Hva vasker dere gulv med?

Det sies at om man har en nedi-vokst negl, så skal man ta på grønnsåpe....altså: Grønnsåpe trekker til seg bakterier, så det har jeg slutta å bruke for long-time-ago.....

Jeg støvsuger først.....
Så vasker jeg gulvet med en av mine Enjo mopper---ja, jeg vet dem er laga for rent, kaldt vann, men jeg vil at det skal lukte GODT når jeg har vaska, så derfor bruker jeg DURANCE! Lukter knallgodt!

Jadasåneidaså skrev:

BlackBeauty skrev:
lager en fin blanding av det jeg har i skapet, gjerne zalo+litt salmiakk...... grønnsåpe er det værste en kan bruke, til tross for hva reklamen sier. legger ett fettlag igjen på laminatgulv og tetter igjen porer på heltre og parkettgulv.

grønnsåpe hjelper til at treverket ikke sprekker...

på ett gammelt tregulv som er limt og oljet, så kan grønnsåpe hjelpe til med det, men det vil gå på bekostning av overflaten. Ett nytt parkettgulv derimot skal ikke sprekke med mindre det ikke er lagt riktig, har feil underlag i forhold til varme i gulv og ikke tatt hensyn til luftfuktighet under legging.

Jeg støvsuger alltid først, ja:) Ellers blir det alltid liggende litt støv og sånt igjen et sted...Bruker ikke vanlig mopp, men en sånn sak som det går an å kjøpe ferdig våte vaskefiller til, på matbutikkene. Bare at jeg bruker egne vaskefiller, de tar flekker og sånn bedre.
Bruker Krystal Furunål grønnsåpe. Har brukt andre tidligere som jeg synes har luktet bedre, men det var mannen som handlet sist og da kjøpte han feil:) Lukter rent hvertfall:)

Støvsuger eller tørrmopper 2-3 gang i uka, vasking med vann ganske sjelden egentlig. Månedlig kanskje?! Da bruker jeg mopp og rent vann evt jif gulvspray. Tar flekker når jeg ser dem. Badet vaskes med vann litt oftere:)

Støvsuger dere før vasking? Ja, det gjør jeg alltid. Ellers er det igrunn ikke vits å vaske spør du meg! :)
Bruker dere en vanlig mopp eller? Bruker tørrmopp og sånn vaskekost rett og slett.
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? Bruker grønnsåpe på alle gulvete, av og til ajax. Zalo går jo med til oppvaska som skjelden skjer :P
Hvilket vaskemiddel som dufter godt? Ajax lukter bedre enn grønnsåpe syns jeg :o)

Påskeharen skrev:
Jeg skal ta meg en fredagsvask i huset før mannen min kommer hjem fra jobb slik at vi kan slappe av og kose oss i helga :)

Støvsuger dere før vasking?
Bruker dere en vanlig mopp eller?
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo?
Hvilket vaskemiddel som dufter godt?

Altid nystøvsugde fulv før vask
Jif mopp med enten glansemiddel i vannet eller litt zalo. Eller våt mopp med spray og mopp. eller de ferdige klutene

Ajax grønn ett eller annet med blomster, dufter kjempegodt. bruker når tørker støv her.

et tips er også å sette en skål med vaskemiddel som lukter godt litt usynlig så lager det godlukt i stua lenge.

Påskeharen skrev:

Støvsuger dere før vasking? alltid
Bruker dere en vanlig mopp eller? jif microfiber våtmopp
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? grønnsåpe
Hvilket vaskemiddel som dufter godt? vet ikke....

Støvsuger dere før vasking? selvfølgelig
Bruker dere en vanlig mopp eller? microfibermopp
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? bare vann på microfiber, men ajax om jeg bruker vanlig mopp/gulvklut en sjelden gang

Jif tørrmopp. De fleste flekker tar jeg med varmt vann på Torky. Har hvitlasert og lakkert furugulv med mange hakk/hull i lakken, så blir det mørke flekker der lakken mangler tar jeg det med klorvann. Har allergikere og astmatikere i huset, så bruker minst mulig såper av forskjellig slag.

Støvsuger først, bruker mest ajax til både støvtørking og gulv. Men hender jeg bruker vaskemiddelet til Durance med lavendelduft innimellom. Har vanlig mikrofiber jif mopp.

Støvsuger dere før vasking? Ja, selvfølgelig.
Bruker dere en vanlig mopp eller? Mopp med vanlig gulvklut eller microfibergreier.
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? Zalo. Den med sitronduft lukter best. :)
Hvilket vaskemiddel som dufter godt?       ^^

støvsuger før vask
Bruker micro mopp
vaskemiddel-dagligrent evt ajax/klorin/salmiakk

bruker aldri grønsåpe siden det gjør at en får et fettlag på gulvet som trekker til seg møkk, er faktiks ikke anbefalt å bruke grønsåpe selv om reklamen sier det

Beste er å bruke mest mulig tørr renhold og kun fuktighett for å ta flekker
Har fagbrev i renhold og grønsåpe var det værste renholdprofukte en kunne bruke. Hvis en absulutt ville ha lukta av grønsåpe så skulle en heller blande litt i en spray flaske og ta 2 puff i luften eller ha blandet i en skål som en satte fram

Støvsuger dere før vasking?     Ja, alltid!
Bruker dere en vanlig mopp eller?    
Enjo-mopp :)
  Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo?    
Bare vann..

jeg støvsuger alltid før jeg vasker.
Jeg vasker med klut og kost, også drar jeg moppen over etterpå. (ja jeg vet at det er tull, men eller sføler jeg ikke at det blir rent)
Også vasker jeg med krystall grønnsåpe. Sikkert fordi mamma alltid har brukt det...

Støvsuger dere før vasking? Ja, støvsuger hver dag.

Bruker dere en vanlig mopp eller? Ja, bruker vanlig mopp.

Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? Kun grønnsåpe.

Hvilket vaskemiddel som dufter godt? Grønnsåpe.
 har ei med hypersensoriske luftveier..å bruke noe annet enn grønnsåpe er ikke aktuelt. (prøver etter beste evne å kjøre oppvaskmaskinen når ho sover eller er i barnehagen for at ho ikke skal bli syk)

Ajax og salmiakk! Det syns jeg funker best, fjerner fett og det blir rent, og det blir en ren lukt i leiligheten etterpå. Grønnsåpe bruker jeg kun til å tove ull med.
Støvsuger eller tørrmopper før vasking, og vasker med mopp.

Påskeharen skrev:
Jeg skal ta meg en fredagsvask i huset før mannen min kommer hjem fra jobb slik at vi kan slappe av og kose oss i helga :)

Støvsuger dere før vasking? Ja.
Bruker dere en vanlig mopp eller? Bruker microfibermopp.
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? Kun vann på stuegulvet. Ellers grønnsåpe. Til støvtørking bruker jeg zalo og skyllemiddel (det er antistatisk, så støvet holder seg borte en stund, før det kommer tilbake).
Hvilket vaskemiddel som dufter godt? Grønnsåpe!

støvsuger først ja, så vasker jeg med mopp. Ajax parkett eller grønnsåpe furunål:)
tørker jeg bare over gulvet bruker vi jif-engangsmopp

Back
Topp