Hva var sjefen din sin reaksjon da du fortalte om graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Min sjef var veldig hyggelig, gratulerte meg og snakket masse om hvor fantastisk det er med barn. Senere viste det seg at det kun var spill for galleri, nå har han "bannet" meg fra jobb.. :meh:

Sjefen min gratulerte meg og var veldig hyggelig. Sa at hun ikke ble så overrasket:)

Godt å høre at flere får positive reaksjoner

Min sjef var veldig hyggelig, gratulerte meg og snakket masse om hvor fantastisk det er med barn. Senere viste det seg at det kun var spill for galleri, nå har han "bannet" meg fra jobb.. :meh:

Har fu fagforening eller noe du kan koble inn?

Da jeg ble gravid første gang og fortalte det til sjefen, fikk jeg plutselig skriftlige advarsler fordi jeg var så trøtt og sliten og ikke gjorde jobben min godt nok i deres øyne. Min sjefs sjef gjorde alt han kunne for å få meg sparket. Det er det verste jeg noen gang har vært med på i hele mitt liv. Alt styret på jobb resulterte i kynnere fra uke 15-16 (tidlig for meg som var førstegangsfødende), og rier allerede fra uke 21... Så neste gang jeg blir gravid gruer jeg meg litt, selv om jeg har en annen jobb og en annen sjef [emoji17]

Her fikk jeg gratulerer, så kjekt og spørsmål om hvor langt på vei jeg var.
Så ikke så verst, men nå viste jeg (mistenkte) jeg at en annen på kontoret også venter nr. 2 så da kunne jeg spøke litt med det :P

Men jeg ventet med å si det en stund, da jeg viste at hun ikke er flink å holde slikt hemmelig :P

Hva mener du "bannet" deg fra jobb? [emoji33]

Overfalt meg med klemmer og gratulasjoner. Kjempe snill og grei :) og jeg som gruet meg til å fortelle det.

Jeg måtte fortelle det med en gang, rundt uke 5, pga forhold på arbeidsplassen. Gikk rett til HR- og HMS-sjefene. Begge er heldigvis mødre selv, og de gratulerte og gikk i gang med tilretteleggingen med en gang.

Det var utrolig dårlig timing mtp ferieavvikling i bedriften og utrolig lav bemanning, men fikk aldri et negativt ord fra noen av dem [emoji4]

Back
Topp