Hva vasker dere gulv med?

YouNameIt

Elsker forumet
Jeg skal ta meg en fredagsvask i huset før mannen min kommer hjem fra jobb slik at vi kan slappe av og kose oss i helga :)

Støvsuger dere før vasking?
Bruker dere en vanlig mopp eller?
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo?
Hvilket vaskemiddel som dufter godt?

Hihi...

Bruker min kjære til slikt, jeg :p

Har akkurat kjøpt jif-mopp og sprayflaske med grønnsåpe. Men den skal i hovedsak jeg bruke når jeg skal tørrmoppe i trappa så jeg slipper å drasse den store støvsugeren i tillegg til den store magen mens jeg holder på. Også skal den brukes på sånn 'kattevask' under spisebordet etter mat. Smuler er jo greit å støvsuge, men det hender jo det kommer kliss på gulvet og... Syns grønnsåpesprayen passer best der iom at det er parkett under bordet.

Ellers tror jeg at jeg lar min kjære fortsette med den fine vaskejobben han gjør ellers... Og hva han gjør vet jeg ikke, og er igrunnen ike interessert Hehe...

Støvsuger dere før vasking? JA
Bruker dere en vanlig mopp eller? Mikrofibermopp til gulv
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? Til vanlig bare vann, når jeg vaske rundt bruker jeg litt grønnsåpe og salmiakk i vannet - ikke mye.. Men det lukter så godt, og vi har gulv som tåler det;-) IKKE bruk grønnsåpe på laminatgulv, det hadde vi før - da KUN vann...
Hvilket vaskemiddel som dufter godt? Grønnsåpe...m furunål.. min mening;-)

Støvsuger dere før vasking?
Ja
Bruker dere en vanlig mopp eller?
Enellerannenmikrofbermoppting.
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo?
Usikker jeg :-D
Hvilket vaskemiddel som dufter godt?

Grøøøøønnsåpe syns jeg:p

Jadasåneidaså skrev:
grønnsåpe og salmiakk, og ajax på badet.

Også støvsuger jeg selvfølgelig før gulvvasken, tørker også støv før jeg støvsuger tilfelle det detter ned bøss på gulvet. 

Støvsuger teppene, av og til litt på gulv.
Vasker med mopp.
Bruker Ajax Tregulv og Parkett eller noe sånt.

Ja jeg støvsuger før vask..
Blander litt grønnsåpe og salmiakk og bruker en eller annen sånn mikrofibermopp.. 

Bruker dere en vanlig mopp eller? Bruker mikrofiber mopp, men ligger på alle fire med klut innimellom får å få det skikkelig
Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? Stort sett Ajax, men av og til grønnsåpe, og innimellom litt salmiakk oppi

Av og til vasker jeg med zalo, fikk beskjed av en "gulvmann" om at det var det beste for laminat gulv.

Støvsuger først..
Bruker litt grønnsåpe, og litt av to forskjellige såper som bestefar har.. Han driver renholdsfirma og har egen såpe. Den ene er veldig sterk og får bort alt, kulepenn på vegg osv, og den andre lukter veldig godt. Synes det blir perfekt ved å bruke litt av disse tre, det blir rent, lukter godt og det blir ingen skjolder.. 
Bruker moppestativ og ordentlig mopp på gulvene.

Støvsuger først. Bruker noe som heter Daglig Rengjøring, bittelitt. Har vanlig løkkemopp som jeg vasket med. Bytter vann og mopp for hvert rom. 

jeg støvsuger først eller går over med tørrmopp. Så vasker jeg gulvet med jif våtmopp og grømmsåpe :) Da syns jeg det lukter rein og heeelg :) Uff, må vel hive meg i gang snart. har bare tatt kjøkkenet til nå.

Interessant :) Nå er klokka 12, så må jeg legge fra meg pcen og sette i gang med vasking! :)

lager en fin blanding av det jeg har i skapet, gjerne zalo+litt salmiakk...... grønnsåpe er det værste en kan bruke, til tross for hva reklamen sier. legger ett fettlag igjen på laminatgulv og tetter igjen porer på heltre og parkettgulv.

BlackBeauty skrev:
lager en fin blanding av det jeg har i skapet, gjerne zalo+litt salmiakk...... grønnsåpe er det værste en kan bruke, til tross for hva reklamen sier. legger ett fettlag igjen på laminatgulv og tetter igjen porer på heltre og parkettgulv.

grønnsåpe hjelper til at treverket ikke sprekker...

Støvsuger eller tørrmopper med jif tørmopp først, og så mopper jeg med krystall grønsåpe på sånn jif våtmopp.
Vi har parkettgulv.

Støvsuger først, eller koster. Bruker enten engangs våtmopp, eller skikkelig mopp med noe vaskemiddel som ikke er så sterkt

BlackBeauty skrev:

Spiller ingen rolle her da parketten er slipt ned og hellakkert. Ingen sprekker m.a.o.

Støvsuger først, så microfibermobb med og bruker klorin som vaskemiddel... Ikke sikkert det er riktig,men

Bruker dere en vanlig mopp eller? JIFF MOPP M MIKROFIBER

Bruker dere grønnsåpe? Ajax? Zalo? KRYSTALL GRØNNSÅPE M FURUNÅL

Hvilket vaskemiddel som dufter godt? DEN SAMME SOM OVER... ELLERS BRUKER JEG BADSPRAY, KJØKKESNSPRAY, JIF SKUREKREM MED SITRON, DOMESTOS, SALMIAKK..... IKKE PÅ GULVET DA MEN...

Back
Topp