiller det ingen rolle hva jeg bruker. Er vel en type parkett, så er jo litt synd at det er ødelagt. Mannen påstår at vi skal legge nytt etterhvert, men jeg ser ikke poenget siden vi har tre hunder som "spinner" opp gulvet. Hehe

TonjeJenta skrev:
Bruker ajax og microfibermopp ved krise eller våtmopper for formålet som jeg normalt har. Man skal jo bruke aller minst mulig vann på parketten... og huseier får nok hjertestans om jeg hadde begynt med grønnsåpe og fille på den nye parketten her... hehe

men sånn mikrofibermopp.. må man ikke kjøpe nye sånne man klistrer på hele tiden da? har liksom brukt vaskeklut fordi det er billigst

Jeg har alltid brukt grønnsåpe, men har aldri blitt foronøyd!!

Vi har hund, og jeg synes det ser ut som allt setter seg fast og gulvet ser seigt ut, kansje ikke så rart når d er olje i d??? :O

Takk for denne tråden!

Hva skal jeg kjøpe? Ajax det beste?

bruker ajax eller bare reint vann
Grønsåpe ska en ikke bruke for da danner det seg et fettlag som gjør at gulvet tiltrekker seg møkk

Det laget har jeg merket takk!

Ser ikke ut som jeg har vasket på mange uker :S

Men er Zalo eller Ajax tingen??

Vi har hund så det blir så flekkete at jeg blir gaaal snart

Jeg bruker den Ajax tregulv og parkett eller hva den heter..

bruker vann.

Vi har oljet parkett så jeg bruker en spesiells såpe vi kjøpte hos Montér. Den inneholder litt olje, og beskytter treverket.
Prøver å ikke vaske gulvet for ofte!

Vasket gulvet nå :D hehe..Fikk inspirasjon

Først suste jeg over med vann i håp om at jeg skulle få bort litt grønnsåpe, så vasket jeg med vann med en liten dæsj Zalo (antibaktriel vet ikke om det har noe å si)..

Har fortsatt litt striper etter mikrofiber moppen men tenker at det kansje er grønnsåpe som enda ligger igjen??

Ble ihvertfall MYYE bedre enn når jeg har brukt grønnsåpe, så kommer til å vaske gulvet en gang til med Zalo så ser jeg om det blir perfekt, eller så prøver jeg med Ajax :D

Bruker husvaska fra durance, den er veldig god!

Back
Topp