Hva vasker dere gulvet med?

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Før brukte jeg grønnsåpe, men syntes det ble støvete med en gang. Har nå prøvd en kombinasjon av salo og salmiakk-føler at gulvet er mer klissete. Har prøvd ajax liker den ikke.
Vil nok tilbake til grønnsåpa men føler ikke at det blir rent nok.
Så noen som vet om jeg kan blande salmiakk eller klorin med grønnsåpe?
Eller andre tips motas med takk:)

Klorin og grønnsåpe går greit :) Men jeg ville nok i så fall vasket i 2 omganger, men det blir rent nok med grønnsåpe altså. Men salmiakk skal du være forsiktig med å blande med andre såper.

Jeg vasker med zalo, det blir lett fett med grønnsåpe synes jeg og zalo tar det meste. Helst den blå zaloen, men har bare den grønne i hus nå da (synes den lukter litt ekkelt!). Artig at du spør fordi jeg skal vaske gulvet om et kvarter :p !

Klorin og grønnsåpe går greit :) Men jeg ville nok i så fall vasket i 2 omganger, men det blir rent nok med grønnsåpe altså. Men salmiakk skal du være forsiktig med å blande med andre såper.

Jeg vasker med zalo, det blir lett fett med grønnsåpe synes jeg og zalo tar det meste. Helst den blå zaloen, men har bare den grønne i hus nå da (synes den lukter litt ekkelt!). Artig at du spør fordi jeg skal vaske gulvet om et kvarter :p !
Synes gulvet ble så klissete etter salo:) men skal prøve å blande inn klorin kanskje det hjelper. Å skal prøve den blå saloen:)

Grønnsåpe skal kun brukes til ubehandlet tre:) ellers legger det seg som en hinne på gulvet, ikke bra :) vann og mikrofiber er det beste:)

Synes gulvet ble så klissete etter salo:) men skal prøve å blande inn klorin kanskje det hjelper. Å skal prøve den blå saloen:)
Ja, men du bør ha mindre zalo oppi, da skal det ikke bli klissete :) Da blir det bare glatt. Lykke til.

Salmiakk og klorin sammen er faktisk farlig. Lærte meg det når jeg flyttet hjemme fra for første gang og vasket fryseboksen med det. Blei kjempe uvel. Blir en skadelig gass av det. Står faktisk advarsel på flaskene om at man ikke skal blande de sammen også. (lærte meg å lese på flasker etter den episoden:p)

Jeg føler at hver gang jeg vasker gulvet kliner jeg bare dritten utover og får et lag med såpe i tillegg :/ så kjekt å lese såpe råd :D

Tørker først støv, så støvsuger jeg, eller bruker tørrmopp på gulvene, før jeg vasker med grønnsåpe, også vasker jeg over med bare vann.

Du må ikke finne på å blande salmiakk og klor, eller noe annet for den saks skyld.
Grønnsåpe og vann holder lenge, men ikke bruk for mye såpe. :)

Back
Topp